През 1987 г. Яков Хехт основава Демократичното училище в град Хадера, Израел. Това е експериментално държавно училище за 400 деца на възраст от 4 до 18 години. В демократичното училище всяко дете създава своя учебна програма и определя какво, как, кога и с кого да учи. Училището се управлява демократично и всички учители, деца и родители са добре дошли да се включат като партньори в тази дейност. Яков Хехт пренася процесите на демократизация и в стотици традиционни израелски училища, а и зад граница По-късно поставя началото на модела на Градовете-училища, който превръща целия град в образователна среда.
Яков Хехт ще говори за Смяната на парадигмата в образованието: от пирамида към мрежа.
С появата на „вълната на знанието“ пирамидалните организации не могат да издържат на цунамитата на иновациите и знанието. За да може образователната система да служи за създаването на мрежови структури, тя трябва да промени курса си – трябва да престане да подготвя учениците за живот в сриващите се пирамиди и вместо това да започне да ги подготвя за живот в новата ера – ерата на знанието. Как би изглеждала новата образователна система, структурирана съобразно мрежовата парадигма?
Gayane Minassian
Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост! (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)
Няма коментари:
Публикуване на коментар