Представена публикация

Занятията в УЧИЛИЩЕТО ПО СВОБОДА

В нашето ОНЛАЙН-УЧИЛИЩЕ тази година провеждаме следните курсове: ПРОБЛЕМИТЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО: Защо учим? Защо учим? (Продължения) Защо...

неделя, 27 март 2016 г.

Трябва да освободим и себе си от догми и предразсъдъци




"Стабилността не е цел, а средство. Нашата цел е прогрес и развитие. За това трябват реформи и няма друга алтернатива. Политическата стабилност е нужна като фактор...

Извършените промени в Конституцията са полезни и правилни. Те са важна, но недостатъчна стъпка напред. Всички партии се обединиха за важността на реформата в правосъдието. Видими резултати все още няма. Ако виждането за съдебната реформа е да отиграваме ситуации от доклад до доклад, няма да постигнем резултати. Доколко силна е волята за реформи ще проличи при приемането на Закона за съдебната власт и антикорупционното законодателство.Трябва по-голяма отчетност на прокуратурата. Сега е времето за решителен обрат за силно антикорупционно законодателство. Съдебната реформа е в центъра на всичко. Само чрез нея можем да подобрим демокрацията и да върнем доверието на гражданите...

Поставих акцент върху стратегическото планиране. Успешните държави са тези, които имат план за действие и където политическият елит е обединен около националните интереси. Трябва да покажем, че независимо от идеологическите различия, ние сме в състояние да се обединим върху националните приоритети...

Когато говорим за освободители и поробители, трябва да освободим и себе си от догми и предразсъдъци. Нека винаги помним и следваме Апостола на свободата, който искаше да се освободим сами, а не някой друг да идва да ни освобождава, защото който ни освободи, той ще ни пороби."

Р.Плевнелиев

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров Преследване на времето: Изкуството на свободата, . изд A & G, 2003 г., разм. 21,5 / 14,5 см, мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр, 8.00 лв... Книгата говори за "нещо", което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда "добре познато", съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се "съобразяваме", но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време? почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга "поглежда" в скритото "зад" мълчанието ни - за времето, живота, свободата.

Няма коментари: