Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 28 май 2016 г.

Масовото държавно образование убива естествената любознателност на децата




Ще покажем на децата как да учат сами, като градят характер, казва ентусиастката от Общност за свободно образование в Пловдив

Виктория Червенкова е завършила Американския университет и магистратури по мениджмънт и психология. Работила е в две водещи фирми. В момента е на свободна практика като консултант на чужди компании в областта на маркетинга, брандинга и стратегиите за бизнес развитие. Тя е и един от ентусиастите в Общност за свободно образование в Пловдив. Има две дъщери - на 7 и 2 години и половина. По-голямата ще учи в домашното училище (За любопитната новост четете в темата Иновация: Родителски кооператив отваря домашно училище ).

- Г-жо Червенкова, какви са предимствата на домашното училище, какво не ви харесва в масовото?

- Основен недостатък на масовото образование е тоталната загуба на естествената любознателност на децата. След 2-ри клас блясъкът в очите изчезва. Детето се превръща в консуматор на някакви знания, които му се подават, то се задължава да ги научи по точно определен начин и да ги възпроизведе по точно определен начин. Няма място за лична отговорност, за избор, за нещата, които изграждат характера на детето и способността му да взема решения и да носи отговорност за тях. А това е изключително важно за нас. Това накрая води до загуба на всякакъв интерес към ученето. Говорим за стратегии за учене през целия живот, което на фона на това изглежда нелепо. Ние искаме да запазим любопитството и любознателността на децата, като същевременно изграждат собствения си характер. Да се научат да учат сами е една от крайните цели. Да вземат решения и да ги отстояват.

Избраната от нас форма позволява да работят в екип наистина, да се научат да разпределят задължения и отговорности. Заедно да правят нещо, което после да представят. Това също не може да се случи в училище - там всеки е сам за себе си, нямаш право да помогнеш на другарчето. А едно от най-важните умения после и в професионалния живот е умението за работа в екип. Всеки, който има бизнес, го цени. (Прочети ЦЯЛОТО ИНТЕРВЮ)

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да напомня, че нашият български Картаген е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

Няма коментари: