Представена публикация

Занятията в УЧИЛИЩЕТО ПО СВОБОДА

В нашето ОНЛАЙН-УЧИЛИЩЕ тази година провеждаме следните курсове: ПРОБЛЕМИТЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО: Защо учим? Защо учим? (Продължения) Защо...

петък, 17 юни 2016 г.

България нима е държава, превърнала се в мафия, оглавявана от някакъв нахален бигбос-самозванец?!



Господин Премиеро Борисов вчера гърмеше по всички телевизии, понеже като същински титан предотвратяваше... "избухването на война между България и Русия" и между другото, увличайки се, допусна да каже: "Не искам на курортите МИ да се разхождат военни фрегати напред и назад!".

Аз лично не знаех, че Борисов има толкова много курорти на нашето Черноморие, че е собственик на толкова много хотели и дори на цели курорти! Но ето, че той се изпусна и се изрази така, от което съдим, че той чувства българските курорти като СВОИ, като СОБСТВЕНИ. Нещо интересно става в душата на г-н Премиеро: всичко в тази държава възприема като СВОЕ, сиреч, като своя частна собственост. Някой може да каже: е, това показва, че наш Борисов веке се самовъзприема като държавник, милеещ за всичко в държавата сякаш е негово, сякаш е негова частна собственост. Мен обаче не ме задоволява такова обяснение.

Моето обяснение е друго: тия спонтанни словесни изблици на Борисов показват, че авторитарността на този човек приема вече най-уродливи форми. Скоро той ще почне без капка неудобство да казва: "Държавата - това съм аз!", ще почне да се възприема като самодържец на цялата власт. Такъв диктаторски манталитет е в дълбоко противоречие със същността на демократичната държава. Държавата не е мафия, той, Премиеро, не е нещо като бигбос или главатар на мафията; ето защо Борисов нека да има много здраве от мен, но ний, демократично мислещите българи, няма да му позволим да ни унижава по този начин - да се държи по начин, показващ, че държавата в болното му съзнание е негова лична или собствена мафия, а пък той самият е нещо като кръстник, бигбос или главатар на мафията. Нещо много се е объркал като се държи по този начин.

Борисов често казва "... министрите МИ..." или "магистралите МИ..." Или "държавата МИ". Повтарям, много се е объркал. Такъв откровен антидемократичен манталитет и поведение на лицето, държащо цялата власт у нас, няма да позволим да се утвърди, щото последиците от него са ужасни - и цената ще я платим ний, гражданите. Тия неща не са безобидни. Ако обаче ни изглеждат безобидни, ако не реагираме на тях, това показва, че нещо не е наред и в нашето съзнание. У нас е пълно с хора, които не разбират що е демокрация - и нехаят за това България дали е демокрация или приема облика на някаква африканска или северно-азиатска тирания. На мен специално тия неща не са ми безразлични. Искам да живея в демократична страна. А не в държава, която се е превърнала в мафия, оглавявана от някакъв нахален бигбос-самозванец!

Освен това се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият български Картаген е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

Няма коментари: