Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 12 юни 2016 г.

В нашите училища, организирани на социалистически принцип, са налице предпоставките за криминално сътрудничество, нямащо нищо общо със свободната кооперация на усилията



Една от решаващите причини за развитието на човечеството по начин, който го отличава от всички останали видове на Земята, не е неговата интелигентност или свръх-способности. Според редица автори като Ювал Харари (Кратка история на човечеството, скоро на български от издателство Изток-Запад) или Брус Липтън (Биология на убежденията, Спонтанна еволюция), това, което отличава човека от останалите живи същества, е изключително високото ниво на сътрудничество. Сътрудничеството няма нищо общо със социалистическия колектив, с който сме свикнали да го свързваме в тази част на света - един човек определя целите, а останалите се подчиняват и с дружни сили ги следват зад станове и по полета.

Сътрудничеството означава споделен уникален опит и достижения и обмен на умения между всички отделни членове на общността. Липсата на сътрудничество, изискването от учениците да се справят "всяка коза за свой крак" е едно от основните неща, които убиват съвременното образование. Те убиват не само образованието, но и общността, семействата, партньорството - всякакъв тип взаимоотношения, които не могат да просъществуват без сътрудничество. Това е едно от нещата, които искаме да променим и които искаме да разпространим като знание от Национална мрежа на родителите. Затова организираме How2Mooc обучение, София 2016 - за да се запознаем с уникалния опит на други човешки същества в изключителната сила на ученето чрез сътрудничество - изучаване на съдържание, предоставяно от университети на най-високо ниво. (Gayane Minassian)

Както казват сърбите: "Всичко е пълен хаос! Само престъпността е организирана!". И не е лъжа.

В училищата съществува атмосфера на доста "избирателен" контрол, в която съвсем официално децата се делят по успех, по височина, по пол, по социално положение и т.н. Обаче съвсем неофициално се появяват предпоставки за нещо друго - криминално сътрудничество. Поставени в условия, ограничаващи стремежа за свободно сътрудничество, по-екстравертните и смелите, винаги намират отдушник на нуждата за обединяване и взаимопомощ. Тъй като, за съжаление, ученето е строго контролирано, тази нужда бива изразена по останалите възможни начини - чрез преписване, бягане от часове, сформиране на малки групи, пушене, алкохол, наркотици и т.н... Тъжно.

Надявам се, Гая, дори с липсата на моето безотговорно участие (а може би тъкмо и с нейна помощ), начинанията ви да преуспяват и нещата да се променят към по-добро все по-бързо! Love and Light! (Kiril Zaharieff)

И в тази връзка аз, Ангел Грънчаров, пак се чувствам длъжен да ви напомня, че нашият български Картаген наистина е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

Няма коментари: