Ако в Италия е така със завистта, то какво ли тогава е положението в страната, в която "ако се роди някой ден гений, то това ще бъде геният на завистта"?
Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият български Картаген е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди. Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.
2 коментара:
Подобни генерализации са съмнителни, дори да са изречени от гений като Паганини. Освен това капитализмът почива на конкуренция, а тя в някаква степен на завист. Не мога също така да разбера защо трябва непрекъснато да се намесва специално България и тя да бъде давана като антипример. Вие знаете ли какво е положението в Италия, та да го сравнявате с България? И какъв е смисълът от подобни сравнения? Философията не се интересува от българи и италианци, а от общочовешкото.
Няма такова нещо като "философията". Има различни философии, т.е. ученията на различни философи. Е, философията на Ангел Грънчаров се интересува от това, което е значимо за отделния човек - и също за отделната нация. Моето разбиране за философия е че тя не се свежда до общи приказки за "общочовешкото". Онова, което важи за отделния човек (нация) важи също и за останалите.
Публикуване на коментар