Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

понеделник, 20 март 2017 г.

За щъркелите като предвестници на... поредното ми опраскване от нашата толкова авангардно мислеща образователна бюрокрация!



Вчера видях щъркели. И то ги видях от... прозореца на родната ми къща в Долна баня! Като пристигнах при майка си тя между другото ми разказа, че от известно време в махалата имало щъркелово гнездо, което се вижда от прозорците, но ме предупреди да не гледам, та да мога да погледна точно когато тя види, че някой от щъркелите излита или се прибира в гнездото си - та първото ми виждане на щъркел за тази година да е на летящ щъркел! Майка ми от леглото си вижда през прозореца това гнездо (!), удобно й е да гледа към него, тя вече е видяла, разбира се, щъркелите, ето, вчера реши да ми устрои виждане на летящ щъркел.

Да, ама тази хитрост не проработи: когато тя в един ме извика, аз бях полегнал на дивана, докато стана да погледна щъркелът кацна в гнездото - и аз видях стоящ в гнездото щъркел. (След малко дойде и другия щъркел, и неговото пристигане го пропуснах.) Няма нищо де, аз не вярвам в тия приказки, че ако най-напред видиш летящ щъркел, ще ти върви през цялата година, но ако щъркелът не лети, няма да ти върви чак толкова; аз лично не ща да ми върви прекалено много, щото... абе "многото хубаво не е на хубаво", нали така?! Затуй аз искам да ми върви, ама не чак толкова много... и затова се радвам и на нелетящия щъркел!

Та значи щъркеловото гнездо се вижда от прозореца на родната ми къща. Отскоро е това гнездо там, на един изоставен железен стълб на енергото в махалата, почти на хвърлей място, от няколко години са се настанили там щъркелите, но до този момент не им бях обърнал внимание. Малко коварно е да имаш щъркелово гнездо, което ти се вижда от прозореца на къщата, почти сигурно е, че първият за годината щъркел, който видиш, ще бъде стоящ или лежащ, а не летящ; което говори, че няма да ти върви чак толкова, колкото ще върви на хората, които първо са видели летящ щъркел. Та всяко удобство, виждаме и тук, си има своите недостатъци.

Е, като видях щъркела, по настояване на майка ми отидох и вързах мартениците на напъпилите за цъфтеж клони на една вишна в градината. Това пак е известна гаранция че ще ни върви през идващата година. Дай Боже да е така!

Като си тръгнах следобед с колата в един момент ми хрумна да опитам, пътьом, да видя някой друг, вече летящ щъркел. Скоро и това стана, един щъркел като по поръчка прелетя над шосето, току-над колата ми. Тъй че вчера видях хем летящ, хем стоящи в гнездото щъркели, вярно, първо не видях летящ щъркел, но това е несъществена подробност, да се надяваме, че тя няма да се отрази толкова зле на това, което ще ми се случи в предстоящите месеци на годината...


Е, нищо чудно тия дни да ме... уволнят от работа. Имам това чувство, знаете, вече писах за това, че подготвителният етап на уволнението ми вече завърши успешно, директорката на училището, в което работя като "неправилно преподаващ" учител по философия, успя да си осигури всички надлежни разрешения от институциите за моето тъй отдавна подготвяно поредно опраскване, от което съдя, че акта на непосредственото ми опраскване ще се състои в съвсем близките дни. Ето, тия дни наближава рождения ми ден, роден съм на 28 март, нищо чудно директорката да избере деня на опраскването ми да е точно в навечерието на празника ми: понеже предишния път ме опраска (уволни) в навечерието на 24 май, съвсем предпразнично, след това в навечерието на Рождество Христово пък ме опраска финансово, успя да ми вземе всички пари от банковата ми сметка чрез частен съдебен изпълнител (!), взе ми близо три пъти повече пари, отколкото й дължах, тъй че ето, на тия основания аз очаквам опраскването ми да е пак малко преди някоя по-запомняща се дата.

Ето, избори идат, рожденият ми ден също наближава, тъй че нищо чудно опраскването ми да е точно през тази седмица. Както и да е, очевидно от идващото опраскване няма да ме спасят никакви... щъркели, нали така?! Затова много-много не вервайте в такива бабини деветини като летящите щъркели, които носели неизбежен късмет и радост.

Хубав ден ви желая! Бъдете здрави! А вие успяхте ли вече да видите някой щъркел?! За да видите щъркел трябва да излезете от големите градове, щъркелите май не обичат замърсения въздух в градовете, те обичат да живеят в екологично чисти места - каквото е моето родно градче Долна баня.

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият "български" - т.е. мутро-ченгесарски и кагебистко-руско-путински - Картаген е крайно време да бъде разрушен...

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

3 коментара:

Анонимен каза...

Много сте си харесали тази жаргонна, придобила популярност в резултат на Бойко Методиев странна дума „опраскване“. Въобще българските журналисти, разбира се, неслучайно, масово се опитват да пробутат жаргонни изрази и думи, само че кой знае защо изпитват митичен ужас от диалектните думи и обрати, вследствие на което българският език застрашително обеднява. Те не разбират, че не жаргоните, а диалектите трябва да са основен източник за обогатяване на езика, като това става с мярка и вкус. И въобще стига вече с тези литературни напъни, на мене ми омръзна да си чепим устата:

Увчера видо щркове.И ги видо… от пенджура на родньата ми къща у Долна баня! Куги пристигна при макя ми, она между другото ми разказа, оти от извесно време у маалата имало щрково гньездо, койо се види от джамовете… Убав ден Ви желаем! Бъдете здрави! А вие успете ли веке да видите неко щрк?! За да видите щрк, требва да изленете от големите градове, щрковете май не обичат мрсния въздух у градовете, они обичат да живеат у екологично чисти места – кво е мойто родно градче Долна баня.

Анонимен каза...

Уважаеми приятелю, душата ми скърби заради несправедливостите които претърпявате с мъжество и достойнство.

Радвам се и се гордея че познавам човек като Вас, макар и не твърде заможен, Вие сте един от най-богатите хора които познавам: за това защото Вие се радвате чистосърдечно и разбирате неописуемата красота, която Бог е сътворил!

Връз душата Ви отсъствува всяко петно на мерзост и грях против човеку ил Богу.

Отлично знаете че не съм твърде черковен, но бих искал да споделя с Вас о колко могъщите думи на апостол Павел:

11 Облечете се в Божието всеоръжие, за да можете да устоите срещу хитростите на дявола.

12 Защото нашата борба не е срещу кръв и плът, но срещу началствата, срещу властите, срещу духовните сили на нечестието в небесните места.

13 Затова вземете Божието всеоръжие, за да можете да противостоите в злия ден, и, като надвиете на всичко, да устоите.

14 Стойте, прочее, препасани с истина през кръста си и облечени в правдата за бронен нагръдник,

15 и с нозете си обути с готовност чрез благовестието на мира.

16 А освен всичко това, вземете вярата за щит, с който ще можете да угасите всичките огнени стрели на нечестивия;

17 вземете тоже за шлем спасението и меча на Духа, който е Божието слово;

18 молещи се в Духа на всяко време с всякаква молитва и молба, бидейки бодри в това с неуморно постоянство и моление за всичките светии,

Ангел Грънчаров каза...

Здравейте, уважаеми приятелю!

Благодаря Ви за хубавите думи, дано са справедливи!

Радвам се, че Ви е впечатлил точно този кратък текст за щъркелите.

Чудесни мисли от най-мъдрия сърцевед Свети Апостол Павел сте ми пратил, благодаря много!

Бъдете здрав!