Един таблет струва по-малко от комплект учебници. При внимателно планиране може да се ползва повече от две години. Тежи 100-200 грама. Съдържа знанието на всички учебници на света, почти безплатно. Технологиите и свободата не се впечатляват от глупостта - нито от чиновническата, нито на борците против бедността.
Пазете хартията за книгите, а ума си - за обсъждане на истинските проблеми в образованието. И сърцето си от изкушението да искате от властта неща, които тя с готовност ще направи. (Явор Ганчев)
Veselin Kirev: Монополизира се кухият подход към обучението. Без значение на коя фирма са учебниците - подходът е един и същ (антипазарен и антиобразователен). Също така - непрекъснато опростяване на съдържанието, защото било твърде обемно и трудно. От това по-голям комунизъм здраве му кажи. Вместо да се стремим хората да се развиват, ние обратното - караме ги да се приравняват към най-ниското ниво.
Явор Ганчев: Образованието, в частта си с учебното съдържание, ВЕЧЕ е максимално достъпно, благодарение на интернет и технологиите. Така че да, технологиите вече направиха достъпа до информация (това е само част от образованието) максимално демократичен. Но технологиите не могат да демонополизират образованието, това трябва да го направят жертвите на монопола, които са принудени да плащат два пъти (през данъци и през пазара) за пълни боклуци. Технологията не може вместо теб да откаже да се подчинява на МОН.
Veselin Kirev: Явор Ганчев благодарение на таблетите ще растат все по-тъпи хора. Това е истината. Има достатъчно проучвания. Защо никой никога не проучва тези неща в БГ? Технологията се използва за прикриване на безхаберието. Това е истината.
Явор Ганчев: Veselin Kirev, не е вярно, че растат все по-тъпи хора благодарение на таблетите. Затъпяването е следствие от липсата на свобода в образованието. Когато не решаваш нищо за себе си и само изпълняваш чужда програма, затъпяваш. Можеш да го правиш и без Интернет, и с Интернет.
Иначе съм съгласен, че възприемането на книга е различно. Но драмата с учебниците засяга тъпотата на системата с фиксирано учебно съдържание - когато всички трябва да четат нещо, което не са избрали и пожелали, все едно дали е на хартия. От друга страна, ако имаш избор и възможност да участваш в собственото си образование, Мрежата предоставя на практика неограничени възможности да се конструира учебно съдържание по мярка.
Boyan Stoyanov: Да се чете от таблет е ужасно. Качествен четец без подсветка става, но е скъп и трошлив (особено за деца). а нищо не може да се сравни с хартията.
Да не говорим за разсейващите фактори на таблетите - интернет, игри и т.н. (а и електронните версии на книги и учебници са "безплатни" само в страни като България и в сайтове като Замунда. :) Обикновено са на или около цената на хартиените).
Явор Ганчев: Ужасно е единствено да нямаш избор какво да четеш, независимо дали на хартия или на екран. Интернет не може да замести книгите, но може да се ползва много по-ефективно в образованието.
Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият „български“ Картаген е крайно време да бъде разрушен…
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров Преследване на времето: Изкуството на свободата, . изд A & G, 2003 г., разм. 21,5 / 14,5 см, мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр, 8.00 лв... Книгата говори за "нещо", което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда "добре познато", съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се "съобразяваме", но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време? почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга "поглежда" в скритото "зад" мълчанието ни - за времето, живота, свободата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар