Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 4 август 2018 г.

Скоро започвам нов тур от моя граждански протест за свобода в образованието и против политическите репресии срещу другоячемислещите учители




Или пред МОН в София ще си провеждам протеста - още не съм решил къде е по-добре да го провеждам. Ще помисля по въпроса.

Самозабравилата се образователна бюрокрация ме осъди на гладна смърт, подлагайки ме на нечувани репресии, уволнения, какви ли не гаври - и то единствено за да ми отмъсти заради това, че имам други, различни идеи за образованието, т.е. преследват ме по чисто политически причини. А и е крайно време убийственото безразличие на гражданите към образованието на техните деца и внуци да бъде разколебано по някакъв начин.

Няма да обявявам гладна стачка (аз си гладувам предостатъчно и без да съм в гладна стачка!), но протестът ми ще е мълчалив - ще апелирам към съзнанията на гражданите, на родителите, на учителите, на учениците - и ще им отправя подобаващите провокации с оглед да преживеят известен благотворен ефект.

За тази цел възнамерявам по време на протеста си да провеждам открити уроци (с гражданите, включително и с млади хора) по проблеми на гражданското образование и на нравственото (духовното) възпитание. От мястото на протеста си ще провеждам и водените от мен предавания по Пловдивската обществена телевизия (предаването "На Агората с философа Ангел Грънчаров" и предаването "Изкуството да се живее") - като ще правя видеозаписи с камера.

Там, на мястото на протеста, ще представям и своите книги и издаваните от мен списания, списанията ИДЕИ и HUMANUS. И още инициативи могат да се осъществят, живот и здраве да е само.

Смятам протестът ми да започне след 15 август, но може и по-рано да започне предвид крайно унизителното положение, в което съм поставен: месеци наред и двамата със съпругата ми сме без никакви доходи, и двамата сме учители, и двамата сме уволнени заради това, че не сме типови, послушни и покорни учители.

Толкова засега. Приятна вечер ви желая! Ако някои иска нещо да попита или да предложи, да заповяда! :-)

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди. Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.

2 коментара:

Анонимен каза...

Правилно сте решили: Когато човек протестира, най-добре е здраво да си похапва. Че то иначе какво... хич няма да е приятно и ще има известен дискомфорт даже, нъл тъй?

Анонимен каза...

Как не те е срам, Грънчаров! Ще ядеш по време на протеста си. Вместо да гладуваш, както го правят истинските граждани и демократи.

Впрочем, ако беше истински демократ, би трябвало да се самозапалиш. От вас, демократите, никакво полза няма нашето общество. По-добре да ви няма.

Но и този хубав ден ще дойде. Освободим ли се от вас, демократите и България ще стане щастлива страна.