Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

сряда, 19 декември 2018 г.

Анкета по невероятен казус от сферата на печално банкрутиралата ни в нравствено отношение образователна система


Току-що ми се обадиха от канцеларията на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" и ми казаха, че в благотворителна предрождественска акция били събрани от учителите 41 лева помощ за мен, безработния и уволнен учител по философия от това училище. Имало значи сложена кутия в учителската стая и който е искал да помогне е пуснал своята лепта за изгонения от училището колега (предполагам, че който е направил това е дръзнал да извърши един крайно героичен жест - предвид огромното негативно отношение на войнствената директорка към моя скромна милост!).

Както и да е, каза ми се да ида в счетоводството да взема тази скромна парична подкрепа. Чудя се какво да направя, но за всеки случай обещах да ида утре, към 13.00 часа (предупредиха ме, че трябва да бъда точен, щото след това им почвал банкетът!). Дали пък да не проявя известно достойнство и да откажа помощта? (Щото ми се струва, че има и момент на подигравка в цялата тази история, знам ли, на вас как ви се струва, има или няма, а?!)

Както и да е, ще мисля до утре какво да правя. Ако някой от вас, приятели, ми даде остроумен съвет, ще го послушам...



Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди. Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.

18 коментара:

Анонимен каза...

Върви да ги вземеш тези пари, това ти е подарък от колегите, а подарък не се отказва, защото е неуважение и обида към този, който го е предложил. Още повече, че този подарък е събиран в не съвсем благоприятна обстановка, за събиращите.

Аз сега постя за Коледа, но ако някой ме почерпи с шоколадов бонбон за рождения си ден, вземам бонбона с благодарност и си го изяждам удоволствие, Защото постът преди всичко е покаяние и смирение, а не диета и е много обидно и нередно са кажа на колегата си:

- Виж ме аз, колко съм праведен и как постя, а ти ще гориш в ада, защото ядеш бонбони и си празнуваш рождения ден, през пости.

Така че, недей да обиждаш колегите си.

Анонимен каза...

Nedelin Boyadjiev Не бива мостовете да се режат. Иди, вземи парите, виж се с колегите...

Nadezhda Koseva Те са ваши. Защо да не ги вземете? Ще обидите дарителите.

Томи Томев Това ще е знак за благодарност от твоя страна, към тези, които са участвали в това добро дело.

Цветан Ташев Отидете да вземете парите,защото така ще ги обидите след като са ви уважили.Стават чудеса,ако директорката ви предложи работа знае ли човек? Затова отидете.

Stoytcho Dimitrov Вземи я. Това ще е проява на уважение към колегите ти, още повече знаеш колко трудно се събират пари за благотворителност. И да - само идиоти като Сталин горят мостове.

Катя Андонова Идете !!Хората са бедни ...все пак са събрали някаква сума ....

Ангел Грънчаров Майната им на парите. Друго е интересно. В училището работят 100-тина човека. 41 лева разделено на 100 колко прави? 41 стотинки, нали така? :-) Вие лично на кой бихте дали 41 стотинки? На просяк, нали? Е?

Nedelin Boyadjiev Може 41% от колегите да са дали по 1 лв. Може 8 души да са дали по 5 лв

Ангел Грънчаров Nedelin Boyadjiev Да, няма значение, зад тази сума стои интересен психологически и нравствен феномен, мен за това ми е мисълта, ама е трудно да се обясни... и може да бъда не разбран правилно най-вероятно...

Емил Стефанов Това е подигравка. Според мен не трябва да ходите, поне така бих направил аз. 41 лева са нищо. Всеки има акъл (поне вие повече като учител) за да работи и да вади доход и да не се определя като безработен. Нито ще забогатеете, нито ще ви оправят 41 лева. Животът е '' озъбено свирепо куче'', което със задоволяване на желанията му, а едно от тях е да '' поддържаш икономиката'' сиреч да работиш и да се храниш себе си и нуждите си е нужно желание и успех. Повече от първото.

Ангел Грънчаров Склонен съм да смятам, че сте напълно прав! :-)

Анонимен каза...

Грънчаров, това е подигравка! Тест! Искат да те унижат. Твое решение е дали ще го позволиш.

Анонимен каза...

ДА ВИ ГИ ПРАТЯТ ПО-ПОЩАТА.

Веселин Делчев

Анонимен каза...

Ако се въздържите и не отидете, аз бих Ви изпратила същата сума. Тълкувам го като унижение отиването Ви там.

Nadia Kirilova

Анонимен каза...

Аз също не бих ги взела, Тази сума, ако е от поне 10 човека, бива горе долу, но ако 50 човека са пускали стотинки като подаяние, е срам и позор за този колектив и целта е наистина да ви унижат/ ето колко те уважава колектива, ето колко си заслужил.../. Ти заслужаваш повече и от тях пълната си заплата, Ангеле, ако това не са разбрали още и ако толкова много ги е страх от директорката, не заслужават да приемеш тази жалка сума. Толкова ли тези, които са я събрали, не могат да повлияят на останалите? Махни ги тези мижитурки от този колектив, какви мостове към мижитурки, Неделине, едно достойнство ни е останало само и него ли да изгубим? Ако толкова много държат да ги получищ, да намерят начин да стигнат до теб. Заплатите им не са от най малките, или даваш минимум 5 лева, или нищо,по толкова са събирали винаги за рождени дни, раждане на дете, за какъвто и да е празник. Тия от това училище не спряха да се излагат, ужас...

Maria Vassileva

Анонимен каза...

Г-жо, тези хора какви заплати получават? Нямат ли и те и други хора, на които да даряват?

Nadezhda Koseva

Анонимен каза...

Не отивайте.

Dimitar Petrov

Анонимен каза...

Има един вселенски закон-дават ли ти-вземай, а другият казва- гонят ли те- бегай. А достойнството е грях и нарушение на законите и от това си патят много хора,макар изобщо да не го съзнават, защото то само по себе си съдържа гордост, която е грях и убива буквално-води до инфаркти, например. Така че иди и ги вземи и не забравяй да благодариш от сърце.

Teodora Ivanova

Анонимен каза...

Правилен и точен отговор!

Цветан Ташев

Анонимен каза...

А защо всички вие, които участвате в тази дискусия, на свой ред не помогнете на този достоен за уважение, но за жалост безработен от дълго време философ? Не съзнаване ли, че е жертва на системата, но за това вина носим всички ние с мълчанието и бездействието си!

Nadia Kirilova

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров, отиди, благодари им - и не ги вземай. Мисля, че така е по-достойно.

Людмила Лазарова

Анонимен каза...

Учителите в това училище не са чак толкова бедни че да съберат по 40 стотинки от човек средно. Вземат по 1000-1400 лева месечно, че и повече! Как не разбират че се излагат по тази начин, ето това не мога да разбера? Срам! И това са хора, които претендират, че имат моралното право да се учители на нашите деца!!! Това е дъното на нравственото падение в образованието у нас.

Петко Найденов

Анонимен каза...

... Мисля че Сейтън работи така с нас, на преèбушки, известно е, че неговото IQ е много ниско - той е тъп като задник, затова играе върху страстите на хората и точно там печели...

Преди много години в BG обяснявам на една дървена комунистка как работи Сейтън и тя без никакво учудване ми каза - ама това е като: Не искам на мен да е добре, а на Вуте зле... (Сейтън след като знае, че ще загине, защо върви и опропастява някакви мижитурки да загинат и те - тоя кеф много ли значи за него?)...

Сейтън според Библията има две неща - гордост + лъжи (за да я крепи, явно)... Той е изключително глупаво и суетно същество, а?... Така е... Не знам Господ българин ли е, ама българин = Сейтън, ха-ха-ха...

----------------------------

На тебе нищо ти няма като философ, добър си, но проблема е на кого поднасяш учението си - това е робско племе от дедовъльовци с ограничен интелект точно както Сейтън и много турска омраза (ах, това любимо робство, и що тая гадна Русия ни освободи от него?)...

Години ще ти отидат май да разбереш основната мисъл, която ти повтарям 10 години - няма българска съдебна система, има турска такава от 1878...

Наистина ли си толкова глупав и мързелив, че не моеш да прочетеш за една нощ Мак Гахана?

После ми кажи как по чудотворен начин си разпознал турската "правосъдна" система на гърба си in BG, ок?...

--------------------

Мълчи роба и дрънчат вериги...

После се чуди, че прилича на турчин - да православен, ама не от сега, а от 1878...

И мисли че перде, леке и джудже са негови думи, вай аман-заман, агалар, ама не са...

Айде (турска дума)


A. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

Здравей, далечни приятелю!

Махнах личното, но другото, там, дето пишеш за Сатана и за българите, го оставих - и го публикувам в блога си (и във фейсбук). С чисто възпитателна цел го правя. Знаеш, учител съм. Пък макар и прогонен, пък макар и гонен като прокажен.

Човече, тезата ти за това, че най-вероятно ний, българите, сме деца на твоя Сейтън, е направо гениална! Заслужава си и книга да бъде написана по тази наистина велика теза! Аз лично смятам, че не ти си я измислил, а Бог, като се е видял в чудо какво да прави с тия гьонтапигьозлии българите, е решил чрез теб да им прати тази мисъл, а именно, че са деца на Сатана. Горкият Господ очевидно вече се е отчаял, че с нещо може да ни промени! Господ какво ли не прави всеки Божий ден, дори ги вари и пече на огън, ала не, тия дървени, каменни, железо-бетонни кратуни не увират и не увират! Аз лично смятам, че наближава времето Бог съвсем да се отчае и да се отвърне от нас, да ни зареже - и тогава майка ни жална! Щото само великодушието на Бог още ни пази от тоталната гибел, от пълния разпад и като народ, и като страна, и като държава, и като всичко! Този наш народ е пощурял, отдал се е на страшни бесове, на грехове, на идиотщини, каквито никъде по света нема! Простащината е най-качествения български продукт, ако можеше да е някакво стока, щяхме да станем приказно богати, имаме да продаваме на целио свет, какво ти, целата Вселена можем векове наред на снабдяваме с огромни количества простотия! (Ей на, колегите ми от ТЕТ-Ленин събрали, горките, 41 лева да ме подпомогнат финансово (щот вече 4 години фактически съм без работа фактически заради тяхното безочие, заради тяхното малодушие!), представяш ли си, точно 41 лева са могли да съберат, нищо че са 100 човека! И аз сега не знам какво да правя щото знам добре, че тия, дето са се осмелили да пуснат стотинки в кутията, предназначена за милостиня за мен, са извършили едва ли не нравствен героизъм: и за да не си развалят имиджа в очите на отмъстителната и войнствена директорка (тя нищо чудно да е инсталирала и камера, за да види кой е пуснал пари в кутията!), та значи за да не се "изложат", че пускат некакви пари на "злодея Грънчаров", се е наложило да се правят на маймуни, примерно, убеден съм, че са се принудили да пущат само жълти стотинки, с оглед да изразят колкото се може по-нагледно презрението си към моята скромна милост, а най-вече - за да заслужат благоразположението на нейно величество директорката! (Който е изиграл най-добре този гнусен спектакъл, е получил от нея в замяна най-висок дял от диференцираното заплащане, готов съм да се обзаложа, че е било точно така!). Спирам, че ми стана гнусно дотам, че взе да ми се повдига да повръщам...

Бъди здрав. А книга, в която да отговоря на въпроса БЪЛГАРИН ЛИ Е САТАНА? аз най-вероятно, живот и здраве да е, ще напиша. А дали вече не съм я написал - с всичко, което пиша напоследък? И което вземам направо от живота. (Баба Марийка, на 86 години, ПЕТ МЕСЕЦА спа на плочките на тротоара - а Сатана, убеден съм, танцува от радост през цялото време, че никой не се трогна и не я подслони!!! Кошмар!!!

С поздрав от сърце: Ангел Грънчаров

Анонимен каза...

Чумпова Елена Г-н Грънчаров е здрав човек. Философ. Навсякъде може да намери работа, която да задоволява житейските му необходимости. Това не означава ,че не трябва да се бори и доказва ,че е жертва на системата. Отдавна съм убедена, че справедливостта и тържествуване на правото в България е разтегливо и размазано понятие. Самата аз съм жертва. Но никога не се приех ,като такава. Днешният ден е мой. Само мой и ничий друг. Как ще го изживея, как ще изпълвам секундите вдишвания зависи само и единствено от мен. Отдавна зная, че може да няма утре, а миналото, ако мен ме няма е без значение за никого!

Чумпова Елена Добър да е денят ви г-н Грънчаров. Убедена съм, че парите ,които са събрани за Вас ще бъдат полезни за банкета на "колегите" Ви. Направете им коледен дар . На всеки лично. Ваша книга ,на която благодарите с автограф за оказаната добрина и щедрост. С уважение към Вас и вашата кауза.Коледа не е пари и бляскавост. Коледа е състояние на духа. Имаше и в моя град присмехулници, които обсъждаха ,че в моя дом коледната украса не се сваля. Няма и да бъде свалена. Тя винаги ме подсеща да не забравям коя съм. Аз съм онази ,която откакто се помни на Бъдни вечер е имала паничка боб и мъничка коледна питка с паричка и ошав от сушени джанки, събирани от дивите сливи през лятото.Онази която помни ,че щастието, здравето и себеуважението не се купуват! Бъдете здрав! Здравият човек не се бои от нищо. Той може да бъде, защото щастието е в собствените му ръце!

Михаил Генчев С благодарност им ДАРЕТЕ предлаганите 41 лв. в подкрепа на събраните за банкета средства, за който дори на са се сетили /ако наистина са добронамерени/ да Ви поканят...

таня еленска Колко от тези хора застанаха зад Вас, когато Ви уволняваха? Мълчанието е злОто!

Alexander Neferov Иди и ги вземи, за да покажеш уважение към жеста на тези, които са дръзнали да проявят позиция.

Томи Томев Отказаната помощ, колкото и малка да е тя, е признак на неуважение към тези които са си позволили да дарят. Постъпи като християнин. Винаги си казвал, че си такъв. Сега ти се предоставя възможност да го докажеш.

Владимир Бенев В името на допускането, че тези пари са дадени от хората искрено и от чувство за съпричастност, вземете ги.

Анонимен каза...

Raq Palabuikova: Никой не каза не!може и да не съм права, но съм много ранима и ще Ви кажа. Не!

Emiliya Ivanova: И според мен не трябва да се унижавате да вземате парите. Как на вас - пострадалия от това място ви хрумна да взимате помощ и то на такава стойност.

Ангел Грънчаров: На мен ми дойде като "гръм от ясно небе" съобщението за такива една "помощ"; до този момент още не ми е хрумнало да взема помощта, вярно, опитах се, но нямах моралните сили да си го представя! И затова им написах писмо. Четохте ли го? То е открито и е публикувано вече, там съм казал всичко...

Alen Delon: Напишете им послание в стил учителите трябва да имат достойнство и да не падат толкова ниско, че да се подиграват със свой колега. Ако въпросните учители имат някакво достойнство, да се държат на ниво.

Ангел Грънчаров каза...

Да, това и сторих, написах им послание. Те замълчаха. И толкова. Вече няма да ме поканят да взема тия пари щото ги "обидих" като им казах някои истини в посланието си. За тях аз, понеже дръзвам да говоря и да пиша някои истини, съм "крайно лош човек". Тия дни възнамерявам да им пиша да използват тия пари, които са събрали за мен, за закупуването на храна за уличните котки около ТЕТ-Ленин, които напоследък са твърде гладни щото грижещата се за тях бездомница баба Марийка вече е в приют. Да купуват с тях храна за котките и да пращат ученици, които да я разнасят в близост до контейнерите за боклуци.