Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

сряда, 13 март 2019 г.

Конфликти, караници, вербални сблъсъци, нерви, жестоки обиди... - такова е ежедневието на българските учители!



Стотици учители са принудени да търпят обидно, унизително, подигравателно отношение на деца или тийнейджъри, на които семейството е спестило възпитание, а държавата истински санкции. Повярвайте, това се случва всеки ден и в почти всеки български град. В не малка част от българските училища не може да се провежда нормален учебен процес. Конфликти, пререкания, вербални сблъсъци, нерви, това е ежедневието на много български преподаватели. Имам късмета да работа в много добро училище, където подобни ситуации са изключителна рядкост, но се срещам и разговарям с много колеги от различни краища на България.

Напоследък набират популярност две кампании, които се сблъскват с прибързани обструкции. А двете са аспекти на един проблем и засягат един и същи обществен нерв. Става дума за образованието и потиснатото състояние на учителя. Едната инициатива се е прицелила в дисциплиниране на класната стая, а другата - в лекуване на последствията от отсъствието на дисциплина. Идеята за въвеждане на оценка за дисциплина срещна съпротивата на традиционната разнородна коалиция от противници, в огромната си част непознаваща, нито сериозността, нито разпространението на проблема.

Нека поясня. Има два пълзящи процеса, които съсипват българския учител – смазващата бумащина и ескалиращото неуважение. При това неуважение е най-меката дума, която мога да използвам. Не, това което показват медиите е само свенливо повдигане на похлупака, който крие една мръсна, но същевременно публична тайна. От време на време излъчват някой репортаж за насилие над учител, но вълната на обществено възмущение се снишава по-бързо отколкото се е надигнала. В репортажите, обаче, не попадат стотиците учебни часове, в които учениците провалят учебния процес със своето нехайно или пренебрежително отношение. (Прочети ЦЯЛАТА СТАТИЯ)

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

5 коментара:

Анонимен каза...

Също има и насилие от учителите към учениците, вкл. и в университета - към студентите. Разни остарели, оглупели, нехаресващи работата си, мразещи учениците - влиза и дрънка един или два часа колкото да отбие номера, да тормози тези които не му харесват, и другия път - пак. И това учениците трябва да го търпят ден след ден в продължение на години - от младостта им, по принуда. Господина като е учител, може ли да обясни какво е истината, как е възникнал разума и откъде идва разликата между комедията и трагедията - в живота, не в литературата. Благодаря, знам че отговор няма да има. Учат се всякакви глупости, а по основните въпроси - все едно че ги няма - табу и мълчание. МОН също не знае какво е истината и каква е връзката и с научния метод. Образователна система та дрънка, ама на празно.

водачи на слепци

Анонимен каза...

Сбиват се две "български" ученички от Габрово - Франческа и Барбара. Учител се опитва да ги разтърве, като попътно бие няколко шамара на инициаторката на побоя - Барбара, която вече е гонена от няколко училища именно за подобни прояви. Резултат - след като клипът с побоя е пуснат, полицията арестува учителя, който предстои да бъде съден, а училището се готви да го уволни дисциплинарно. Как мислите, какво ще излезе от младата "българка" Барбара след още някоя година? И, дали някой нормален ще иска да става учител в родните школа?

Мунчо Мънчев - Сливата

Анонимен каза...

В държава, в която се оцелява само с далавери, схеми, връзки и познати, няма как родителите да възпитават децата си на нещо по-различно. Възпитанието вкъщи минава през "той ако е толкова умен, нямаше да е станал даскал" и др. от народното творчество. Уважение тук получават само богатите, никой не уважава просто знание и отношение, които ти носят една скромна заплата.

thee

Анонимен каза...

Родители на днешните ученици са сбърканите деца на криминалната революция от 1989 г.

Макаренко

Анонимен каза...

На фона на всичко написано дотук се откроява г-н Грънчаров, който със своя подход описан в множество текстове и демонстриран в клиповете от учебните му часове доказва, че е възможно учениците да са спокойни и активни и съсредоточени в дискусиите по предложените от Учителя теми. Защо тази уникална теория и практика беше низвергната и наказана административно, а може би и съдебно за пореден път?
Огнян Демирев