От РУО-Пловдив ми изпратиха писъмце, преизпълнено с неприкрит цинизъм и с арогантно презрение...
С него искат да ми (по)кажат, че изобщо за нищо не им пука - защото при толкова заспал народ тяхната безконтролна власт може да си прави каквото й скимне.
Отново РУО-Пловдив се провали зашеметяващо на пределно елементарния тест, който им направих.
Защо се чудите, че огромната част от учениците, завършващи 12 клас били немислещи, невъзпитани, неумеещи дори да четат, да пишат и да разбират смисъла на прочетеното, та ето, дори и висшите образователни началства са още по-зле от тях във всички тия отношения!
Ако ученик ми отговори по толкова тъп начин на въпрос, не заслужава да му се пише не двойка, не единица, не нула, ами... -222 му е малко като справедлива оценка.
Даже на разговор между неми, слепи и глухи не може да се уподоби нашия многогодишен "диалог" с тия напълно самозабравили се образователни началства. Те мен ме опраскаха, уволниха ме от тъй бляскавата си система, в която се чувстват така уютно, но кои всъщност са за уволнение - какво ще кажете вие, драги тъй търпеливи граждани-данъкоплатци?!
Как вие оценявате това тъй лаконично, но за сметка на това така многозначително писъмце?
ЗАБЕЛЕЖКА: За да вникнете в смисъла на случилото се ви припомням текста на моето отворено писмо, "отговор" на което е публикуваното горно писъмце-шедьовър на нищонеказването, ето, маля, сравнявайте:
ЗАБЕЛЕЖКА: За да вникнете в смисъла на случилото се ви припомням текста на моето отворено писмо, "отговор" на което е публикуваното горно писъмце-шедьовър на нищонеказването, ето, маля, сравнявайте:
Поредният ми благотворителен открит урок за самозабравили се властници в пловдивското образование
Дали пък не следва да поставя и такъв един въпрос (напълно логичен в светлината на сравнението на двата текста, т.е. не е ли логично да се запитаме най-напред за това?): на коя по-точно планета живеят властващите пловдивски началства в образованието, на Марс, на Юпитер или са по-скоро на Луната?
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...
12 коментара:
Не търси под вола теле. Хората са ти отговорили съвсем учтиво и разумно. Изцяло на тяхна страна съм.
Естествено че сте на тяхна страна, другарко. Остана да застанете на мо ястрана, та да умра от срам и ужас! И кое по-точно е "разумното" в това "писмо", бихте ли опитала да се обосновете? Щот така твърдението Ви звучи напълно голословно. Ха сега де!!! ;-)
Кратък и аргументиран отговор на всички глупости,с които занимавате РУО. Колкото и да е трудно да се отговаря на глупости, хората са се справили. Колко отворени писма написахте на шефа на охранителната фирма, в която работите в момента?
Горкият възрастен и в недотам добро здраве човек, подиграват се постоянно с него комуноидите.
Другарко, нали се разбрахме, че Вашите преценки за нещата са диаметрално противоположни на здравия смисъл, т.е. това, което е "глупост" за Вас, завалийката, всъщност е много емно и дори е мъдрост, това, което е "лъжа" за Вас, е истина, а това, което за Вас е "зло", в действителност е добро. Тъй че не е нужно постоянно като латерна да дърдорите, починете си малко, а за целта, за да Ви е леко на душата, си пийте преклетите хапчета, и това може и да мирясате, нали се разбрахме най-после?
Опозиционно настроени сили непрекъснато киснат в блога на Грънчаров с единствената цел да го дискредитират и наричат за луд, с което ще оправдаят напълно неоснователното си съществуване в неработещата ни система на образование. Иначе казано, нормативни документи и управление се осъществява от хора без идеи, без мисъл, без смелост, без грижа за бъдещото поколение. Те са на добре платени позиции и киснат в блога на Грънчаров, за да го дискредитират, опитвайки се да го наричат за луд, за да не си загубят работата. Точно по същата причина е изгонен от системата и Теодоси Теодосиев. Блестящите умове са заплаха за тяхното съществуване в системата на образованието.
Достатъчно е човек да контактува с българите в чужбина, за да прозре истината, но и за хората в България това става ясно.
Между нашите ученици и тези на Запад съществува огромна разлика що се отнася до мироглед и ценности. Не казвам, че там образователната система е безупречна. Фактът, че там учителите работят здравата, усъвършенстват се и са високо квалифицирани обаче не може да бъде оспорван. Съответно расте трудолюбиво и щастливо поколение.
Искаш мнението на хората, но след като някой го изрази-започваш да ругаеш и обиждаш. Не виждам защо все някой ти се връзва да ти коментира глупостите. Най-добре е никой да не ти коментира, дано осъзнаеш колко тъпо и непочтено постъпваш, когато някой изрази различно от твоето мнение.
Така че въпросът на Грънчаров за това на коя планета живеят тези, които не дават път на промени в образованието и възпитанието на младите, е съвсем правилен.
Наблюдавах краят на учебната година в училище на Швейцария. Видях огромна зала, пълна с родители, много от които бяха награждавани за принос в работата на училището. Всички класове се изреждаха на сцената, в пълен състав. Учителите бяха пред тях или с тях. Предварително бяха поставили темата на тяхното участие, различна за всяка година. Тази година децата танцуваха. Всеки, посещаваш клуб за музика и танци извънкласно можеше да участва в началото. После се изредиха класовете, от предучилищните петгодишни до завършващите. Толкова оригиналност и старание имаше при тези до пети клас! Темата беше джаз и съвременни течения в музикалното и танцово изкуство. Невероятни изпълнения на песен и танц при малките! По- големите заложиха на рап, хип-хоп и изрецитираха в някакъв стил хорово всичките си мисли, стремежи и мечти. Залата се разтърсваше от аплодисменти след всеки клас. Преди края клубовете към училището обраха точките, както се казва. Примерно клубът по френски пя и игра френска песен на училището от Кения в Африка, за нуждите на което се грижи цялото училище, със заглавия " Скъпа мама Африка". Ученици от предпоследните класове поднасяха пожелания на тези от последните. За край цялото училище се побра на сцената по някакъв добре изобретен начин. Децата размахваха знаме на страната, на която принадлежат, някои държаха по две знамена, защото родителите им бяха от различна националност. Преброих пет български знамена. Във фоайетата родителите похапваха вкуснотии след празника и оживено разговаряха с учители и директори. Видях щастливи деца, че са част от това училище, те се познаваха добре помежду си, както и родителите им се познаваха, защото обядваха в определен ден на седмицата заедно с децата си близо до училището. Много от родителите останаха за голяма дискотека с децата. От 12 на обед до 7 вечерта се закриваше учебната година в четвъртък. В петък децата отново бяха в училище до обед.
Сред петокласниците учители след дълги и много оспорвани дебати обявиха кои двама или петима са техните предложения за учене в гимназия след седми клас. Една или две години по- рано са длъжни да го направят, без тяхната препоръка ученикът не може да продължи в гимназия. Излишно е да споменавам, че определените елитни ученици съвсем не бяха децата на известни и с големи финансови възможности родители. Всички българчета така или иначе влизат в гимназия. Замислете се над този факт.
Мария Василева
https://www.facebook.com/teofana.kupenova/videos/2365329883560891/?app=fbl
https://www.facebook.com/teofana.kupenova/videos/2365329883560891/?app=fbl
Трети клас, край на учебната година
Оооо, другарката Васила Мариева пак се раздърдори. :)
Не спря с глупавите му жалби и писма, как още му отговаря г-жа Киркова на този изперкал стар даскал, той само глупости пише, не разбра че е уволнен и няма право да е учител какво още иска та не си седне на стария задник!
Публикуване на коментар