Анахроничната и ретроградна система (чисто социалистическа по характера си: държавната бюрокрация е узурпирала цялата власт и е оковала във вериги и учителите, и учениците, и родителите, блокирала е възможността за правене на автентично съвременно образование!) просто не допуска учителите да изпълняват своята чисто духовна роля и мисия! Най-тъжното е, че огромната част от учителите капитулираха и се подчиниха - и вяло изпълняват отредената им унизителна роля на нещо като чиновници-слуги на противочовечната система, което е измяна, предателство именно спрямо тяхната автентична духовна роля и мисия. Жертвата на всичко са младите хора, а ние всички ще платим безотговорното си търпение по един-единствен начин: с просперитета на България. (Не може да има просперитет онази страна, която е дръзнала да отреже, допуснала е да изсъхне корена на всичко: образованието!)
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
1 коментар:
Много точно казано!
Учителят е натоварен с всички нечии задължения. Той е и родител, лекар, социален работник, психотерапевт, полицай, следовател и какъв ли още - не!
Нищо чудно утре да му вменят и задължението да се явява на изпити вместо собствените си ученици.
Публикуване на коментар