Учителят, колегата от Бургас Диан Тодоров ми изпрати с право на публикуване документ, с който изпраща сигнал до Министъра на образованието и науката. В него между другото моят казус е даден като един от примерите за безпрецедентно директорско своеволие, за най-арогантен административно-властови произвол (това, разбира се, не пречи на тъй чудесното храносмилане на властелините от МОН, на които очевидно не им пука за нищо - освен за тъй милата им властчица!). А причината за тази така уродлива управленска психопатология сте тъкмо вие, драги тотално безразлични към образованието и бъдещето на вашите собствени деца и внуци драги "граждани"-данъкоплатци! Приятно четене и приятни размисли ви желая! Ето, моля, четете - и поне малко се замислете (ако тази способност у вас лично все пак не е съвсем закърняла вече, разбира се!):
ДО МИНИСТЪРА НА МОН
ГР. СОФИЯ
ДО ИНЖ. В. ИЛИЕВА -
НАЧАЛНИК НА РИО – БУРГАС
С И Г Н А Л
от Диан Георгиев Тодоров, ЕГН ..., живущ в гр. Бургас, ж.к. „Зорница”, бл., вх., ет., тел.за вр.
относно: нововъзникнали обстоятелства и закононарушения в училища в Бургаска област
Уважаеми дами и господа,
Поздравявам Ви с началото на новата учебна година и желая на Вас и на всички мои колеги смелост и всеотдайност в попрището, което са избрали, както и сили и воля за постигане на едно по-добро бъдеще на поколението, което в момента е на школската скамейка!
Разчитам, че ще продължим полезните си партньорски контакти и през новата учебна година, тъй като те са в полза на цялата ни образователна система, но се надявам да имам по-малко поводи за сигнали.
Приключвайки с любезностите, бързам да Ви запозная с някои не дотам приятни факти, станали обществено достояние още в самото начало на учебната година, като настоявам за Вашата намеса по изложеното от мен. Колегите, предоставили ми по-голямата част от информацията, се страхуват да я изнесат сами в публичното пространство и желаят да останат анонимни по разбираеми причини.
1.В училищата от Бургаска област бе прекратена практиката за сключване на незаконни срочни трудови договори с преподаватели, въпреки че някои от училищата от община Руен направиха това доста късно. Очевидно те са разчитали на неизвестна за мен протекция.
Запитването ми към МОН е следното: Желая да ми бъде предоставена справка по ЗДОИ какъв е броят на сключените срочни трудови договори за учебните 2018/2019 и 2019/2020 за цялата страна.
2.Във връзка с проведените, респ.непроведени конкурси и събеседвания за нови назначения на преподаватели за учебната 2019/2020г. поднасям на вниманието Ви следната информация:
..................
Желая да бъде проверено кога е назначен учителят ..... в СУ ...... - гр. ......, през коя учебна година и проведен ли е бил конкурс за назначението му с изискуемата предварителна обява в сайта на РУО и Д „БТ”-Айтос съобразно нормативните изисквания.
В тази връзка желая да посоча един знаков пример по темата: През тази учебна година в ПГЕЕ - гр.Пловдив е обявено вакантно място за учител по философия по чл.68 от КТ. Освободилият това място колега Ангел Грънчаров с непримирим към неправдите в системата дух парадоксално е назначен като учител в училище в гр. София, докато в гр.Пловдив, където е преминала по-голямата част от трудовия му стаж, е нежелан. Желая да ми бъде предоставена информация на какво точно основание от чл.68 КТ е обявлението и законно ли е това.
3.По отношение на наболелия проблем за фиктивни/непосещаващи училище ученици, желая да бъде извършена проверка има ли такива в училищата в Бургаска област. Разполагам с данни за такива нарушения в ОУ ..... - гр. ....., в подкрепа на което Ви прилагам .....
В ОУ ..... - гр. ..... практика на директорката съгласно оплаквания от потърпевши било да се заключва външната врата в 8.00 часа и да се отключва едва в 13.30 часа след приключване на учебните занятия. Въпреки че разбирам причините, наложили тази практика, считам същата за изцяло недопустима и незаконна. Желая да бъде извършена проверка по случая, както и дали в посоченото училище има случаи на физическо насилие от страна на учители спрямо ученици. В подкрепа на казаното прилагам ......
Уважаеми дами и господа, отново поставям на Вашето внимание следните въпроси и настоявам за отговори, както и за обективни проверки по изнесените от мен данни. Лично аз смятам поставените проблеми за сериозни. Поддържам също тезата, че унижощим ли образованието, унищожаваме държавата. Убеден съм, че всички ние трябва да противодействаме всячески на тези гротескни явления и че утре ще е късно!
В заключение в типичен за мен стил излагам следните размисли:
Забавно ми е, когато чуя, че представители на ВМРО се обявяват в защита на учителското съсловие, тъй като именно депутатът от ПФ Славчо Атанасов (кандидат за кмет на Пловдив, подкрепен от ВМРО И НФСБ) открито се противопоставя на въвеждането на мандатност за длъжността „директор” на среднообразователно училище, докато пък ПП „ГЕРБ” в лицето на Георги Марков са привърженици на срочния характер на директорската служба. Моето лично мнение е също ЗА мандатност с опция за повтаряне без ограничение, тъй като срастването с директорския стол не води до нищо добро и е предпоставка за създаване на чудовище от типа на Франкенщайн. Директорите трябва също да се явяват периодично на конкурс, както е в училищата в Европа, за да докажат, че не са изгубили своите качества, квалификации и умения и за да бъдат принудени да се развиват и усъвършенстват непрестанно.
Обръщам се към моите колеги-учители с призив да проявят малко смелост и вместо постоянно да ми се оплакват, да предприемат каквото считат за правилно и целесъобразно. В противен случай изцяло си заслужавате съдбата, която приемате безропотно. Треперещи за длъжността си учители и директори-феодали не могат да превърнат учениците в личности, а в подтисната, интелектуално осакатена и безправна тълпа. Приветствам свободните по дух хора, въпреки че съм наясно, че те са по–нежелани и неприети в обществото за сметка на сервилните робски души. Възможно е да не успеем да променим из основи образователната и други системи, но не трябва да се отказваме да опитваме. Зная, че не е по силите на един човек да промени света. Не всичко зависи от корумпираната система и от месиите-политици, нужно е сами, преодолявайки страха си, да се стремим към желаната промяна.
Г-н Министър, в едно Ваше интервю си признахте коректно, че резултатът от пестенето на средства е сегашният недостиг на квалифицирани кадри в образованието. Една от причините за това са срочните трудови договори, които отблъскват желащите да работят като учители. Друга причина е негативното отношение от страна на директорите към непослушни и неудобни учители, каквито примери посочих по-горе.
Желая да споделя друго мое наблюдение от настоящите листи за кандидати за общински съветници. Откривам всички мои критици за дейността ми в тях. Това ме навежда на мисълта, че са търсели политически дивиденти посредством критиката си към мен и моите сигнали. Зная какво ще отговорят: че са честни, почтени и т.н., но е по-важно да убедят своите потенциални избиратели в това.
Оставам на разположение на посочения от мен по-горе адрес за контакт и очаквам да ми предоставите исканата информация в разумен срок.
м.09.2019 г., гр. Бургас
С уважение: .......... (Д . Тодоров)
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
11 коментара:
Един френски философ от епохата на Просвещението беше казал, че...
"Властта развращава. А абсолютната власт развращава абсолютно.".
Несменяеми директори, това е предпоставка за злоупотреби, корупция и естествено закостеняло непроменящо се повторение на еднообразното и изчерпано от новаторство управление! Друг проблем е алкохолизираните директори и директорки, самозабравили се от власт!
Иван Нинов
Напълно вярно! Но главната вина за всички тия безобразия на несменяемите директори знаете ли чия е? На нас, гражданите, щото позволяваме на МОН да закриля самозабравилите се несменяеми директори! Ако ние, гражданите, се бяхме истински възмутили от тези безобразия и бяхме скочили на протести, безобразията им отдавна да бяха престанали, а пък несменяемостта на директорите отдавна да беше забравена!
Че на кой му пука за образованието ? Само на някои ученици и родители , не забравяйте , в БГ повечето са пенсионери .Всички млади и умни са в чужбина .
Нормално ли е училищен директор да назначи учител само с висше-бакалавър,а човек с магистърска степен да не бъде приет? Това законно ли е г-н Грънчаров?
Законът в тъй приказната страна МУТРОЛАНДИЯ дава право на училищните директори такава власт, че ако искат дори... магаре могат да назначат за учител! Стига, разбира се, това магаре да е "от наште" ще го назначат без да им мигне окото!
Това, за жалост, е положението...
А някои говорят, че у нас били назначавали само... калинки! Леле, каква чудесна идилия цари в свидното ни отечество: пърха някакви си там мили калинчици в тъй приказната, повтарям, страна МУТРОЛАНДИЯ?!
А не може ли да им направят мандат, написала една програма с която спечелила конкурс преди 20 години и с нея се пенсионира, като е толкова добра да се явява на конкурс през две години и да пишат прогорами за две години, но на конкурса да могат да се явяват всички кандидати за мястото, естествено комисията трябва да не е от МОН само!
Причината да са несменяеми е в МОН, родителите пишат жалби, уж до министерството, а тия миропомазаните там, пращат проверки, но вместо да се грабнат от София, пишат едни бумаги, пращат ги в регионалният, където са приятели с тях или са от една и съща партия сетете се коя, образованието ни от 1944 година си е все комунистическо и няма шанс скоро да се промени!
Иван Нинов
Иван Нинов Така е. Самата истина казваш. Но докато гражданите спят и не протестират, властващите ще се разпищолват и ще си правят каквото им скемне. Българският държавен автомобил лети към пропаст понеже му липсват спирачките (спрямо своеволията и произвола на властващите мутро-комунисто-милиционери), това сме ние, гражданите!
Гражданите не спят .Помисли как да върнеш милионите млади супер граждани на България които незаслужено се изявяват по чужбина!
Ще се вдигнем и какво, ще дойде полицията и ще ни спре! И какъв е ефекта, това е мафията!
Тук в държавата ни всичко е навързано! Едни ако се вдигнат хоп идва полицията и ни спира, тогава какви протести ще правим срещу мафията, не виждате ли, че мафията е в парламента, докато не се свали Бойко не ни очаква нищо добро! Той е най-големия мафиот,а и министъра не е свестен на образованието, пълен некадърник е, а от РУО началниците си затварят очите, тук няма на кои да се оплачем, никои не взима адекватни мерки срещу безобразията на образователната система!
Евелина Тодорова
Публикуване на коментар