Търся подзаглавие на новата ми книга, нейното заглавие (все още предварително) е РЕАНИМАЦИЯ НА ДЕМОКРАЦИЯТА. Колебая се между тия два варианта:
Кога безразличните стават граждани?
Кога идиотите стават граждани?
Как смятате, кой от двата варианта е по-подходящият? (Идиотът гражданин дали може да стане? Май нема такава възможност, чини ми се...)
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.
2 коментара:
Всъщност идиот идва от гръцки и означава граждани, индивиди, непрофесионалисти в определена област. Коренът е идиос - собствен, частен. Латинският взаимства тази дума, идиотът е буквално обикновен човек. Едва в късния латински се добавя значението на необразован, прост човек. А в края на XV век идиотите са по-скоро неконформистите, хората, които не желаят да се движат по установените правила или не могат да се движат по тях. По смисъла на атинската демокрация идиотът е обратното на активният гражданин, на политика. Това е човекът, който няма отношение към социалните дела и затова преценката му в това отношение е лоша. Идиоти са били хората, които не са политици или военни, тоест обикновените. Ето как преди да стане психологически термин, идиот е означавало само човек, който не е на мястото си в определена среда, не се вписва в нея и не може да се адаптира. Това е смисълът и на „Идиот" на Достевския. Така че дори не е обидно, че всички ние сме идиоти по смисъла на античната дума.Точно такива сме си.
Доста фриволни изводи си правите накрая. Не се еднакви за да се идиоти всичките. Нещата са значително по-сложни. Някои са идиоти, повечето са идиоти, но да се каже, че всички са идиоти е тъпо. Доста по-сложно отколкото си го представяте е и положението с романа на Достоевски, носещ заглавието "Идиот". Опростявате прекалено нещата. Има смислови нива, които Ви убягват.
Публикуване на коментар