Тия дни ми се наложи да напиша следния документ, който изпратих засега само до ръководството на съответното учебно, образователно-възпитателно и личностно формиращо учреждение, намиращо се в столицата на свидното ни отечество:
ОБРЪЩЕНИЕ ПОД ФОРМАТА НА ОТВОРЕНО ПИСМО
от Ангел Грънчаров, учител по философия
Уважаеми дами и господа ученици, родители, колеги-учители, уважаема госпожо директор,
В своя "Български дневник" патронът на училището проф. Иречек пише:
"За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което имат тук хората - да се преследват един друг и да развалят един другиму работата."
Имах възможността да се уверя колко е прав г-н професорът и някогашен министър на просвещението в Княжество България още в първите дни на работата си в 56-то столично училище, носещо неговото име.
Учител съм от 1983 година досега. Остават ми още няколко години до пенсионирането ми, дай Боже изобщо да го доживея!
Още в първия учебен час, който имах с 12 Б клас, бях потресен от крайно арогантното и невъзпитано отношение, което дръзнаха да си позволят към мен някои ученици. На мен никога досега не ми се беше случвало да срещна или да видя такова нагло, безцеремонно грубо, предизвикателно, обидно, грозно отношение на млади хора към не само към учител, но и към възрастен човек. Понеже не мога да понасям арогантната, триумфиращата в свидното ни отечество безскрупулна простащина, бях предизвикан от тези ученици да реагирам изключително остро, надявайки се да помогна на тия самозабравили се ученици да осъзнаят, да разберат какво си позволяват да правят; отговориха ми още по-нагло, което ме доведе до състояние на краен афект (нещо, което не ми се е случвало не помня откога, аз иначе съм твърде спокоен и винаги дружелюбно, човечно настроен към хората и към учениците човек). Бидейки афектиран, си позволих да кажа някои истини на тия обиждащи ме с невъзпитаното си поведение ученици, в крайна сметка им заявих да се махат от кабинета, казах им да ми се махат от очите; не искам да виждам такава тъжна картина на човешка и личностна деградация, която е още по-тъжна понеже я срещнах у млади хора.
След този кошмарен инцидент (аз страдам от тежко и опасно заболяване на сърцето) часове наред имах болки в бясно препускащото сърце, т.е. изпаднах в състояние, което би могло да ме доведе до инфаркт и смърт. Слава Богу, размина ми се и този път, явно не ми е било отсъдено да умра точно в първите дни на работа в училището, което носи името на толкова човечния и добър професор Константин Иречек. (Знаем, че и той не и бил възхитен кой знае колко при гостуването на общобългарския простак Бай Ганю Балкански, който му се изтърсил неканен в дома; нали си спомняте как се държеше нахалника Бай Ганю в дома на проф. Иречек - в описанието на великия Алеко Константинов?!)
Минаха няколко дена и отново имах час със същия 12 Б клас. Никой от обидилите ме ученици не каза нищо, никой не се досети, че нещата не могат да приключат ей-така, сякаш нищо не е било, сякаш нищо не е станало. За да ги подсетя, че така не може, им казах някои неща, подбуждащи към размисъл; ефект никакъв нямаше, може би това що-годе културно държание на същите тия ученици във втория час с мен се дължеше на факта, че на посещение в класната стая беше моя съгражданин и приятел от Пловдив, младият блогър и бъдещ учител Николай Димов; тогава даже подхвърлих, че съм готов заради случилото се да си хвърля оставката, да се махна от училището. Въпросните ученици се спогледаха щастливо: малее, какъв кеф, какъв успех са на път да постигнат - да изгонят от училището учителя си по философия само за един-два часа!
Аз изключително много обичам работата си, смятам, че учителстването е изпълнение на тежка и благородна чисто духовна мисия. Написал съм много книги, сред които особено място заемат книгите ми, посветени на потребността от същностна и коренна реформа на българското образование според изискванията на съвременния живот. Аз съм привърженик на идеите за демократичното училище, които представи пред света израелският проф. Яков Хехт. През целия си живот съм работил точно в тази посока - понеже по идея философията е нещо изключително свободолюбиво, човеколюбиво и най-вече правдолюбиво. Аз съм твърдо убеден, че този е верният път за излизане на българското училище от тежката организационна, психологическа и нравствена най-вече катастрофа, да не говорим за неговия образователен и възпитателен фалит. Една от моите последни книги носи заглавието "Реформа на НЕобразованието".
Да, за жалост, системата у нас е устроена така, че спомага за умственото и нравственото осакатяване (затъпяването, дебилизирането, опростачването) на голяма част от учениците. Да, за жалост такъв е трагичният край на "образованието", "възпитанието" и "личностното формиране", опази Боже, в тъй приказната страна МУТРОЛАНДИЯ. С две думи казано, въпросните арогантно държащи се ученици от 12Б клас ми показаха, че са възприели прекрасно все този същия порочен мафиотско-мутренски манталитет.
Да, тези ученици страшно много се изложиха пред мен. Но което е още по-страшно, те съсипаха в моите очи имиджа на училището, в което са учили 5 или дори 12 години! И още по-страшното е това, че те съвсем не съзнават какво си позволяват да правят, какво са дръзнали да правят! Когато им крещях в състоянието на афект аз много пъти повторих: нима изобщо не ви е срам, изпитвате ли поне малко срам, не ви ли е малко поне неудобно!? А те ми се смееха ведро, гледайки ме право в очите! За мен държанието на тия ученици е категоричен израз на ширещата се в свидното ни отечество МУТРОЛАНДИЯ деморализация, на страшната, направо кошмарна нравствена деградация, която неминуемо ще доведе страната ни до тотална катастрофа.
Моля училищното ръководство да обсъди по належащия начин инцидента с ученици от 12 Б клас и да предприеме потребните мерки. Предлагам в цялата училищна общност да бъде проведен демократичен дебат по поведението на тия ученици, без капка свян рушащи имиджа на училището в очите на един новоназначен учител по философия и възрастен човек като мен. За целта предлагам това мое обръщение да бъде разпечатано и по един екземпляр да бъде даден на всеки един от класовете в гимназията (а защо не и на по-малките класове?!), като се предложи на класните ръководители да запознаят учениците с неговото съдържание, т.е. да го прочетат пред класовете си. Смятам, че гласността, пределната откритост, публичността е мощно оръжие за промяна към добро в отношенията особено в училищните общности. По тази причина възнамерявам да публикувам в най-скоро време това писмо в своя блог, който е един от най-активните и най-посещаваните в българския интернет.
Декларирам, че ако в срок от една седмица съгрешилите ученици от 12 Б клас не се покаят за държанието си (и то най-искрено, нефалшиво, нелицемерно!), тоест ако в поведението им не настъпи реална, истинска промяна към добро, аз в следващия вторник, 8 октомври, ще си подам оставката, т.е. ще помоля г-жа директорката да ме освободи от работа. Между другото (ще си позволя да кажа и това), че понеже не живея в София, понеже пътувам всеки път, се намирам в крайно тежко материално положение предвид това, че съм назначен тук на половин щат, т.е. на половин заплата: да работя при тия условия за мен е равносилно на саможертва в името на ония чисто нравствени подбуди, в името на които съм учителствал през целия си живот. Бях готов да понеса и това изпитание, способен съм и на тази жертва, но предвид случилото се в оня кошмарен час с 12 Б клас ми се струва, че наистина няма смисъл, че ситуацията е така толкова тежка, че жертвата ми ще бъде не само съвсем неоправдана, но и напразна.
С най-добро чувство: (подпис)
1 октомври 2019 г., София
ДОБАВКА: Още няколко проницателни и многозначителни мисли на клетия професор Иречек, имал щастието да бъде министър на просвещението в свидното ни отечество преди толкова много години:
ДОБАВКА: Още няколко проницателни и многозначителни мисли на клетия професор Иречек, имал щастието да бъде министър на просвещението в свидното ни отечество преди толкова много години:
- … Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за благото на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо.
- За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което имат тук хората - да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.
- Българин с българин не може да се разбере. Те все гръмогласят.
- България е с население 2 милиона души, което е разделено на три групи: бивши министри, настоящи министри и бъдещи министри.
- Българите са много мили с чуждите и бързо ги приемат за свои. Бедата обаче е там, че те много лошо се отнасят към своите си.
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.
8 коментара:
Добре дошъл в кошмара на софийската реалност!
Съпругата ми е тук, в пъклото от 20 години. Но истинският ад започна някъде преди десет.
Бог да ти е на помощ!
ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА!!!!!!!!!!!!!!!!ГРАНЧАРОВ ПОКАЗА И В СОФИЯ ЧЕ Е НЕКАДЪРНИК И ЧЕ НЕ СТАВА ЗА УЧИТЕЛ!!!!!!!!!!!!!!!НЕ МОЖЕ ДА СЕ РАЗБЕРЕ С УЧЕНИЦИТЕ!!!!!!!!!!!!!!!!И ОТТАМ ЩЕ ГО ИЗГОНЯТ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ТОЛКОВА СЕ РАДВАМЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!ПИША ОТ ТОВА ОТ ИМЕТО НА ЦЕЛИЯ СПЛОТЕН ОКОЛО ЛЮБИМАТА НИ ДИРЕКТОРКА КОЛЕКТИВ НА ТЕТ ЛЕНИН!!!!!!!!!!!!!!!!ОЩЕ ДНЕС ЩЕ НАПИШЕМ ПИСМО ОТ НАШИЯ СПЛОТЕН КОЛЕКТИВ ДО СПЛОТЕНИЯ КОЛЕКТИВ НА ТОВА УЧИЛИЩЕ ЗА ДА ИМ РАЗКАЖЕМ КАКВА ЗМИЯ Е ГРАНЧАРОВ И ЗАЩО НЕ БИВА ДА ГО ДОПУСКАТ В УЧИЛИЩЕТО СИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!АКО НЕ ГО ИЗГОНЯТ В БЛИЗКИТЕ ДНИ МНОГО ЩЕ СТРАДАТ!!!!!!!!!!!!!!!!!!ТОЙ НЕ Е ЧОВЕК, С КОГОТО КОЛЕКТИВЪТ ДА МОЖЕ ДА СЕ РАЗБЕРЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ТОЙ НЕ СТАВА ИЗОБЩО ЗА УЧИТЕЛ!!!!!!!!!!!!!!!!
Започна се, същите проблеми, същите оправдание, същите жалби.
:)
Другарко мари, проблемите в българските училища са все едни и същи. Нима не си разбрала това? Ако проблемите не се поставят наяве за решаване, ако се прикриват, те ескалират, те стават в един момент нерешими. Аз затова пиша, с оглед да се активи човешка енергия за решаването им. Мълчанието в такива моменти е равносилно на съучастие, на капитулация пред проблемите. Такива работи другарко. Пихте ли си днес лекарствата барем? Едни лекарства имате да пиете, една работа имате да вършите и нея не вършите като хората. Толкова ли е трудно да пиете редовна пустите лекарства?
Какво прави в сградата на училището/да не говорим за класната стая/ външно лице,като Н.Димов? В качеството си на какъв е на посещение в клас по време на урок - инспектор,директор и т.н.? Защо демократично мислещ учител/за какъвто се представяте/ гони ученици от учебен час? Кой ви позволява да държите такъе тон на ученици?
Въпросите са вече много. И то за много кратко време. И нарушенията на правилника не са малко. За късмет учениците в София много бързо разкриха,че не ставате за учител. Трябваха им само няколко дни.
По-добре първо си пийте хапчетата, другарко, пък след това ще говорим. Щото сте дрогирана от злоба и няма смисъл да си губим времето с Вас. Вие сте просто болна...
Изпих хапчетата. Сега ще бъдете ли така добър да отговорите на въпросите?
Въпросите Ви са в неподобаваща форма, те са злобни и издават надъхаността Ви към Вас. Вие не знаете какъв съм за да ме оценявате. Когато зададете въпросите си в нормална и човечна форма, тогава ще Ви отговоря. Не се вживявайте в ролята на съдия, не е нужно а ми устройвате народен съд. Понеже не ме уважавате, не желая да разговарям с Вас. Вие вече сте м издала окончателната си присъда. Живейте си със заблудите относно мен. Щом така Ви харесва.
Публикуване на коментар