Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 21 февруари 2020 г.

Предстои написването на прочувствена ода за качамака...




Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров Преследване на времето: Изкуството на свободата, . изд. A & G, 2003 г., разм. 21,5 / 14,5 см, мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр, 8.00 лв... Книгата говори за "нещо", което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда "добре познато", съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се "съобразяваме", но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време? почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга "поглежда" в скритото "зад" мълчанието ни - за времето, живота, свободата.

13 коментара:

Анонимен каза...

Хайде, да ви изпреваря с одата. Посветих ви стихотворение:

Цял ден хапва си картоф
тоз известен философ,
а пък нощем, за капак,
лапа тайно качамак:

Чергата съдрана смъква,
от леглото се измъква,
тайно в кухнята прилазва,
с качамак се изпомазва.

А жена му кат' попита:
"Где се цяла нощ ти скита?",
той отвръща й курназ:
"Писах скритом книги аз!"

Ангел Грънчаров каза...

Другарко, личи си, че сте много добра в писането на поезия! Само се пита как понасяте тази бесовска злоба към мен? Толкова ли Ви е мъка, че пиша книги? Амче вземете напешете най-сетне и Вие една книга и мирясайте...

Анонимен каза...

Няма злоба - просто ме вдъхновявате да ви посветя стихове. Смятам, че напълно си заслужавате.

Анонимен каза...

Деградация, която няма край и дъно... Тъжно...

Ангел Грънчаров каза...

Зслужавам да изтлявате от злоба и завист ли?! Недейте така де, имах малко по-добро мнение за Вашата "ентелегентност" (за морала Ви не мога да имам мнение поради пълната липса на такъв!)...

Анонимен каза...

Стига си се оплаквал! Сам си си виновен!!!

Ники Димов

Ангел Грънчаров каза...

Не се оплаквам. Само протестирам по ценностни подбуди. Не мълча щото не съм мижитурка. Върша си работата като учител и възпитател на младите. Та чуй сега как своят тук нещата: аз нося цялата отговорност за случващото се с мен защото съм свободен човек, но опонентите ми, които злоупотребиха с властта си за да се разправят и да ми отмъстят (щото са много слаби и некадърни в дебатите, които аз предизвиквам!)👍, носят цялата вина за това, което си позволиха да направят. И за тази вина те трябва да си платят поне моралната цена. И това е за тяхно добро. Разбираш ли? И на тях изнасям урок, и на такива наивници като теб, на които не им се мисли за да разберат смисъла, ала вие се оказвате крайно слаби и посредствени ученици. Но уроците продължават. Аз съм много добър учител и винаги постигам целите си... :-)

Анонимен каза...

Да, Грънчаров. Най-лесно е прехвърляш отговорността за злочестините си на други. Така не се тормозиш, че сам си провалил живота си. Разбирам те напълно. Жалко само, че около теб има и други хора, на които се налага с последни сили да те търпят. За теб не ми е жал. Ти си класически пример за това, което човек не бива да е. За близките ти ми е жал.
Хайде, лапай там картофите, а ако слушаш, още едно стихотворение ще ти напиша, майна!

Анонимен каза...

Като не спазваш програмата, която са ти спуснали от министерството значи не си добър учител. То си личи, че ти си некадърник и ти носиш цялата вина. Разбираш ли? И затова трябва на теб да ти предадат един хубав урок на некадърник като теб. Но урока от властващите продължава като те държат без работа за което ги поздравявам. Ти си един много лош учител и не постигаш никакви цели :)

Ники Димов

Ангел Грънчаров каза...

Ники Димов Изказваш се неподготвен. Добрият учител не е буквоед и не спазва програми и учебници, а прави нужното учениците да обикнат предмета и да започнат да се интересуват от него, да почнат да четат, да мислят по проблемите, да почнат да ги обсъждат и пр. Некадърните, посредствените учители преподават по учебник и не им пука за отношението на учениците към предмета. Но тях ги харесват началствата и затова образованието у нас е на това дередже. Така стоят нещата, Никчо. А едва ли ще те забележат властващите в образованието и едва ли ще те възнаградят за мерзостта, че си започнал да ме плюеш публично. Но знае ли се. В Мутроландия всичко е възможно вече.

Анонимен каза...

??? Този диалог да не е социален експеримент.

Кръстьо Йорданов

Ангел Грънчаров каза...

С Ники Димов постоянно експериментираме. Той ми е сътрудник. И е активист на групата на небезразличните граждани.

Анонимен каза...

И аз така си помислих...

Кръстьо Йорданов