Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров Преследване на времето: Изкуството на свободата, . изд. A & G, 2003 г., разм. 21,5 / 14,5 см, мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр, 8.00 лв... Книгата говори за "нещо", което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда "добре познато", съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се "съобразяваме", но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време? почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга "поглежда" в скритото "зад" мълчанието ни - за времето, живота, свободата.
Представена публикация
За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!
Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
17 коментара:
Чудесно изглежате, подчертава се духовното излъчване, което е свойствено за Вас!
Lily Boyanov
Браво, в този си автентичен вид на древен философ може би е добре да водите телевизионното предаване.
Прекрасен костюм за На Агората.
Повече ще ти подхожда усмирителна риза, ще ти отговаря на характера и интелекта!
Другарко, а ако ме видите в ковчег най-после ще улегне ли омразата Ви към мен?! Или и тогава ще продължите все така да ме мразите?
Няма как да се отрече, че има едно антично-сократическо философско излъчване, което във всекидневно облекло не е толкова изразено, но също присъства.
Полугол старец. Гнус.
Другарко, а Вие специално ще бъдете вечно млада, тъй ли? Откъде се уредихте с еликсира на вечната младост?
И аз не съм млада, но не се показвам наметната в съдрано, мръсно перде, гледайки като избягал пациент на гериатрията.
Да де, Вие се криете, но възниква логичния въпрос защо го правите? Може би го правите защото ако се покажете, че иглеждате като пациентка на психиатрията, която даже и не може да избяга оттам?! :-)
Оставете пердето ми (то е шарено, а не мръсно!), на се съсредоточим въпху главното. Да де, Вие се криете, но възниква логичния въпрос защо го правите? Може би го правите защото ако се покажете, че изглеждате като пациентка на психиатрията, която е дотам зле, че даже и не може да избяга оттам?! :-)
Какви злобни и завистливи хора! Вместо да се гордеят, че на нашата изстрадала земя се раждат чеда с душевна и мисловна нагласа, която е свойствена за останалите в историята мислители и други знаменити люде. Така разхищаваме най-ценният дар, за който други нации биха мечтали!
Лице, което излъчва изтънчен аристократизъм, а очите изпълнени с мисли – това са неща, правещи дълбоко впечатление, независимо от облеклото...
Изтънчен кретенизъм. :-)
Убедихте ни, че притежавате класическа осанка, остава да добавите повече автентичност в облеклото, може би нещо такова:
Хитонът (χιτών, hiton) е класическа дреха за гърците от времето на Архаичния период до края на Елинистичния период (320–30 год. пр.Хp.). Той се носел както от мъже, така и от жени. Представлява парче плат от лен или вълна, което се драпирало по разнообразен начин и се прикрепял на рамото с декоративни игли, наречени фибули (fibulae). Около кръста се пристягал с колан. Дължината му е различна според периода и предназначението му. При мъжете през Архаичния период е дълъг, след това започва да се скъсява и стига до коленете. Жените винаги са носели дълги го глезените хитони.
Popov
https://www.academia.edu/9878477/%D0%91%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D1%82%D0%BE_%D0%B2_%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F_%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%82_%D0%B8_%D0%B2_%D0%94%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%93%D1%8A%D1%80%D1%86%D0%B8%D1%8F_II?auto=download
https://edu.uni-sz.bg/book/6.FTT_Istoria%20na%20kostuma%20i%20modata-ZlKazlatcheva-ZhIlieva/moit-3.html
Публикуване на коментар