Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

понеделник, 29 юни 2020 г.

Какво показва това, че вдъхновеният талантлив учител по история Неделин Бояджиев не учителства в училище?


Познавам Неделин, работили сме заедно в едно и също училище; и аз като него съм учител, но по философия. Друг, по-отдаден с цялата си душа на учителстването колега не съм срещал в живота си. Учениците го гледаха изумени и разказваха за неговите тъй вълнуващи часове на всички учители, той успяваше да ги омагьоса със своята страст по историята, по търсенето на смисъла на човешките дела. За жалост, системата не го оцени. Смятам, че е престъпление талантлив учител като него да не работи в училище. Ако бяхме нормална държава с нормално образование пред вратата на Неделин трябваше да нощува тълпа от директори на най-елитни гимназии, които да се надпреварват да го канят да учителства в тяхното училище. Но пред неговата врата е самотно. Правете си сметка какво значи това – и колко струва в такъв случай нашето родно образование…

ЗАБЕЛЕЖКА: Неделин го изритаха от училището, в които и двамата работехме (ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" в Пловдив), известно време преди моето уволнение. След това опраскаха и мен. Изглежда от обидата, от крещящата несправедливост той се разболя, аз така разбирам причината за това, че рухна здравето му. По същата причина, от несправедливостта, се разболях и аз. Учителите сме такава порода човеци: разболяваме се като не учителстваме, т.е. като не ни позволяват да си изпълняваме задачата и мисията. И Неделин, и моя милост фактически сме остракирани от образователната ни система. Дълго време преди да сме достигнали почтената възраст за пенсиониране, което е и най-обидното...



Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

4 коментара:

Анонимен каза...

Стига с тая държавна работа бе. Цял живот на държавна хранилка. Нищо чудно , че толкова хора ви ненавиждат , нормално отношение към кръвопиец.

Ангел Грънчаров каза...

Другарко мари, контролирайте се малко! Значи да иска човек да не му пречат такива като Вс да си върши човек работата е "кръвопийство"?! Какво Ви става, другарко: превъртяхте ли вече?

Анонимен каза...

Похвалите Ви, г-н Паразит, са атестат, който злепоставя похвалените от Вас. И Николай Димов, и Неделин Бояджиев само губят от всичко, излязло от Вашата трибуна на лицемерен комуноид, от лицемерие и гузна съвест на бивш доносник представящ се за демократ.

Ангел Грънчаров каза...

Ииии пък Вие, другарко, сте станала толкова сприхава, че човек не може да Ви угоди. Кат критикувам властта и съглешилите, ме плюете, как хваля репресираните от същата тази власт, пак ме плюете. Да не сте се побъркала от збола ма, другарко?! Какъв паразит съм аз, като именно паразитите ме репресират?! Съвсем се побъркаха вече представите Ви за нещата, другарко! Какъв новосник съм аз, ако бях доносник, щях да съм вече във властта, щот знаем добре, че у нас управляват именно доносниците?! А аз съм гонен от тази власт, сиреч, от същите деносници, виждате ли как не се вързват приказките Ви ма, другарко?! Май пак не сте си пила хапчетата. Недейте така. Жета е и без хапчета съвсем ще превъртите. Излагате народната власт ма, другорко, с изцепките си...