До г-жа Стоянка Анастасова, Директор на ПГЕЕ, град Пловдив
До г-жа
Иванка Киркова, Началник на РУО-Пловдив
До инж.
Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив
ЗА СВЕДЕНИЕ: до г-н Красимир Вълчев, Министър
на образованието и науката
ДО
МЕДИИТЕ
ЗАЯВЛЕНИЕ
От Ангел Иванов Грънчаров, тел.
0878269488, e-mail: angeligdb@abv.bg
Уважаема г-жо Директор,
Заявявам
кандидатурата си за обявеното вакантно място за чистач (хигиенист) в повереното
Ви училище. Смятам, че ще мога в това си качество да допринеса за тъй потребното
изчистване от сградата на пловдивската ПГЕЕ на много и при това какви ли не по
естеството си боклуци.
Към
настоящето заявление прибавям изискващите се за това документи.
Ще
се радвам, уповавайки се на Вашето несъмнено чувство за хуманност и
справедливост, да ме назначите на тази длъжност в училището, в което съм
работил толкова много години, че с пълно право го смятам за моето училище! По този начин между
другото ще имам възможността да възобновя дейността на много години
съществувалия Дискусионен клуб в нашето училище, която моето
опраскване-уволнение от работата ми като учител по философия и гражданско
образование в него прекъсна така злощастно. (Пък и нищо не пречи, при
необходимост, да замествам колежките-учителки по философия и гражданско образование,
ако Вие благоволите да признаете моите преподавателски права, което все пак ще
е от полза за качественото обучение на учениците!)
Вярвам,
че ще оцените възможността моето назначение, пък макар и на тази иначе
непрестижна длъжност в нашето училище, ще допринесе, така или иначе, за
възобновяване на прекъснатия с моето опраскване-уволнение и изритване от
училището процес на непосредствена и практическа
реална демократизация, декомунизация и либерализиране на отношенията в нашата
училищна общност, което Вие, като гореща привърженичка на демокрацията,
вярвам, с цялото си сърце и душа ще насърчите в тия наши така трудни и сложни
протестни и кризисни времена.
Надявам
се, че ще оцените също така и несъмнения хуманитарен факт, че моето
опраскване-уволнение от пловдивската ПГЕЕ преди три години (и то по начина, по
който Вие го на правихте!) ме постави в крайно
тежка житейска и екзистенциална ситуация, при която със съпругата ми, също
учителка, също безработна, едва-едва оцеляваме, с крайно мизерни средства за
съществуване, което, предвид не по-малко несъмненото Ви човеколюбие, ще
предизвика в сърцето Ви, вероятно, тъй естествените чувства на дълбоко съжаление
и разкаяние за стореното от Вас. Понеже позволихте решенията и поведението Ви
да бъдат направлявани от някои не съвсем пристойни, особено за ръководител в
такава фина хуманитарна сфера каквато е образованието, и неконтролируеми, за
жалост, емоции, страсти и капризи, силно навредили на имиджа на тъй силно
обичаното и от нас учебно-образователно, възпитателно и личностно формиращо
държавно учреждение. Не трябваше също така, понеже е особено несправедливо, да
правите нужното да изпълните заплахата си, отправена по време на моя граждански протест за свобода в
образованието (който, както е известно, проведох тогава на тротоара на ул.
Пещерско шосе, пред централния вход към двора на ПГЕЕ!) чрез изпратения от Вас
парламентьор, именно учителя по немски език г-н Георги Тодоров, а именно да се
погрижите за това щото моя милост да не може да си намери работа като учител никога
повече, в нито едно училище в Пловдив и в областта, която заплаха, кой знае как
и защо, биде изпълнена така стриктно от някакви тайнствено-задкулисни и едва ли
не мистични сили, че ето, и аз, и съпругата ми, за жалост, вече толкова време
не можем да си намерим работа като учители в тия вече три наистина крайно тежки
за нас години.
Сега
обаче милостивото Провидение Ви дава шанс донякъде да изкупите вината си за
стореното и причиненото на моето учителско семейство като ме назначите поне на
длъжността чистач-хигенист, което за мен се оказа единствения начин да се върна
в любимата за мен образователно-възпитателна и личностно-формираща сфера на
живота, на която, всъщност, отдадох, така или иначе, целия си живот.
Уважаема
госпожо Началник на РУО-Пловдив,
Уважаеми
господин омбудсман на Пловдив,
Уважаеми
господин Министър на образованието и науката,
Ще съм Ви много благодарен да се намесите отново и да спомогнете за това щото г-жа Директора на пловдивската ПГЕЕ все пак да успее някак да надмогне чисто личните, пристрастните, капризните и субективните си чувства към моята скромна особа и да ме назначи на длъжността, на която съм принуден да кандидатствам. Моля да й напомните несъмненото обстоятелство, че все пак пловдивската ПГЕЕ не е частна собственост или бащиния на г-жа Директора; нека да сторим нужното в предела на възможностите си тя да се освободи от този тъй коварен и мутренски по естеството си манталитет, което, както и да го погледнем, ще спомогне за нормализиране на обстановката в нашето многострадално училище.
Ще се радвам в крайна сметка това да стане и съвсем скоро моето завръщане в пловдивската ПГЕЕ така или иначе коренно да промени ситуацията в училището, осиротяло след толкова грозното ми изритване от него.
С уважение: (подпис)
15 октомври 2020 г.
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
1 коментар:
Издигането на хигиената в училищните нужници до едно безусловно академично ниво е крайно необходимо в обострената напоследък пандемична обстановка. От друга страна в учениците ще бъдат провокирани размишления над базисни философски въпроси, които са подминавали лекомислено, преди да видят преподавателят им саможертвено да чисти нужници преди провеждането на дискусиите в организираният от него дискусионен клуб.
Публикуване на коментар