Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 18 април 2021 г.

Научиха ли нещо младите по време на онлайн-"обучението"?

 

Поради затворените още миналата година училища, учениците на практика не са получили никакви знания. Учениците особено от началните класове, докато са се обучавали дистанционно, не са научили почти нищо ново. Особено голям регрес се наблюдава при семействата с много ниско ниво на образованието. Това заявиха изследователи от Оксфорд, които анализираха данните събрани в Нидерландия. Където учебните заведения бяха затворени в продължение на 8 седмици по време на първия локдаун.

Изследване на центъра за демографски науки на Оксфордския университет показа, че въпреки високото качество на дистанционното образование, учащите се в началните класове са постигнали около една пета от годишния напредък. Това изоставане съответства на времето, през което училищата са били затворени. При децата с малко образовани и неблагополучни семейства регресът е ужасяващ.

Според това научно изследване, в останалите държави ситуацията със сигурност е аналогична. Понеже в Нидерландия са създадени едни от най-добрите условия за виртуално образование. Въпреки това, холандските ученици са изгубили минимум 20% от напредъка, който трябва да постигнат, заради затворените класове. А децата на родителите с ниско ниво на образованието са изостанали от другите ученици с цели 50%. И дори и повече.

„Тези резултати потвърждават най-лошите опасения на педагозите и другите заинтересовани лица относно първия локдаун. Нидерландия е направила всичко съвсем правилно. Учителите и администрацията са положили огромни усилия. Правителството е осигурило допълнителна поддръжка и финансиране. Децата разполагат с широколентова интернет връзка в своите домове, която е по-добра в сравнение с другите държави. Но след като отваряме дума за това, във Великобритания, където училищата бяха затворени за по-дълго време, последствията със сигурност са по-сериозни“, споделя Арън Фрей, един от изследователите. ...

... Друго изследване, което бе направено през първата половина на 2020 година показа, че дистанционното обучение на практика изобщо не работи. Учениците почти нищо не научават по време на онлайн уроците в сравнение с провежданите уроци в училищата. Така например, американските ученици от трети до осми клас са усвоили английската граматика максимум до 70%, а математиката – само до 50%, в сравнение с това, което обикновено научават при офлайн уроците.

ВИЖТЕ И ДИСКУСИЯТА, ЕТО ОТКЪС ОТ НЕЯ:

Preslava Preslavova
 сподели връзка.

17 ч 
Според изследване на учени от Оскфорд децата нищо не са научили по време на онлайн обучението. Това е изследване, което не касае България. Но пък в повод да ви попитам - вие как мислите - научиха ли българските деца нещо по време на онлайн обучението? Какво научиха или какво не научиха? Защо не научиха или защо научиха? Ще се радвам да споделите мнение дали според вас българските деца са научили нещо от онлайн обучението?

Администратор
Взимам си пуканки в очакване на първия коментар, че децата сами са си виновни, а системата е била толкова добра и по-добре да са неграмотни отколкото умрели или убили дядо си! 😉

Администратор
Един интересен факт, между другото — прави ли му някого впечатление, че държавата в Европа, в която учениците прекараха най-дълго време в дистанционно обучение, е и една от държавите с най-голяма смъртност от ковид? И как това се връзва с тиражираната теория, че основен източник на зараза са училищата? Работа, работа, работа!
Факт номер 1 : България е една от страните с най-висока смъртност от ковид в Европа (скоро вероятно ще с най-висока) по който и критерий да хванете — примерно кумулативна надвишена средна смъртност от началото на пандемията.
Факт номер 2 : от над една година децата са в дистанционно обучение с известни прекъсвания от по седмица или месец два-есента. Идеята беше, че те са основни разпространители и като ги ограничим ще ограничим заразата. По всичко личи, че заразата си бушуваше както си знаеше!


Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...



Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

5 коментара:

Бачо Кольо каза...

Дистанционното обучение в едно изречение:
"Два пъти повече усилия от учителите, два пъти по-лоши резултати от учениците."

Анонимен каза...

Предлагам небезразличните граждани да издигнат кандидатурата на г-н Грънчаров за министър на образованието и науката. Нека за всеки случай да изпратим отворено писмо до парламентарно представените партии. Само доказан професионалист и модерно мислещ образователен деец като него е способен да проведе ония промени, от които се нуждае българското образование. Кой ще напише това писмо? Моля, предлагайте тук своите проекти или варианти за писмо до парламентарно представените партии. И след това от тях ще сглобим окончателния вариант.

Анонимен каза...

Ето моето предложение за отворено писмо:

До г-н ТОШКО ЙОРДАНОВ ХАДЖИТОДОРОВ, Председател на парламентарната група на ПП "Има такъв народ"
До г-жа КОРНЕЛИЯ ПЕТРОВА НИНОВА, Председател на парламентарната група на "БСП за България"
До г-н МУСТАФА САЛИ КАРАДАЙЪ, Председател на парламентарната група на ДПС
До г-н ХРИСТО ЛЮБОМИРОВ ИВАНОВ, Председател на парламентарната група на ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ
До г-жа МАЯ БОЖИДАРОВА МАНОЛОВА-НАЙДЕНОВА, Председател на парламентарната група на "ИЗПРАВИ СЕ! МУТРИ ВЪН!"

ПРЕДЛОЖЕНИЕ ПОД ФОРМАТА НА ОТВОРЕНО ПИСМО

от групата на небезразличните граждани

Уважаеми дами и господа ръководители на парламентарни групи,

Обръщаме се към всички вас, ръководителите на парламентарните групи, които досега не сте били управляващи, с едно персонално предложение за ръководител, за министър на най-важната сфера от живота на едно общество - каквато, по нашето дълбоко убеждение, е образованието. В момента състоянието на тези сфера е катастрофално, и то не само поради това, че българските училища заради КОВИД-КРИЗАТА, фактически не работят вече повече от година; от години българското образование се нуждае от дълбока, същностна, коренна реформа по посока на неговото реално демократизиране, либерализиране, модернизиране, декомунизиране (в него продължава да функционира и то в упадъчен вид социалистическата по естеството си система на пълен властови монопол на образователната бюрокрация, т.е. държавата решава всичко, а реалните участници в процеса, именно учениците, учителите, родителите, са лишени от правата си, правата им са напълно потъпкани!). Тази същностна промяна може да бъде осъществена, по нашето убеждение, не само "отдолу", чрез непосредствено и практическо реално демократизиране на конкретните училищни общности, но и с помощта на централната власт, стига тази власт да е наистина демократична - и да е истински загрижена за бъдещето на европейска България. Без коренен поврат, по нашето убеждение, в образователната сфера на живота ни, не само не може да има растеж на просперитета в страната ни, но и не може да бъдат осъществени промените в останалите сфери на живота, включително и политическата: защото на страната ни е съдбовно нужен качествено нов, с номо съзнание и ценности, демократично мислещ и истински съвременен ЧОВЕШКИ ФАКТОР, да, без същностна промяна в подготовката за живота на решаващия всичко ЧОВЕШКИ ПОТЕНЦИАЛ (или човешки "матрьял", както го наричаше досегашния премиер Боко Борисов, следващ безценните указания на учителя си Тодор Живков), никаква промяна в останалите сфери на живота ни не може да бъде извършена. В тази връзка искаме да Ви предложим следната кандидатура за ръководител на тази най-важна сфера в държавното управление - понеже сме изключително загрижени да не би откриващите се сега шансове за реформи да не бъдат отново проиграни (и тогава положението на страната ни ще стане съвсем безнадеждно!).

Анонимен каза...

Ние, от групата или общността на небезразличните граждани, се оформихме като общност във връзка с борбите на учителя по философия и гражданско образование от Пловдив г-н Ангел Грънчаров, който от години, в качеството си на учител в пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин", се опита в своята работа да приложи практически всички ония идеи, които е придобил в годините на своята многогодишна практика. Да, но той срещна яростната съпротива на силите на пагубното, но тъй удобно за някои статукво, именно на властващите в тази сфера, като се почне от директорката на въпросното училище (назначена, разбира се, от мутренската партия ГЕРБ още с идването й на власт, т.е. тя е от първата вълна на т.н. "калинки"!), мине се през ръководството на РУО-Пловдив (неговата ръководителка също е ценен и образцов, тъй да се рече, кадър на ГЕРБ!) и се стигне до ретроградно мислещи представители на министерската образователна бюрокрация на централно ниво, именно на ниво МОН. Близо 10 години г-н Грънчаров води своята битка, разбира се, в тази своя обречена битка, той беше победен, ала победата на тия, които не се посвениха да го репресират най-безжалостно (те го и опраскаха, изритаха го от училище, лишиха го по чисто мутренски начин от преподавателски права, остракираха го от образователната система, години наред го държаха безработен, в най-унизително положение, не се посвениха да подложат на същите репресии и неговата съпруга, също учителка, за да отмъстят на него!), ала тяхната, на ретроградните, анахронични сили "победа" се оказа пирова: г-н Грънчаров, бидейки активен блогър, успя да създаде около себе си цяла една общност от небезразлични граждани, той неуморно популяризираше в тия години своите идеи не само в своя блог, не само по социалните мрежи, но и в издаваните от него списания (философското списание ИДЕИ и HUMANUS, списанието за съвременно образование, за насърчаване на духовното и личностното развитие на младия човек), във в-к ГРАЖДАНИНЪ, в цяла една поредица от книги той разви и изложи по бляскав начин своите идеи (тук няма да Ви привеждаме заглавията на книгите му, защото Вие сами бихте могли да се информирате, всичко, което той направи, е на напълно свободен достъп и може да се намери в съответните раздели на блога му!). Та фактически истинският, моралният победител в тази жестока и неравна битка е именно той, а не самозабравилите се, не мислещи за нищо друго освен за своя властови монопол и комфорт калинки на мутро-гербовашкия режим! Г-н Грънчаров има несъмнени качества да убеждава, да излага най-понятно и ясно своите идеи, той показва тези свои качества не само в блога си (той е най-активен видеоблогър, а и в тия всичките години продължава да учителства всеки ден в своето онлайн-училище!), не само във воденото от него предавания в Пловдивската обществена телевизия, но и напоследък в новите форми за общуване, които той със свои съмишленици създаде, а именно ДИСКУСИОННИЯТ КЛУБ (заседаващ онлайн няколко пъти в седмицата!), но и ФИЛОСОФСКИЯТ КЛУБ, заседаващ присъствено.

Уважаеми дами и господа ръководители на парламентарни групи,

Смятаме, че не се налага да Ви убеждаваме повече в безспорните качества на г-н Ангел Грънчаров и затова без никакво колебание, с мисъл за доброто и бъдещия разцвет на българското образование, ние предлагаме кандидатурата му за министър на образованието и науката в едно бъдещо провителство, съставено от реформаторски и демократично настроените сили в този Парламент. Надяваме се, ще оцените по достойнство нашето предложение и без колебание ще го приемете. Г-н Грънчаров е ярко изявен хуманист и демократ, на основата на своите качества той наистина може да изгради способен екип, който да проведе тъй съдбовно необходимата на свидното ни отечество, ала за жалост твърде дълго отлагана и затова тъй многострадална образователна реформа.

19 април 2021 г.

С УВАЖЕНИЕ: ЛЮБЕН ВОДЕНИЧАРОВ, упълномощен от групата на небезразличните граждани да води кореспенденцията с институциите

Анонимен каза...

"За протокола" аз, предлагащият този документ, се казвам Димитър Тодоров и съм ученик на г-н Грънчаров. Живея в момента в САЩ.