Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 12 октомври 2021 г.

Няма ли друга работа г-н министърът на образованието - та се занимава с такива глупости?

Свободна Европа: Вероятно вече сте попаднали на тази снимка или на друга подобна. На нея се вижда министърът на образованието проф. Николай Денков, който разговаря с баща и две от трите му деца в ромския квартал в Берковица. Децата са в училищна възраст, но не ходят на училище. Това, което не се вижда на снимката, но е важно да знаете е, че министърът е отишъл лично при семейството, за да убеди родителите и децата да влязат в класните стаи. Снимка: БТА 

Явор Ганчев каза: Свободна Европа ни казва, че това, което не се вижда на снимката, е че министърът е отишъл лично при семейството да ги увещава да пратят децата си на училище. Аз ще ви кажа какво още не се вижда на снимката: Не се вижда, че училището, в което този баща ще прати децата си, е враждебно към децата му, защото е конструирано за едни деца, които са родени в 19 век. 

Не се вижда още, че образователната услуга, която училището предлага, не е нито полезна, нито подходяща за тези деца. Тя не е полезна или подходяща за никакви деца, но повечето се оправят някак, защото семействата им може би имат повече ресурси, за да дублират училището, че поне нещо да има. 

Не се вижда също и че не само този баща - никой родител няма практически никаква възможност да управлява образованието на децата си според собствените си нужди и разбирания в рамките на осигуряваната от министъра услуга. 

Сега вече по-ясно се вижда какво прави министърът - отишъл е да кандърдисва клиенти да му купят безполезната и калпава услуга, защото по принцип е добре да се дава образование. Аналогични ситуации в живота? Например, министърът на транспорта и съобщенията отива при този баща, за да го убеди да праща хартиени писма, защото по принцип е добре хората да си общуват? Да, толкова е нелепо, като видим - не, като спрем да се правим, че не виждаме - нещата, дето ги няма на снимката. 

Maria Santulova: Образованието има много функции, но в никакъв случай не е необходимо да бъде такава отвратителна безлична месомелачка. Учителите не издържат, но за децата и семействата е задължително... 

Ангел Грънчаров: Напълно вярно пише Явор Ганчев. Ще си позволя да допълня още едно нещо, което не се вижда на умилителната снимка: ами не се вижда това, че г-н Министърът явно няма идея за това как трябва да се промени образованието, че децата да идат на училище с желание и с удоволствие да се обучават на това, което им е потребно в живота; Министърът явно живее в рамките на отживялата времето си парадигма, според която само държавата може да решава какво и как да се учи, а родителите и децата нямат право нищо да решават. Е, по тази причина децата ще продължават да не искат да учат и да си губят времето с ТАКОВА безчовечно и несвободно образование.

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...





Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

Няма коментари: