Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 24 декември 2021 г.

Днес изпращаме Неделин Бояджиев...



Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...









Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се,  че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

7 коментара:

Анонимен каза...

За трети път ми се случва да изпращам човек на този ден. Жестоко, символично, покъртително, тъжно, силно, сърцеразбиващо... Светъл път, Неделин!

Ива Краева

Ангел Грънчаров каза...

Ива Краева На този най-светъл ден, предполагам, Бог прибира при Себе Си най-чистите души...

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров и аз си го помислих....

Ива Краева

Анонимен каза...

RIP, колега и приятелю, ще ни липсваш толкова много, оставаме тук, без теб, да следваме твоя пример!

Мария Василева

Ангел Грънчаров каза...

Мария Василева Какво е човекът? Нещо като пламъче на свещ - подухва вятърът и то изгасва... Но излъчената от тази свещичка СВЕТЛИНА изглежда остава завинаги - незнайно къде (само в душите, в паметта на приятелите и на близките ли?)... (Сякаш вчера си разговарях с Неделин, не мога да асимилирам, че той вече не може да ми отвърне. А последните му думи към мен, написани в месинджъра, са: 8.11.2021 г., 12:36 ч. Nedelin Boyadjiev: Честит имен ден! Да си жив и здрав!) Няма да забравя и това как той ми разказваше след първата си операция на сърцето, че в присъствието на доктора той сякаш заспива, изведнъж сърцето му спира, докторът обаче понеже е там, успява да направи нужното и когато Неделин се е събудил чул думите на доктора, че си и бил заминал и сякаш се е върнал; той, горкият, се смееше, този път обаче явно не е имало кой да го върне към живота...

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров И аз наскоро говорих с него, да ми препоръча кардиолог. Учуди ме от колко много лекари е доволен, защото аз, обратно на него, не намирам свестни и отговорни. Прекалено много човеколюбие имаше в сърцето му и страшно много кураж! Заразяващ човек за всички, които го познават, наистина!

Мария Василева

Ангел Грънчаров каза...

Мария Василева Той е на мен ми препоръча кардиолог. И настояваше да отида непременно. Отидох, но този същия кардиолог в този ден отсъстваше. Заместващата го кардиоложка се отнесе към мен чисто формално и дори небрежно. Неделин много съжаляваше за станалото. Наистина много добър човек беше. Вчера на погребението му имаше (ако не броим роднините) десетина човека най-много (приятели и ученици на Неделин). Толкова добър човек и учител беше изпратен от толкова малко хора. Което на мен ми показва ето какво: у нас добрите и свестните хора не са ценени - и оценени от мнозинството, то просто не ги разбира, цени и одобрява. Нали знаете какви са погребенията на прочутите нашенски злодеи, богаташи и бандити? Хиляди хора ги изпращат, ронейки горчиви сълзи. Което само потвърждава констатацията ми. Да си добър, съвестен, свестен, сърдечен, умен, мислещ и пр. човек у Нашенско е същинско проклятие. Това е, за жалост, положението.