Вчера беше 24 май, най-големият национален празник на България. Празникът на ДУХОВНОСТТА, т.е. точно на онова, което го нямаме - за съжаление.
Вчера по време на празника се изприказваха много празни приказки, но по истински важните въпроси никой не посмя нищичко да каже. Всички позорно мълчаха! Ето какво обаче искам да кажа аз (и го казах на неколцината си приятели от Философския дискусионен клуб тази заран, пък реших да го кажа и на всички вас, моите приятели в блога ми и във фейсбук!):
Във Финландия има свобода в образованието. Там има свободни хора. Но тук у нас такива хора няма. Или ако има, сме най-нищожно малцинство.
Тук е нас се смята масово, че "ний, българите, иначе сме си добри", "всички, казано честно, ни е наред", ала само дето сме орисани да имаме "лош късмет", видите ли, "имаме лоши управници", затуй и образованието ни е скапано, ала ний, понеже сме такирати, и малкото си пръстче не благоволяваме да мръднем, та да осигурим качествено и съвременно образование на децата и внуците си. Какво показва това ли? Ето какво показва:
Показва, че масовият българин е роб, който не съзнава интереса си и сам постоянно си вреди. Да, никакви оправдания не приемам че някой, видите ли, все за нещо ни пречи - и ни бил виновен. Виновните за всичко сме ний самите, никой друг!
Затова питам:
Защо родителите у нас не правят нищо за да извоюват свобода в образованието, т.е. децата и внуците ни да бъдат поставени в благоприятни условия и да станат свободни и отговорни личности?
Та нали всички сме данъкоплатци, т.е. сме работодатели на министъра на образованието и неговата армия от чиновници, включително и учителите?
Не правим нищо в тази посока защото масовият българин е роб, да, той не предприема нищо, което значи, че има робски манталитет. И по тази причина децата на масовите безхаберни българи стават роби досущ като тях самите!
Затова не са прави тия, който смятат, че "ние сме си наред", „че сме си всички до един съвсем свободни", ама само дето някакви "лоши хора" все ни пречат да берем плодовете на свобода, все ни прецакват, мамят ни и ни ощетяват.
Който намира оправдания и извинения, че някой му пречи, такъв човек е несвободен. Свободният човек не търси никакви извинения и оправдания, а всеки ден воюва за свободата си. Тя за него не е дар, мечта или пожелание, а е непосредствена действителност на живота му.
"Живот и свобода постига само този, който всеки ден ги завоюва в борба!". Думи на великия немски поет Гьоте, които у нас никой почти не разбира.
И затова у нас сме стигнали до плачевното състояние дори огромната част от учителите ни да са с ясно изразения манталитет на роби. Те допуснаха да станат унизени слуги на една в корена си вредна за младите хора образУвателна система, в която няма и помен от свобода. Система, която фабрикува предимно безличници, неграмотници, некадърници, фабрикува най-вече, с една дума казано, роби. Система, която отврати в масов мащаб младите от познанието, ученето, четенето, мисленето, науката, културата, духовността, отврати ги, с една дума казано, от СВОБОДАТА!
Това, че учителите (и родителите!) у нас продължават да допускат това - навън е 21-ви век! - е най-големият позор не само на бългаарските учители, но и на българите като цяло. Срам и позор е, че допускаме това, т.е. че търпим все още КОМУНИСТИЧЕСКАТА, НЕДЕМОКРАТИЧНАТА ПО ЕСТЕСТВОТО СИ образУвателната система да прави нашите деца и внуци ДУХОВНИ ИНВАЛИДИ, сиреч, да ги прави несвободни и немислещи, ощетени, неспособни на свободно и критично мислене жалки индивиди, които не правят нищо друго освен да търсят какви ли не оправдания и извинение за несвободата си, т.е. за поведението си на типични и унизени, мизерно съществуващи роби!
Обявявам, че днес от 10.30 часа темата на предаването "На Агората с философа Ангел Грънчаров" ще бъде обсъждането на ето този съдбовно важен въпрос:
Докога ще търпим скапаното образУвание да вреди на децата и внуците ни?
(За момента така формулирам въпроса, който ще обсъждаме със зрителите. Ако до часа на предаването измисля по-сполучлива формулировка на въпроса, тогава ще използвам нея.)
Предаването, което водя, се излъчва онлайн ето тук: https://www.facebook.com/potv.eu И на ютуб-канала, който помества моите видеа, ето този: https://www.youtube.com/@Paralel42
Всеки от вас може да се включи в него било с въпроси, било с изказване.
Заповядайте, възползвайте се от тази възможност да станете част от нашата мислеща демократична общност!
ДОБАВКА:
Ето какво мило писъмце-покана написах тази заран на многоуважаемата шефка на РУО-Пловдив г-жа Антоанета Пакова:
Как ли мислите ще реагира тя, а? (От години се крие от моя скромна милост: тя е шампион по криене от мен в системата на образУванието в тъй приказната страна МУТРОЛАНДИЯ!)
ПОДКРЕПА: Become a Patron!
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.
2 коментара:
Кое му е скапаното? Ние имаме едно европейско образование. Това че ти имаш някакви извратени разбирания и системата те изхвърля, си е изцяло твой проблем.
до цент Пашов, небезразличен гражданинъ.
Таваришч лъжец, с до цента Пашев имаме еднакви разбирания за образованието... :-) Ерго, твоите, а не нашите разбирания са "извратени", жаялки ми анонимни комуноидчо...
Публикуване на коментар