Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 21 април 2024 г.

Защо няма "субективни истини", защо ако нещо е истина, то важи за всички човеци и народи, сиреч има универсално и абсолютно значение?


На едно място във фейсбук публикувах кратък коментар, написах една проста истина; да, ама един копейкаджия дойде и почна да шикалкави, преструвайки се на умен и учен; намери се човек с неувреден акъл да му опонира; и аз казах нещо, което би следвало да помогне на заблудените, стига истината да има за тях значение; ето как започна тази дискусия, която може да продължи, заповядайте, включете се и вие в нея (защото е пълно с хора, които не само че не знаят що е истина, но и не умеят да различават истина и лъжа, дори смятат, че лъжата е "истина", а истината е "лъжа", т.е. е пълно с хора с тотално объркани глави, пардон, умове!): 

Ангел Грънчаров: Путин е масов убиец, лоши хора, дето сте му поклонници! 

Nasko Gadzonov: Според кого и какво? И вие смятате, че Съединените щати също не са извършили своя дял от зверства. Вие мислите че разликата е главоломна ? Не, еквивалентна е. Нарича се "личен интерес" и важи за всички в международната политиката. 

Alexander Naidenov: Nasko Gadzonov Зверствата от минало време да служат като оправдание за настоящи зверства? А за лицемерието под формата "православни ценности" и "Za праVду". Русия можеше да покаже по-миролюбиви начини, а не варварски, дивачески ценности в настъпление и геноцид над местно население. 

Nasko Gadzonov: Alexander Naidenov Това което вие смятате за настъпления и геноцид Азия го възприема под различна форма. Вие съдите деянията на Русия под вашата западна призма и понятия за добро и лошо поведение. Това е проблема. Не имат различен светоглед произхождащ от различни цивилизационни принадлежности. 

Ангел Грънчаров: Nasko Gadzonov Словоблудстваш, таваришч. Нищонеказване е смисъло на логореята ти. 

Alexander Naidenov: Nasko Gadzonov Понятията за добро и лошо трябва да са универсални и не подлежат на националност. Но очевидно в 21-ви век имаме нашествие от феодални, средновековни диваци, повярвали си в някакъв вид кръстоносен поход. 

Nasko Gadzonov: Alexander Naidenov Истината е относителна към нечия референтна рамка, а ценностите са относителни към неговите вярвания и предположения. Руснаците и Америка вярват в различни ценности и имат различни вярвания защото имат различни корени и привързаности. Така че за тях вашите примери са верни. Истината и ценностите в съвременното общество са субективни, а не универсални. Универсалната истина е илюзия, породена от културни и идеологически пристрастия. Единственото нещо, което е универсално, е реалността, която възприемаме, а не нейната интерпретация/тълкувания. 

Вашите „универсални ценности“ работят само ако хората са съгласни с тях, а хората не винаги са. Много ценности по своята същност са в противоречие една с друга, като СВОБОДАТА и СИГУРНОСТТА (на една култура, народ примерно). Русия и тяхната култура има различни възприятия и понятия защото произхождат и са развили със различни цивилизационни принадлежности от нашите. КОЙ СМЕ НИЕ ЗА ТЯХ ЧЕ ДА СЪДИМ ОБЩЕСТВАТА ИМ И ДА НАЛАГАМЕ НАШИТЕ ИДЕАЛИ ЗА ДОБРО И ЛОШО ?? Както важи и обратното. Същите проблеми които ги има русия или Азия като цяло в обществата им, ги има и запада, те са еквивалентни. 

"Истината" е силно субективна концепция, която варира в зависимост от индивидуалните и културни ценности и цели. Има някои неща, които могат да се считат за „истина" по отношение на факти или данни, но когато става въпрос за социо-политически пейзаж, има много субективни светогледи и вярвания и идеали и принципи, които се различават въз основа на произхода, опита и гледните точки на хората във обществото което са изградили през вековете чрез историческата им принадлежност. Дали нещо може да се счита за „вярно“ зависи до голяма степен от контекста и начина, по който се усвоява. 

Ангел Грънчаров: Nasko Gadzonov Таваришч, дърдориш пълни нелепици, които представяш в претенциозна, но лъжлива менте-нАучна форма. Още древните хора са знаели, че субективната "истина" е мнение, което нема особена стойност, то е просто представа на ограничения човек или дори на цял заблуден в представите си народ. Изказването ти "Истината и ценностите в съвременното общество са субективни, а не универсални" е тъпотия. Ако нещо е субективно, то е химера, немаща отношение към реалността и нема как да има статута на истина. Изразът "субективна истина" е равностоен на израза "дървено желязо". Требе да се върнеш в 8-ми клас и да зафанеш да учиш философия ако искаш да престанеш да дърдориш претенциозни глупости и простотии. Препоръчвам ти освен моя Курс лекции по философия и едно мое помагало, наречено ЛАБОРАТОРИЯ ПО ФИЛОСОФИЯ и подзаглавието му е "Книга за опитващите се да разбират"

Приятно четене! Не се излагай повече, че стана за смях и на котките вече...

Dian Shtiliyanov: От коя година е тази снимка? Тоя некадърник Сегал отдавна избяга от Русия! Жерар Дюпардьо също! Ех, тролчета, жалки сте! 

Ангел Грънчаров: Dian Shtiliyanov Лъжат на поразия путинските тролове!!!

Ангел Грънчаров:
 Nasko Gadzonov Таваришч, я сега кажи защо тъй старателно криеш самоличността си? 🙂 Тоест защо лъжеш че си човек? Името ти също е лъжливо, нали? 🙂 Троле, добре ли печелиш като разпространяваш путински лъжи и адвокатстваш в полза на руските убийци?


ПОДКРЕПА: Become a Patron!

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...







Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

Няма коментари: