В блога се проведе интересна и поучителна дискусия, която заслужава да бъде изведена на отделно място; ето, дадох си труда да ви осигуря по-лесен начин да зе запознаете с изложените в нея мисли:
Един зелен социалдемократ каза: Само да вметна, че в дивия капитализъм от Манчестър смъртността е била 60% - става дума за детската смъртност. Абсурдно е той да бъде защитаван.
Проблема на капитализма у нас не е идеологически, тоест не заради левите идеи, а заради бруталната безидейност, бруталния мутренски прагматизъм, съчетан с ранен феодализъм на наследниците на олигархическата тиранична организация БКП.
„Стоян” каза: Сърдечно благодаря за публикуването на моя постинг, в който всъщност няма оригинални или нови идеи, само повтарям мислите на големите либерални или, в комунистическата терминология, „буржоазни” икономисти.
Не, не, при цялото ми уважение решително не мога да се съглася със зеления социалдемократ. Неговото мнение само потвърждава моето убеждение, че марксистките идеи в някаква степен заразили дори антикомунистическите източноевропейски интелектуалци. Често може да се чуе например, че марксистката комунистическа утопия наистина е несъстоятелна, но виж, анализът на капитализма на Маркс запазвал своята валидност до днес. Именно заради Маркс ранният капитализъм все още се ползва с лоша слава.
Според зеления социалдемократ детската смъртност тогава била 60%. Само че всичките тези приказки за ужасите на ранния капитализъм лесно може да бъдат опровергани тъкмо чрез статистиката. Точно в годините, в които се развива британският капитализъм, именно във времето на „индустриалната революция” между 1760 и 1830 населението на Англия се удвоява. Това означава, че стотици хиляди деца, които в минали времена са щели да умрят, сега оцеляват и стават възрастни мъже и жени!
Условията в началния период на капитализма съвсем не са били задоволителни. Но именно капитализмът ги е подобрил. Истината е, че историците, философите и летописците просто – съзнателно или не – са изопачили и изкривили историята на ранния капитализъм.
Един зелен социалдемократ каза: Стояне, населението расте главоломно и в Индия, което не пречи смъртността да е убийствена. Прочее, манчестърския капитализъм съществува в най-чист вид именно в Индия - много деца, огромна смъртност, безмилостна експлоатация на труда на непълнолетни. Лондон тогава е бил като Калкута през 80-те. Разбира се имало е огромен икономически растеж - и в Индия го има днес. Това става през камари от трупове.
По вашата логика днес ЕС е по-назад в развитието си от Индия, защото населението му намалява...
„Стоян” каза: Преди 100 или 200 години населението на Европа (включително на България) е растяло главоломно, докато днешният Трети свят е нараствал много по-бавно. Затова пък Европа днес има отрицателен прираст, докато населението на Индия и други страни от Третия свят наистина бързо расте. Но защо е така?
Не е нужно да си специалист по демография, за да отгатнеш отговора: именно поради научно-техническия прогрес. Благодарение на нарасналия жизнен стандарт и модерната медицина детската смъртност значително е намаляла, а средната продължителност на живота в страните от Третия свят значително се е увеличила. Същеременно обаче по традиция продължават да се раждат много деца, които обаче, за разлика от миналото, оцеляват и порастват.
Ето откъде идва големият естествен прираст в тези страни. Може да се очаква, че в резултат на увличеното благосъстояние с известно закъснение раждаемостта и там ще намалее, както е станало в Европа. Това вече се наблюдава.
Англия преди 200 години е била в много по-лошо положение дори от съвременна Индия. От общо 6 или 7 милиона население 2 милиона са били абсолютни маргинали, за които не е имало никаква работа и препитание.
Да, животът на повечето индийски индустриални работници е тежък. Но причината не е в индустрията и капитализма. Напротив, именно благодарение на този, макар и примитивен капитализъм, тези хора намират някакво препитание. Да, условията в Индия са потресаващи. Но не защото капиталистическата индустрия в Индия е вредна за хората.
Тези, които работят при често нечовешки условия в индийските предприятия, и преди това са живели под жизнения минимум. Индийските работници не са напуснали своите удобни домове и охолен живот, за да се трудят при ужасни условия във фабриките. Те и преди това не са имали нищо.
И не е така, че „лошите” индийски капиталисти „експлоатират” своите работници и им плащат несправедливо ниски заплати. Производители и потребители при капитализма са в крайна сметка едни и същи хора. Затова индийските работници сами си плащат заплатите, като купуват стоките, които преди това са произвели. Те са такива, каквито диктува пазарът.
Ако някой индийски капиталист-хуманист реши да плаща на своите работници по-високи заплати, отколкото получава чрез продажбата на произведените от тях стоки, просто ще фалира. Както ще фалира и всеки български капиталист, който започне да плаща на работниците си норвежки заплати например.
Един зелен социалдемократ каза: Това, което говорите и цинично. Капиталистите в Индия осигуряват евтина работна ръка за жълти стотинки и експлоатират деца, като ги карат от малки да оформят диаманти или да носят предмети на главите си, докато се деформират и станат вдебилени изроди.
Причината за това е именно дълбоката социална несправедливост. Именно затова трябва да има известен контрол и гарантирани права на всеки работник, на всеки човек изобщо и пълен отказ от детски труд. Дори няма да споменавам пък за нечуваните зверства на любимите ви капиталисти, които използват дечица, за да тестват медикаменти върху тях.
Това пак е капитализъм и те пак плащат. Но всеки, който подкрепя това, е изчадие, чудовище.
„Стоян” каза: Зелен социалдемократ, индустриалната революция е променила света в днешния си вид. Технологичният прогрес, медицина, всичко... Да, трудно е било, несправедливо е било, но без нея хората са били на същото ниво. Индия ще трябва да мине през такъв период, няма как да натрупат благосъстояние иначе. Вие какво предлагате - чуждите компании в пристъп на благотворителност да си хвърлят парите ей така....
Съгласен съм напълно за детския труд, но това зависи и от конкретния потребител. Не е нужно всичко да зависи от някоя институция. Вие например можете да купувате етични стоки. Аз го правя според възможностите си и не рева, защото знам, че това е най-сигурният регулатор.
А като говорите така люто срещу капиталистите, не се ли сещате, че това са просто хора и те утре може да са в контролните органи на каквото и да си мечтаете, не само може, но непременно ще са там. Хората не се делят на капиталисти = лоши и социалдемократи = добри, а просто на добри и лоши... Макар че и това не е точно...
Ангел Грънчаров рече: Господа, интересна дискусия сте провели, аз бях доста ангажиран вчера и едва сега я изчетох внимателно. Ако позволите бих вметнал нещичко, а иначе ще сложа диалога ви в отделен постинг, за да се прочете от повече хора.
На "Зеления социалдемократ" бих казал поне следното: старая се да разбера патоса на Вашата морална позиция, осъждаща "антихуманния капитализъм", ала искам да Ви запитам нещо, моля да ми отговорите честно. Капитализмът в днешна Индия, доколкото ми е известно, доведе до икономически подем, дошъл да смени кошмарната нищета, предизвикана от някои социалистически експерименти, провеждани през годините на "Студената война" от предишни индийски правителства. Добре знаем и си спомняме, че тогавашна Индия беше твърде внимателно ухажвана от комунистическите страни, предлагащи й "напредничави технологии" и "авангардни икономически модели", които, макар и провеждани в непълна степен, доведоха до ужасяваща бедност и мизерия в огромната страна. Същата нищета сполетя и комунистическите страни.
Следователно, като роптаете срещу "антихуманния капитализъм", който е единствен рационален начин и шанс тия страни, в това число и нашата, да се справят с кошмарната бедност, унаследена в резултат на социалисто-комунистическите експерименти над тия народи, Вие по стар марксистки маниер опдменяте причина със следствие и следствие с причина, т.е., казано иначе, опитвате се да подвеждате хората, да "дяволувате". Не съвременният капитализъм е виновен за бедността в страните, неразвити и бедни заради комунистически експерименти и изоставане, причинено от "най-напредничавата идеология", а, напротив, този "жесток" и "варварски" капитализъм е единственото рационално средство тия народи да се отърват колкото се може по-скоро от бедността, наследена от некапиталистически и доста по-нехуманни, впрочем, социални модели и системи.
Ето че се откри, че в основата на Вашия така старателно натрапван ни морален патос, съдържащ се в говоренето Ви, се откри опит за брутална фалшификация и лъжа; аз лично не мога да вярвам в искреността на такава загриженост, понеже тя, както видяхме, се определя от лицемерни, т.е. от антиморални подбуди.
Впрочем, лъжата винаги е била каркасът, около който се изгражда т.н. ляво "мислене". А същинското мислене, мисленето като такова, има за цел и смисъл не друго, а само истината. Опитите да се клейми капитализмът, и то в днешни условия, когато огромни територии от света, пострадали от левите експериментатори, се мъчат тъкмо благодарение на капитализма да се отърват от бедността, безперспективността и от изоставането, са крайно цинични, са отвратителни и аморални, са гнусни, драги ми господине! Някой трябваше да Ви каже и това.
И още нещо искам да ви река. Ако бяхте социал-демократ, за какъвто се афиширате, Вие щяхте да сте, на първо място, демократ, а това неминуемо води до това да сте непримирим не толкова срещу капитализма, създал просперитета и за западния свят, а срещу античовешките експерименти, проведени в ХХ век от крайно лявата по същество, именно комунистическата доктрина, довели единствено до бедност, мизерия и безброй унижения стотици милиони човешки същества. У нас имаше и все още има автентични социалдемократи, които са най-дясното по същество идейно течение в лявата, да я наречем така, "мисловност", които воюват не срещу капитализма и срещу демокрацията като такива, а срещу тяхната неавтентичност и уродливост, която в нашите страни е резултат на действията на бившите комунисти (доколкото може изобщо да има бивши комунисти).
Работата днес е капитализмът, както вие, левите, го наричате, сиреч свободното пазарно общество, да бъде усъвършенствано така и дотолкова, че да придобие същностната си и пълноценна форма, доказала ефективността си в най-развития западен свят. А не да се мърмори за онази цена, които хората в по-изостанали стрени като нашата следва да платят, за да постигнат просперитета си. И съвсем не нужно да се проповядва, уж от някакви "социални позиции" и лицемерни "загрижености", изцяло несъстоятелната теза, че капитализмът щял да умре, и за какво да умре, моля ви се? За да дойде отново, да се възцари и пак да ни се стовари върху главите онази кошмарна волунталистична система на "комунистическото благоденствие и на всеобщото щастие", която, както човечеството се убеди, води единствено до кръв, бедност, страдания и нечовешки унижения.
Тази работа обаче, дето сте я намислили, и за която, изглежда, копнее сърцето ви, този път няма да стане; продължавайте да си вярвате в утопии, търсете мързеливи и склонни към паразитиране непълноценни индивиди, които едиствени са склонни да вярват в левите ви лъжи, но оставете свободните и горди индивиди да вървят към успеха си, за който гаранция им дава тъкмо обществото на сбъдналата се свобода, което вие наричате "капитализъм".
Един зелен социалдемократ каза: Само да вметна, че в дивия капитализъм от Манчестър смъртността е била 60% - става дума за детската смъртност. Абсурдно е той да бъде защитаван.
Проблема на капитализма у нас не е идеологически, тоест не заради левите идеи, а заради бруталната безидейност, бруталния мутренски прагматизъм, съчетан с ранен феодализъм на наследниците на олигархическата тиранична организация БКП.
„Стоян” каза: Сърдечно благодаря за публикуването на моя постинг, в който всъщност няма оригинални или нови идеи, само повтарям мислите на големите либерални или, в комунистическата терминология, „буржоазни” икономисти.
Не, не, при цялото ми уважение решително не мога да се съглася със зеления социалдемократ. Неговото мнение само потвърждава моето убеждение, че марксистките идеи в някаква степен заразили дори антикомунистическите източноевропейски интелектуалци. Често може да се чуе например, че марксистката комунистическа утопия наистина е несъстоятелна, но виж, анализът на капитализма на Маркс запазвал своята валидност до днес. Именно заради Маркс ранният капитализъм все още се ползва с лоша слава.
Според зеления социалдемократ детската смъртност тогава била 60%. Само че всичките тези приказки за ужасите на ранния капитализъм лесно може да бъдат опровергани тъкмо чрез статистиката. Точно в годините, в които се развива британският капитализъм, именно във времето на „индустриалната революция” между 1760 и 1830 населението на Англия се удвоява. Това означава, че стотици хиляди деца, които в минали времена са щели да умрят, сега оцеляват и стават възрастни мъже и жени!
Условията в началния период на капитализма съвсем не са били задоволителни. Но именно капитализмът ги е подобрил. Истината е, че историците, философите и летописците просто – съзнателно или не – са изопачили и изкривили историята на ранния капитализъм.
Един зелен социалдемократ каза: Стояне, населението расте главоломно и в Индия, което не пречи смъртността да е убийствена. Прочее, манчестърския капитализъм съществува в най-чист вид именно в Индия - много деца, огромна смъртност, безмилостна експлоатация на труда на непълнолетни. Лондон тогава е бил като Калкута през 80-те. Разбира се имало е огромен икономически растеж - и в Индия го има днес. Това става през камари от трупове.
По вашата логика днес ЕС е по-назад в развитието си от Индия, защото населението му намалява...
„Стоян” каза: Преди 100 или 200 години населението на Европа (включително на България) е растяло главоломно, докато днешният Трети свят е нараствал много по-бавно. Затова пък Европа днес има отрицателен прираст, докато населението на Индия и други страни от Третия свят наистина бързо расте. Но защо е така?
Не е нужно да си специалист по демография, за да отгатнеш отговора: именно поради научно-техническия прогрес. Благодарение на нарасналия жизнен стандарт и модерната медицина детската смъртност значително е намаляла, а средната продължителност на живота в страните от Третия свят значително се е увеличила. Същеременно обаче по традиция продължават да се раждат много деца, които обаче, за разлика от миналото, оцеляват и порастват.
Ето откъде идва големият естествен прираст в тези страни. Може да се очаква, че в резултат на увличеното благосъстояние с известно закъснение раждаемостта и там ще намалее, както е станало в Европа. Това вече се наблюдава.
Англия преди 200 години е била в много по-лошо положение дори от съвременна Индия. От общо 6 или 7 милиона население 2 милиона са били абсолютни маргинали, за които не е имало никаква работа и препитание.
Да, животът на повечето индийски индустриални работници е тежък. Но причината не е в индустрията и капитализма. Напротив, именно благодарение на този, макар и примитивен капитализъм, тези хора намират някакво препитание. Да, условията в Индия са потресаващи. Но не защото капиталистическата индустрия в Индия е вредна за хората.
Тези, които работят при често нечовешки условия в индийските предприятия, и преди това са живели под жизнения минимум. Индийските работници не са напуснали своите удобни домове и охолен живот, за да се трудят при ужасни условия във фабриките. Те и преди това не са имали нищо.
И не е така, че „лошите” индийски капиталисти „експлоатират” своите работници и им плащат несправедливо ниски заплати. Производители и потребители при капитализма са в крайна сметка едни и същи хора. Затова индийските работници сами си плащат заплатите, като купуват стоките, които преди това са произвели. Те са такива, каквито диктува пазарът.
Ако някой индийски капиталист-хуманист реши да плаща на своите работници по-високи заплати, отколкото получава чрез продажбата на произведените от тях стоки, просто ще фалира. Както ще фалира и всеки български капиталист, който започне да плаща на работниците си норвежки заплати например.
Един зелен социалдемократ каза: Това, което говорите и цинично. Капиталистите в Индия осигуряват евтина работна ръка за жълти стотинки и експлоатират деца, като ги карат от малки да оформят диаманти или да носят предмети на главите си, докато се деформират и станат вдебилени изроди.
Причината за това е именно дълбоката социална несправедливост. Именно затова трябва да има известен контрол и гарантирани права на всеки работник, на всеки човек изобщо и пълен отказ от детски труд. Дори няма да споменавам пък за нечуваните зверства на любимите ви капиталисти, които използват дечица, за да тестват медикаменти върху тях.
Това пак е капитализъм и те пак плащат. Но всеки, който подкрепя това, е изчадие, чудовище.
„Стоян” каза: Зелен социалдемократ, индустриалната революция е променила света в днешния си вид. Технологичният прогрес, медицина, всичко... Да, трудно е било, несправедливо е било, но без нея хората са били на същото ниво. Индия ще трябва да мине през такъв период, няма как да натрупат благосъстояние иначе. Вие какво предлагате - чуждите компании в пристъп на благотворителност да си хвърлят парите ей така....
Съгласен съм напълно за детския труд, но това зависи и от конкретния потребител. Не е нужно всичко да зависи от някоя институция. Вие например можете да купувате етични стоки. Аз го правя според възможностите си и не рева, защото знам, че това е най-сигурният регулатор.
А като говорите така люто срещу капиталистите, не се ли сещате, че това са просто хора и те утре може да са в контролните органи на каквото и да си мечтаете, не само може, но непременно ще са там. Хората не се делят на капиталисти = лоши и социалдемократи = добри, а просто на добри и лоши... Макар че и това не е точно...
Ангел Грънчаров рече: Господа, интересна дискусия сте провели, аз бях доста ангажиран вчера и едва сега я изчетох внимателно. Ако позволите бих вметнал нещичко, а иначе ще сложа диалога ви в отделен постинг, за да се прочете от повече хора.
На "Зеления социалдемократ" бих казал поне следното: старая се да разбера патоса на Вашата морална позиция, осъждаща "антихуманния капитализъм", ала искам да Ви запитам нещо, моля да ми отговорите честно. Капитализмът в днешна Индия, доколкото ми е известно, доведе до икономически подем, дошъл да смени кошмарната нищета, предизвикана от някои социалистически експерименти, провеждани през годините на "Студената война" от предишни индийски правителства. Добре знаем и си спомняме, че тогавашна Индия беше твърде внимателно ухажвана от комунистическите страни, предлагащи й "напредничави технологии" и "авангардни икономически модели", които, макар и провеждани в непълна степен, доведоха до ужасяваща бедност и мизерия в огромната страна. Същата нищета сполетя и комунистическите страни.
Следователно, като роптаете срещу "антихуманния капитализъм", който е единствен рационален начин и шанс тия страни, в това число и нашата, да се справят с кошмарната бедност, унаследена в резултат на социалисто-комунистическите експерименти над тия народи, Вие по стар марксистки маниер опдменяте причина със следствие и следствие с причина, т.е., казано иначе, опитвате се да подвеждате хората, да "дяволувате". Не съвременният капитализъм е виновен за бедността в страните, неразвити и бедни заради комунистически експерименти и изоставане, причинено от "най-напредничавата идеология", а, напротив, този "жесток" и "варварски" капитализъм е единственото рационално средство тия народи да се отърват колкото се може по-скоро от бедността, наследена от некапиталистически и доста по-нехуманни, впрочем, социални модели и системи.
Ето че се откри, че в основата на Вашия така старателно натрапван ни морален патос, съдържащ се в говоренето Ви, се откри опит за брутална фалшификация и лъжа; аз лично не мога да вярвам в искреността на такава загриженост, понеже тя, както видяхме, се определя от лицемерни, т.е. от антиморални подбуди.
Впрочем, лъжата винаги е била каркасът, около който се изгражда т.н. ляво "мислене". А същинското мислене, мисленето като такова, има за цел и смисъл не друго, а само истината. Опитите да се клейми капитализмът, и то в днешни условия, когато огромни територии от света, пострадали от левите експериментатори, се мъчат тъкмо благодарение на капитализма да се отърват от бедността, безперспективността и от изоставането, са крайно цинични, са отвратителни и аморални, са гнусни, драги ми господине! Някой трябваше да Ви каже и това.
И още нещо искам да ви река. Ако бяхте социал-демократ, за какъвто се афиширате, Вие щяхте да сте, на първо място, демократ, а това неминуемо води до това да сте непримирим не толкова срещу капитализма, създал просперитета и за западния свят, а срещу античовешките експерименти, проведени в ХХ век от крайно лявата по същество, именно комунистическата доктрина, довели единствено до бедност, мизерия и безброй унижения стотици милиони човешки същества. У нас имаше и все още има автентични социалдемократи, които са най-дясното по същество идейно течение в лявата, да я наречем така, "мисловност", които воюват не срещу капитализма и срещу демокрацията като такива, а срещу тяхната неавтентичност и уродливост, която в нашите страни е резултат на действията на бившите комунисти (доколкото може изобщо да има бивши комунисти).
Работата днес е капитализмът, както вие, левите, го наричате, сиреч свободното пазарно общество, да бъде усъвършенствано така и дотолкова, че да придобие същностната си и пълноценна форма, доказала ефективността си в най-развития западен свят. А не да се мърмори за онази цена, които хората в по-изостанали стрени като нашата следва да платят, за да постигнат просперитета си. И съвсем не нужно да се проповядва, уж от някакви "социални позиции" и лицемерни "загрижености", изцяло несъстоятелната теза, че капитализмът щял да умре, и за какво да умре, моля ви се? За да дойде отново, да се възцари и пак да ни се стовари върху главите онази кошмарна волунталистична система на "комунистическото благоденствие и на всеобщото щастие", която, както човечеството се убеди, води единствено до кръв, бедност, страдания и нечовешки унижения.
Тази работа обаче, дето сте я намислили, и за която, изглежда, копнее сърцето ви, този път няма да стане; продължавайте да си вярвате в утопии, търсете мързеливи и склонни към паразитиране непълноценни индивиди, които едиствени са склонни да вярват в левите ви лъжи, но оставете свободните и горди индивиди да вървят към успеха си, за който гаранция им дава тъкмо обществото на сбъдналата се свобода, което вие наричате "капитализъм".
5 коментара:
Господин Грънчаров, четох до един момент текста ви, след което обаче забелязах, че той дегенерира до вашето обичайно ниво на обиди и ругатни. Тази ваша особеност в разсъжденията доказва защо сте непродаваем като писател, нереализиран като философ, гледан с ненавист като учител и разсипан здравно като човек. Вие сте просто един нагъл тиранин, който засипва с хули всяко различно мнение от светата ви дясна идея. Типична консерва, демек :-)
Иначе всичко, което съм написал е, че капитализма трябва да бъде орегулиран, за да не се допуска нарушаване на човешките права на трудещите се и експлоатация на деца. Това може да се направи по начина, по който се прави в редица европейски държави, Германия, Франция. Срещу такъв капитализъм няма и не мога да имам нищо против.
Но против дивия, безконтролен капитализъм мога и винаги ще имам против, а цитирането на пари и икономически ръст е абсолютно безсъвестно - това са кървави пари. По вашата логика, Пламен Орешарски беше прав да се гаври с вашето /учителското съсловие/ защото така се пестят пари, демек за доброто на икономиката и капитала е.
- Един зелен социалдемократ
АНТОЛОГИЯ НА НЕОКОМУНИЗМА 1
http://angelyordanov.blogspot.com/2009/01/1-25-1990-3-21-1990-1.html
АНТОЛОГИЯ НА НЕОКОМУНИЗМА 2
http://angelyordanov.blogspot.com/2009/01/2-15-2002.html
АНТОЛОГИЯ НА НЕОКОМУНИЗМА 3
http://angelyordanov.blogspot.com/2009/01/3-26-2005.html
АНТОЛОГИЯ НА НЕОКОМУНИЗМА 4
http://angelyordanov.blogspot.com/2009/01/4-28-2000.html
АНТОЛОГИЯ НА НЕОКОМУНИЗМА 5
http://angelyordanov.blogspot.com/2009/01/5-31-2002.html
АНТОЛОГИЯ НА НЕОКОМУНИЗМА 6
http://angelyordanov.blogspot.com/2009/03/6-26-2006.html
АНТОЛОГИЯ НА НЕОКОМУНИЗМА 7
http://angelyordanov.blogspot.com/2009/04/7.html
АНТОЛОГИЯ НА НЕОКОМУНИЗМА 8
http://angelyordanov.blogspot.com/2009/06/8.html
АНТОЛОГИЯ НА НЕОКОМУНИЗМА 9
http://angelyordanov.blogspot.com/2009/08/9.html
АНТОЛОГИЯ НА НЕОКОМУНИЗМА 10
http://angelyordanov.blogspot.com/2009/10/10.html
Г-н зелено-ляв социалдемократ; не берете грижи за моята личностна и професионална реализация, погрижете се за своята; това, че се криете зад анонимността показва, че явно нищо значимо не сте постигнали в живота си, което обаче не Ви пречи да поучавате и оценявате други, хора, които си имат своите постижения.
А за някакви хипотетични "обиди и ругатни", които сте съзрели в моя коментар, къде, моля Ви се, намерихте такива?! Явно безсъзнателно преживяваната комплексираност, пораждана от крещящата липса на аргументи и също болката от това, че слагам безжалостно пръст в раната на лявата Ви душа, е причината да виждате "обиди и ругатни" там, където има само логика, истини, аргументи.
Повратливостта на левите шмекери е така широко известна, така че в случая не можете да удивите никой... поради безсилието си, по стар комунистически обичай, не ви оставаше нищо друго, освен да се нахвърлите върху личността ми; вий, левите, едва ли нещо друго можете освен най-патологично да мразите всяка личност, която има по-богат душевен свят, която Ви превъзхожда, чиито ценности са така възвишени, че и сравнение не може да става между тях и мизерната уродлива догматика, на която робувате - без да сте в състояние изобщо да се замислите, та да съзрете реалностите, в които е поставен свободният човек в своя толкова човечен и подреден свят...
... доказва защо сте непродаваем като писател, нереализиран като философ, гледан с ненавист като учител и разсипан здравно като човек...
Господине, с тия злобни думи само потвърждавате правилността на това, което възприехте като "обиди"; интересно на какво основание давате подобни оценки за една личност, която не познавате, т.е. защо смятате, че г-н Грънчаров е "непродаваем като писател, нереализиран като философ, гледан с ненавист като учител и разсипан здравно като човек"? Искате да си отмъстите по прекалено глупав начин, и то на "идеологическо основание", именно че А.Грънчаров не мисли като Вас; мъчите се да си отмъстите включително и чрез това, че приемате желаното за действително, което е най-обичаен ляв дефект.
Тази вметка за здравето оставям на Вашата съвест; не зная дали можете да почувствате и да си дадете сметка как отстрани се възприема такава брутална и безпочвена агресия...
Ех, другари мои друзя. Понеже живея в английска страна и общувам на ден поне с 50 човека, та можете да ми вярвате - ето какво биха казали те (свръх-съществата англичани в вашето болно съзнание): Абе тия комунисти не могат ли да си заврат идеите в задника, току виж се роди нещо, че досега не можа... А, и да се научат да работят, между другото и по-малко да се надуват - щото птицата пуяк го прави по-добре от тях... На оня терк горе не му харесвали ругатните на AIG - ами като не ти харесват, защо не си внесеш отнякъде (не знам откъде) болни от комунистически рак на мозъка подобни на теб маймуни? А,сетих се! От Куба бе брато. Ае сега иди на майка си, че да не взема и аз да ругая... Я вземи иди на турска баня, в България нямате ли вече турски бани (хамам)? Червен мухльо, че и нахален като турски келеш да пише из интернет и да осира неща, които нема да проумее и след 300 години... Абе BG-паун с пъстра опашка и ум да не казвам колко... Че и го боляло... А Слави не ти ли пее бе, кьопек: Нека ме боли... Дееба и отрепката дееба болна...
Публикуване на коментар