Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 30 март 2010 г.

Нови жертви на пазарната диктатура на мобилните оператори спрямо клиентите им

До “Космо България Мобайл” ЕАД

Ж А Л Б А

от Ангел Иванов Грънчаров, ЕГН: 590328....
адрес Пловдив, .....

На основание на договор за мобилни услуги със SIM карта № 89359050000405994230 и мобилен № 359896209487, а също и на договор за мобилни услуги със SIM карта № 89359050000405396584 и мобилен № 359896209488 на 2.06.2009 г. сключих допълнително споразумение по програма "Заедно" и програма G Smart 5 lv + 50. Сметките, които съм плащал до този момент на Глобул са били в порядъка около 10-15 лв., като едната карта ползваше съпругата ми. В един момент за едната карта ми поискаха нереално висока сметка в размер, доколкото си спомням, на 70 лева, което ме принуди да отида в офис на Глобул и да поискам разпечатка, за да се уверя на какво се дължи това и какво изобщо е станало; подозирах, че е станала техническа грешка.

Оказа се, че имало регистриран разговор с продължителност няколко часа (!), заради който сметката била толкова голяма. Заявих на лицето, което ме обслужваше в офиса, че по мое виждане е станала грешка на апаратурата по отчитането на времетраенето на разговорите или грешка от друг характер, и също заявих, че докато не отстранят грешката и не направят реална сметка, аз изобщо няма да платя сметките си. Обещаха ми да направят проверка и да ме известят какви са резултатите. Моето възражение беше отчетено и записано и аз започнах да чакам резултатите от проверката.

Измина доста време и никой не ми се обади. Отидох отново да проверя какво е станало, каза ми се, че просто трябва да платя надутата сметка, "нямало друг начин", "грешка нямало", "всичко било точно" и пр. Тоест не беше изобщо отчетено моето възражение, реакция от тяхна страна нямаше, не бяха направили нищо, за да проверят дали сметката не е така нереалистично висока в резултат на техническа грешка на апаратурата, отчитаща продължителността на разговорите. Все пак не е нормално човек да разговаря по джиесем цели 2-3 часа, а, доколкото си спомням, там беше отчетен разговор с още по-голяма, съвсем абсурдна продължителност. Отново заявих, че докато не коригират тази сметка, изобщо няма нищо да платя.

Разбира се, в това време телефоните ми бяха спрени. След като по вина и в резултат на грешка на оператора не ми се предоставяше предвидената по договор услуга, и в толкова продължително време, аз приех това като грубо нарушаване на условията на договора, поради което заявих, че договорът вече е невалиден и не може да има някакви правни последици за мен в резултат на неспазването на договор от моя страна, след като другата страна вече така грубо го е нарушила. Заявих всичко това на лицето, което ме обслужи в офиса на Глобул и сметнах въпроса за приключен.

В следващите няколко месеца не получих никакви известия от оператора. В един момент обаче получих писмо от фирма-посредник, в което пишеше, че било трябвало да платя някаква поне трикратно по-висока сметка от онази, която в действителност дължах на оператора преди прекратяването от тяхна страна на договора (според принципите на обичайното право който пръв наруши условията на договора, той поема вината за неговото нарушаване). Изобщо не можех да си обясня на какво се дължи набъбването на сметката, то беше оценено от мен като рекет, като изнудване, като извиване на ръцете, като терор над абонат от страна на неуважаващи клиентите си фирма.

Предполагам, че сметката е била трикратно увеличена понеже са били добавяни всеки месец таксите за услуга, която изобщо не ми е била предоставяна. Това показва крещящо неуважение на правата на другата, на моята страна като клиент: не може наказателна финансова санкция да се налага на страната, която е потърпевша от цялата работа: аз месеци наред заради оператора бях без телефон, което ми нанесе съответните вреди.

След като ситуацията стигна дотук и следващата стъпка е завеждането на дело, в което аз ще си потърся правата, днес внасям тази жалба, като имам смътната надежда Глобул да спре издевателството над мен, тъй като години наред съм бил техен коректен клиент.

30 март 2010 год. ПОДПИС:


Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!

(Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2010 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

ВИЖ >>> кн. II на сп. ИДЕИ

Няма коментари: