Представена публикация

Ще помогнем ли за лечението на г-н Любен Воденичаров?

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде раз...

неделя, 6 юни 2010 г.

Президентът Първанов се изказа за образованието в неподражаемия си нищо не казващ стил "ала шменти-капели"

Тия дни даже негова светлост Президентът на България се изказа по проблемите на българското образование. Неговата реч или Встъпително слово на президента Георги Първанов на дискусията на тема: “Българското училище – ключ към общество и икономика на знанието”, както вярно отбелязва един анализатор, е "най-скучното празнословие, което можете да си представите"; аз лично изцяло споделям тази оценка. Просто нормален човек не може да дочете докрая текста на речта му, на мен обаче ми се наложи да го дочета, и в края на четенето имах чувството, че вече съвсем не съм нормален - заради героично-абсурдното усилие, което ми се наложи да положа.

Авторът на краткия анализ на новата президентска изява отбелязва също, че "два цитата - за смисъла на дискусията и за финансирането на образованието - показват, че Първанов както винаги е на грешната позиция". Разбира се, другарят Първанов, който се изказва по всички въпроси от позицията "Бай Тодор Живков от всичко разбира", не може да каже друго, освен празни приказки и общи алабализми; барем съветниците, които му пишат речите, да го бяха накарали да ги чете, а он ги разказва, което именно води до произвеждане на скуката, която може да убие вол, камо ли пък човек.

Аз тази сутрин на едно място прочетох следното представяне на заключителното, както разбирам, слово на многоуважавания ни президент:

За нова философия и по-високо качество на българското образование призова президентът Георги Първанов на дискусия в Благоевград. Трябва да имаме научен подход, а не да работим "на тъмно", каза той.

Да оставим това, че изразът "нова философия на образованието" сякаш дума по дума е прекопиран от моята книга "Идеи за една нова философия и стратегия на образованието в България", но иначе няма да се полаская ако някои от моите идеи тръгнат в обращение в "общественото пространство" тъкмо от президентските уста, понеже се представям как невъобразимо ще бъдат изопачени. Както и да е, ето обаче, че авторът в оня блог, за който започнах тази бележка, пише следното:

Преди близо три години Георги Ганев ми разказа за много интересни разлики, които открил между сегашното образование и това описано от Иван Вазов в романа "Под игото", които не са в полза на сегашната образователна система. Помолих го да напише текст за BM-Business Magazine, на което бях главен редактор и се получи най-добрия текст за образованието, който някога съм чел. Тотално различен от кухата реч на Първанов, в която доколкото има някаква идея, тя върви в грешната посока.

Наистина написаното от Г.Ганев е изключително любопитно и показателно за това докъде, до какъв лош и бих казал даже позорен край е стигнала "системата на българското образование" след десетилетните издевателства с него в епохата на социализмо-комунизма. Прочетете текста, за който става дума, ще откриете много неща, над които си струва да се замислим - и които показват рационалните посоки, в които би следвало да протекат евентуалните промени в българското образование.

Та в тази връзка там моя милост в един шеговит тон написа там следния коментар; интересна ми е каква ще бъде реакцията на автора на оня блог и на неговите читатели; аз вече съм писал, че това е един от най-добрите, може би дори най-добрия блог, списван от икономист, понеже в него намирам изключително смислени текстове; та ето какво си позволих да напиша там:

Текстът на Георги Ганев е много интересен, но все пак не е "най-добрия текст", който е писан за българското образование; струва Ви се че е най-добрия, щото не сте чели текстове от моята книга "Идеи за една нова философия и стратегия на образованието в България" :-) Ето съдържанието на книгата, при желание мога да Ви изпратя интересуващите Ви текстове. Работя в тази област на образованието от много години; мисля, че е дошло времето у нас да зауважаваме мненията на специалистите в дадени области, а не да си мислим, че всеки разбира от всичко. Това казвам между другото...

Написах тия думи не защото се натискам да признаване на някакви заслуги - аз много добре зная, че оня, който има истински заслуги в отечеството ни, никога няма да доживее момента, в който обществото ще му ги признае; живеем все пак в България, а не в някоя нормална страна! - а просто да провокирам някакъв разговор за образованието. Понеже преди няколко дена се опитах на друго място да провокирам такъв разговор (Вижте също и това: "Освобождаващото" образование и обучение), ала имам чувството, че там никой не ме разбра и всички учтиво замълчаха.

А сега имам плахата надеждица белким някой реагира, и то не за друго, а защото за ситуацията в образованието у нас не трябва да се говори и пише между другото, а на този проблем трябва да се отдели най-главното внимание; но кой ли ти мисли така, та нали образованието у нас е нещо като "последната дупка на кавала"?! Ето, и президентът, и премиерът се изказаха пътьом за образованието и се отдадоха на други бесни активности в останалите области, да не изброявам кои, които, разбира се, в техните очи имат несъмнен приоритет; примерно, за любимия ни Президент ловът на узбегски козли е такава една най-приоритетна област, и прочие, и т.н.


Бихте ли помогнали финансово една книга за българското образование да бъде отпечатана, да види бял свят? Ако сте способни на такъв благороден жест, вижте:

Подписка за неиздадена още книга може да спаси от провал намерението да бъде изобщо издадена

ЗА КОНТАКТ



ВИЖ >>> кн. II на сп. ИДЕИ

1 коментар:

Анонимен каза...

Целта на словото на Гоце е да работи върху под съзнанието, това е целта на контрола, видимите прегради лесно се рушат, за това се ползват невидими... :)