11 януари - МЕЖДУНАРОДЕН ДЕН НА ДУМАТА "БЛАГОДАРЯ!"
Благодарност на Твореца, Отец на Правдата!
Благодарност на Сина, Който храни гладните!
Благодарност на Светия Дух, изпратен между нас!
Света Троице, слава, Тебе!
Най-добрият начин да изразим своята блатодарност към Бога и приятелите е да приемаме всичко с радост! :)
Radoslav Yovchev
Представена публикация
За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!
Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...
събота, 12 януари 2013 г.
Да благодарим на Твореца за това, че ни има!
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО: Изкуството на свободата, изд. A&G, 2003 г., разм. 21,5/14,5 см., мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр., 8.00 лв. Книгата говори за “нещо”, което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда “добре познато”, съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се “съобразяваме”, но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време?, почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга “поглежда” в скритото “зад” мълчанието ни – за времето, живота, свободата.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
3 коментара:
Правилно! Аз благодаря на майка си и баща си!
+1 :)
Американският философ Даниел Денет (род. 1942):
Аз също изпитвам страхопочитание към Вселената. Тя е прекрасна. Много съм щастлив, че съм тук. Мисля, че независимо от всичките си недостатъци тя е велико място. Харесва ми, че съм жив. Проблемът обаче е: няма на кого да съм благодарен. Няма кому да изразя моята благодарност.
Въпрос: но религията със сигурност ни дава морални стандарти и ръководи нашето поведение.
Денет: ако религията прави това, не мисля, че е глупава идея. Но тя не го прави. Религиите в своите най-добри проявления служат като превъзходни социални организатори. Те правят моралното сътрудничество много по-ефективна сила, отколкото би била иначе. Защото моралното сътрудничество зависи до голяма степен от това да отстъпиш своята морална оценка на групата. А както знаем, това може да бъде крайно опасно.
Въпрос: но религията все пак ни помага да създадем морални стандарти.
Денет: но дали ние сме морално добри, само за да бъдем наградени на Небето; така че Бог да ни накаже за нашите грехове и награди за доброто поведение? Тази идея е крайно настойническа. Тя е обидна, защото предполага, че това е единствената причина да си морален. Така например дали се държим добре само, за да имаме 76 девици в рая? Това е идея, над която мнозина на Запад биха се присмели.
Публикуване на коментар