Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 5 април 2014 г.

Някой да знае как духът става по-силен?



Бях решила да си правя психологически автопортрет след завръщането ми от Швейцария, през определени периоди от време. Ето, след няколко дни ще са минали три месеца, откакто се върнах. Бях принудена да го направя, по лични съображения. Каква е картинката сега и в изминалите близки няколко дни? (ОЩЕ >>>)

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

2 коментара:

Анонимен каза...

Отговорът е - "чрез Джак Даниълс".

Анонимен каза...

"Защо трябва да се тъпча с химикали, да пия билки и да подсилвам изкуствено организма си? Защо трябва да ходя в друга страна за да се почувствам по-добре? Бих предпочела силен дух.

Някой да знае как Духът става по-силен?"

Аз знам.
Мила, Духовна ми, приятелко.
Сърдечни поздрави от Варна на теб и съпруга ти, на твоите близки при теб и в Швейцария.
Първо - искам да ти благодаря за редовете и за твоите снимки от Швейцария, където, вярвай ми
"бях с теб" и се сърадвах с теб на съществуването ти там.И винаги когато разглеждам копираните в моя
файл твои "швейцарски снимки" ще го правя.Навярно се сещаш що означава това, но, ако не, то
знай, че човекът сърадващ се на чуждото хубаво съществуване и на неговото истинно отразяване
(независимо дали в снимки, устно, или писмено) получава душевен тласък.
На такъв човек му се усилва Духът.
Второ, благодаря ти и те поздравявам за точните ти, правилни, справедливи и впечатляващи
нравствени реакции бих ги нарекъл, а не коментари по темите на нашия общ приятел, с които съм
бивал и съм съпричастен изцяло, напълно и безрезервно.
А винаги, когато съм ги чел твоите точни, справедливи, високо благородни и правилни НРАВСТВЕНИ РЕАКЦИИ аз съм чувствал силни тласъци на повдигане моя Дух.
Надявам се, че така съм разкрил част от великото тайнство - как Духът става по-силен, нали.
Дано, поне мъничко, но животворно да съм повдигнал с моите редове и твоя, та той си е,
мила Мария, много и силен твоят Дух, освен фин, светъл, чувствителен....
Ами защо сме и двамата, а и колко още Духове в блога на общия ни приятел.
Затова и защото тук си повдигаме, си усилваме и си укрепваме Духа, без никакво съмнение.

2014.04.05г. Владимир Петков-Трашов