Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

понеделник, 19 януари 2015 г.

Защо изпуснатата намазана с лютеница филия винаги пада надолу, а именно се лепва откъм намазаната страна?



Току-що пред очите ми за пореден път биде демонстрирано неумолимото действие на природния закон, според който изпуснатата намазана с лютеница филия винаги пада надолу, а именно се лепва откъм намазаната страна. Тази сутрин установих и следното любопитно приложение на закона: особено охотно филиите падат по предопределения от закона начин точно когато предстои да паднат не върху теракотения под, а върху... страниците на разтворена книга или особено пък върху лист, съдържащ важен документ, който притежаваме в екземпляр единствен... :-(

ЗАБЕЛЕЖКА 1: Пиша това не за да кандидатствам за... Нобелова награда, а да се успокоя малко, на мен писането ми действа омиротворяващо. Не зная при вас как е...

ЗАБЕЛЕЖКА 2: Моля другарите читатели на блога и на фейсбук-страницата ми, които особено много се вълнуват от моя актуален психичен статус непременно да използват това мое писмено признание като го изпратят под формата на надлежен донос не другаде, а "там, където трябва"! :-)

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

4 коментара:

Анонимен каза...

:-)

Rositsa Rangelova


Анонимен каза...

Oоста забавно, но поне подейства ли вдъхновяващо,или те разконцентрира?

Величка Георгиева-Митрева

Ангел Грънчаров каза...

Развесели ме :-) Нима не се усеща веселото ми настроение? :-) Аз в тази връзка за сетен път се убеждавам, че нашият масов сънародник страда от нещо като запушване на чувствителността, аз това нещо го наричам "емоционална инвалидност", станали сме безчувствени, аз ви казвам нещо весело, а повечето ме гледат като изоглавени и мълчат като говeда! :-)

Ето, само Вие реагирате що-годе адекватно на шегата ми, на моето непресекващо остроумие :-)

Анонимен каза...

Грънчаров се прави на много отворен :))) Смеххх...