Представена публикация

Долу правителството на ченгесарската мафия - и вън от прокуратурата на главния прокурор на Доган-Пеевски!

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде р...

четвъртък, 3 септември 2015 г.

Предаването "На Агората..." от 27 август, темата е: "Съзнаваме ли какво дължим на учителите?"



Приятно гледане, приятни размисли!

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

2 коментара:

Анонимен каза...

Учителите са големи досадници, често дори садисти, а съвременната образователна система и на Изток, и на Запад напълно безполезна и дори вредна. Ако погледнете биографиите на великите хора ще установите, че повечето от тях са постигнали онова, което са постигнали съвсем не благодарение на училището, а ВЪПРЕКИ УЧИЛИЩЕТО. За мен 12-те години в училище също бяха напълно загубено време, което можех да оползотворя далеч по-добре. Всичко ценно, което знам и мога, дължа на себе си и на самоподготовка, не на някакво митично училище или учители. Всеки ден чаках с нетърпение училището да свърши, но не за да играя, а за да заживея истински духовен живот, четейки наистина важните както художествени книги, така и специализирана литература книги и пишейки.

Направете си тест и питайте хората на улицата за нещо от преподавания материал в училище и ще установите, че никой нищо не помни и не знае. Важно за успеха в науката, изкуството и живота е човек на успее да се съхрани в училище и да запази стремежа си към познание ВЪПРЕКИ УЧИЛИЩЕТО И УЧИТЕЛИТЕ. Най-лошото, което училището може да постигне, е да елиминира всякакъв интерес у децата към учене и познание и трябва да признаем, че то отлично се справя с тази задача.

Така че трябва да спрем да митологизираме училището и учителите, нищо не им дължим и можем само да се радваме, ако доня къде сме се опазили от зловредното им влияние.

Ангел Грънчаров каза...

Изпадате в крайност. Има нужда от учители и от училище. Стига да са истински, а не ментета. Но е съвсем възможно този път да сте напълно искрен и да не сте срещнал до този момент такива... разбира се, възможно е човек да е срещнал истински учител, но поради личностен дефицит да не го разпознае и оцени. И това е напълно възможно. И то не бива да се изключва. А истински учители въпреки всичко се срещат. Рядко, но ги има.