Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

четвъртък, 22 октомври 2015 г.

Тия, които обичат да слушат, те обичат и да мислят



Напълно вярно, споделям, така е! Макар че аз бих го казал по друг начин, така с тия уши, мозък, уста, език ми звучи много... физиологично; бих го казал ето как:

Тия, които обичат да слушат, те обичат и да мислят; които не обичат да мислят те само говорят. Мисленето го свързвам със слушането (не с послушанието, разликата е огромна!), със съсредоточеното вникване в смисъла на това, което друг човек ти казва; на който не му работи акъла, той по тази причина не обича да слуша; такъв се разпознава и по това, че устата му мели като воденица. Разбира се, подобни плямпала дърдорят все празни приказки, глупости, простотии разни и т.н.

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

4 коментара:

Анонимен каза...

Оправете си пунктуацията на надписа. Учител сте все пак.

Ангел Грънчаров каза...

Моля Ви се, другарко, помогнете ми, аз съм учител и писател, но не зная правописа, та по тази причина Ви моля да ме научите и да ми помогнете за проклетите запетайки; давайте да видим къде требва да сложа още от тия пущини! :-)

Ангел Грънчаров каза...

Апропо, надписа, "табелката", изображението не съм го правил аз, намерих го в Мрежата, друг го е правил... тъй че не корете мен за неговия правопис. Аз отговарям за това, което сам съм написал, давайте да видим там има ли грешки, помагайте, аз не смятам, че е срамно човек да се учи дори и на моята възраст...

Анонимен каза...

ами слушай тогава!!!!