Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 19 февруари 2017 г.

Мислещият, свободолюбивият млад човек е кошмарът на държавното образование, което има една-единствена цел: да прави младите хора тъпи, т.е. немислещи!


По повод публикацията със заглавие Аз съм най-посещаваният и проверяваният от властта учител в цялата история на българското образование, а нищо чудно и в световното такова! се проведе интересна и показателна дискусия, която заслужава да бъде публикувана отделно, това и правя в настоящия постинг:

21 коментара:

Анонимен каза: Здравейте, Писмото Ви е входирано с № РД-16-4-223/17.02.2017 г. Успешен ден! РУО-Пловдив

Владимир Петков-Трашов каза: "ТЕЛК във връзка с мое фантастично "психично заболяване" (уредено ми е от тъй загрижената за моето здраве директорка на училището!) ми поиска... "Епикриза от университетската психиатрична клиника", аз предполагам, че това е във връзка с моето обжалване пред НЕЛК на скандалното потвърждение от страна на ТЕЛК на самоделната директорска "психиатрична диагноза"; е, решили са да искат от въпросната клиника становище по конфликта, а пък от клиниката, като отидох да покажа какво иска от тях ТЕЛК, приелият ме лекар първо се хвана за главата, а после каза, че единственият начин те да издадат именно епикриза (на човек, който никога не е имал, слава Богу, оплаквания, свързани с психиката си!), е да го... приемат на лечение, нелекуван при тях няма как да има епикриза! Та значи някой умник от ТЕЛК като иска този именно документ, иска... да ме натика за лечение в... психиатрична клиника, и то без да съм имал никога, слава Богу, оплаквания във връзка с психиката си! Здрав човек в психично отношение (имам съответните документи за това) да го натикаш за лечение в психиатрична клиника само и само за да докаже, че не е болен, какво е?! И това, отбележете, се случва не през 30-те или 50-те години на комунистическия СССР, където психиатрията беше използвана за такива репресивни цели спрямо другоячемислещите, а се случва в... европейска, демократична, натовска и още каквото си искате България, какво ще кажете по този повод, кажете нещо де, уважаеми дами и господа съдебни заседатели и заседателки, тази история си я бива, нали така, ще кажете ли нещо, или ще си замълчите благочинно и сега?!"

Тия чиновници, а не лекари-хуманитаристи и хуманно заклели се да действат... са луди, или са временно луднали :-)! Какво друго бих могъл да... им подскажа тук!

На "научно-чиновническото основание" действащи, според народната поговорка, че всеки си бил башка луд! Голям смях и тъга!

Така те, като едното нищо могат и да те подлудят! Теб високо разумния Хомо-сапиенс! Стига да си малко по-нормално-емоциален! :-) Ега си й тъпанарщината и ненормалщината ... Ега сий и чиновничарството им и безумната им бюрократична формализация... Значи на заключение от епикриза, а не от кабинетно приемащ и лекуващ специалист, че си здрав, а не болен вярват и го изискват тези от ТЕЛК... ма те, или законът им са, наистина и леееко ли само, или сериозно ....мръднали!Дан би да са си чисто и просто... и, само и единствено професионално изкривени бе, Ангеле?! Та те хорицата, само с болни и болести по цял ден се занимават и с процентите си неработоспособност... та как и те дан се разболеят... Как да не луднат и те в някаква степен... :-) Как да си мръднат ума и как да заключат, без ДОСТОВЕРЕН, ЗАКОНЕН И ГОДЕН ДА УДОВЛЕТВОРИ И ЗАДОВОЛИ ЗАКОННИТЕ ИМ ИЗИСКВАНИЯ ДОКУМЕНТ ГОСПОДИ !?, че си здрав психически?! Ега сий... Със сигурност специалистът в болницата, или клиниката не можел да бъде корумпиран, или по-малко от кабинетния си колега и не можел да напише в своята епикриза каквото му поиска заключение клиентът... пардон... пациентът... Ама че смехории... Влизай... влизай в болницата, Скъпи Приятелю - да ти сложат епикризата - КЛИНИЧНО И ДЕЙСТВИТЕЛНО, ЧЕ
СИ СЪВЪРШЕНО ЗДРАВ! :-) Моя милост гарантира, във всеки случай, за ТАКОВА и за ТОВА ИСТИНСКО ЗАКЛЮЧЕНИЕ! Пък ти после, ако си луд, без работа! :-) И ги съди за разхищение на бюджетните средства и данъци... Или, ако някой друг... вместо тебе заинтересуван - плати на болничния специалист, но... да те изкара луд! Или... само лееекичко чалнат бе, чоджум! :-) С каква лекарска експертиза ще оборваш после в съда твоята така и толкова ли истинна епикриза... :-) Ми, съвсем сериозни въпроси...

Анонимен каза:... Ангеле, пишеш от името на А. от Австралия и още един друг на има Владо, и не помниш... И А. и Владо са психично болни, личи си от несвързаните коментари. Значи нещо не е в ред. Грънчаров, провери със сигурност дали А. съществува, ако не, по-добре е да вземеш мерки и да се лекуваш. Имай предвид, че без медикаменти сътстоянието на психично болния се влошава прогресивно... Първата стъпка към лечението на психично болен е да осъзнае, да признае пред себе си, че има проблем.

Анонимен каза: XM, A. ne sy6testvuva, duh e... Duha na mydrostta, neponjatna za 4erveni smahmuzeni mutanti, predstavljava6ti duha na glupostta i satanizma... ...

Анонимен каза: Ангеле, имай предвид, че ти изглежда си влязал в ролята на покойния Ангел Грънчаров-Елтимир. Той беше дисидент, бореше се срещу комунистическата власт. Не те ли притеснява факта, че постоянно виждаш комунистически заговор? Това не е нормално. Непрекъснатото подозрение за комунистически заговор само по себе си говори за нездрава психика... Да, А. съществува само в твоята фантазия. Ако съществува, нека се обади, и да си поговорим с него на английски.

Анонимен каза: ... това безумие по-горе, написано на латиница, е пак твое творение.

Анонимен каза: Сериозно психично болен си ти гаден, отвратеняко, анонимен страхливецо, дето си се бил усъмнявал че Ангел Грънчаров си пишел и коментарите под текстовете си, подписвайки ги с моето име и с това на Александър Йоцов от Австралия!

Ма, ти си бил голямо и много тъпо говедце бе, анонимен чуждоезичен ентилегенте! Язък ти на ученето и на простотията след нея! Без капчица логична мисъл си в голата си кратуна! Дан хортуваме за морал, за съвест и за елементарната човечност, от които си нямаш, нито представа, а нито и срама, че ги нямаш! Типично за мутренското и за комунното ти супер бедно, ниско и тъмно съзнание! Тъй да знайш, чоджум, от мен:

2017.02.17г. Владимир Петков-Трашов!

ПП: Увлечен в коментара си (към 11:49 часа, вторият по ред !), съм пропуснал да сложа името си под него! Моля коленопреклонно и добрите, и лошите тук за прошка и за извинение! Ми, в края на краищата... петък е! Бас хващам, че лошо анонимстващият перверзник с психо-морално-етични, но и със забележими, с просто око умствено-разсъдъчни отклонения... бас хващам, че хал хабер си няма от... петъчното информационно влияние... :-)

Анонимен каза: pgee plovdiv (pgee_plovdiv@abv.bg)

Вх. № 408/17.02.2017 г.

Анонимен каза: Моля те да не се безпокоиш за Джино Бианкалана (звучи ми кат патка заклана), той е добре, но ах, тази лоша връзка с Гала...

Нещастието на тоа турски пич е, че той не разбра едно нещо - Америка ненавижда гъзари... После се хлъзна с мотора си на динена или бананова кора, не знам, и сега любимеца на изкукуригалата ментално (това значи психически, ама не е модно, а?) бълхарска публика прилича на старец и ах, как се възстановява и мачка, мачка... Урода балкански, и за кво е отишъл в Америка, на мене лично не ми е ясно... Да преебе наивни кат турска рая бълхари да му дадат $100 000 които ще види иначе през крив макарон, това си мисля...

Безумната Бълхария, населена със странното подобие на човеци, даде на тоя путкозаклан $100,000 в Биг или ВИП (има ли келяв бълхарин който знае кво означава VIP, освен че е нещо мноо дебело и важно) брадър...

Има ли един мухлясал бълхарин да е гледал филма “1984” по Джордж Оруел и да знае, че Биг Брадър е всъщност комунистическата диктатура?...

Само че разглезените англичани минаха комунизма на кино, а аз и ти го минахме реално, има разлика, а?... Нещастните руснаци да не споменавам...

Kомунизма уби опорните точки в човека... Рускиня 15 години по-млада се жени за... турчин. После той уби нея и двете им деца, после себе си...

Как тая маймуна реши, че е ОК да се жени за турчин, но това е комунизма, една психиатрия и не всички издържаха, особено онези с по-слаба психиха (а често това са талантливи хора в някаква сфера), но канибалски комунизъм разбира ли от талант?...

Това го казвам, щото знам трагедията на една бълхарка, женена за турчин 3 години, също като рускинята... Но той беше добър човек и тя отърва кожата, сега се друса в Западна Европа, казвал съм ти, беше спряла цигарите и марихуаната и надаваше кански вой 9 месеца докато роди (едно малко копелдаче - от бълхарин) и после обратно към кефа, тя си мисли че това е целта на света, да се надруса и напие кат животно...

Това роди психиатрията Бълхария, аз хиляди пъти съм казал: Блаходаря Боже, че Бълхария е малка, щото иначе щеше да погребе света, те са уродите на тая планета... Братята на Сейтън... И само да слушаш сълзливите им вайкания, но капитализма не им верва и това ще ги тури в ъгъла...

Егати, руснаците в наше време дори не са противни като вас...

А. от Австралия

Анонимен каза: What? Speak white, please...

Анонимен каза: Сега малко върху темата философия. Прав си, Сократ говореше, мисля че в Държавата беше, за раждането на идеите, и за жените, по един по-скоро презрителен начин, но важното тук е, че учениците трябва също и нещо да научат. Защото, да дава мнение, всеки може; но има разлика между знанието и мнението има голяма разлика. Това, сам знаеш, Платон, го е казал (и неговият ученик Аристотел го е повторил)... Учениците трябва да се запознаят с класически филосовски текстове, да ги четът, обсъждат, и дискутират. Дай им да разсъждават върху диалозите, върху Етиката на Аристотел, върху Цицерон, Августин, и Аквински. После ги запознай със Спиноза, с Теологическият-политически трактат, с етиката му. С Декарт. С Русо. Дай им да четът Джон Лок, преведен е. И Хобс. Говориш за Путин и комунизъм. Какво по-добро начало за дискусия на базата на Хобсовият Левиатан. Защо Левиатан е нужен? Нужен ли е автократичният тоталитарен режим за да се осигури мир в общността. После им дай Лок. Дай им да четат Локовото Писмо върху Толерантността, от него ще научат какво означава съвест, свобода на съвестта, и право на мнение. После мини в Просвещението. Дай им Кант. Кант има прекрасни есета върху морала и способността ни да мислим самостоятелно. Кантовата Критика на Чистия Разум и трудна книга, но ти може да им я обясниш, да им кажеш, че спекулация без действия е нищо, фантазия. Може дори да ги запознаеш с Маркс. Маркс макар и погрешен е интересен и силен интелект.... Така учениците ще се научат не само да мислят, но и да разбират чуждото мнение, да внимават в думите на авторите, да уважават книгите и мъдростта в тях... Вместо да изразходваш енергията си в тъпи, провинциални, дребни ежбици и делби, по-добре е да използваш бласловената си професия, да учиш младите, да им покажеш богатството на културата... Angele, do not waste your time, use the blessing of your great profession.

Ангел Грънчаров каза: На последния другар нещичко да кажа все пак. Първо, другарю, разбрахме, че знаете някои имена на философи, успяхте да ни шашнете колко сте запознат, ако това сте целял, постигнахте го :-) Второ обаче, не аз решавам какво да учат учениците, това вече е решено от МОН, има си задължителни програми. Трето, личи си, че никога не сте преподавал нищо, не стават така нещата, както си ги представяте. Колективно не се четат текстове, а индивидуално. Не сте сфанал нищо за моя подход, а се изказвате. Работата не е да се пълнят главите на учениците с предварително зададени чужди мисли, а да се създадат нужните условия самите ученици да почнат да мислят, с оглед на това в главите им да започнат да се раждат техни собствени мисли. Този е смисълът. Иначе общо взето и Вие си представяте ученето по модела на тухларната фабрика, не стават така тия работи. Претенцията Ви, че от всичко разбирате, е само претенция. Не изпитвате ли известно неудобство Вие, дето никога не сте преподавал философия, да поучавате как се прави това мен - дето цял живот само с това се занимавам? :-) Сериозно Ви питам, опитайте да сфанете какво си позволявате да правите...


Анонимен каза: Преподавам философия в един от най-добрите университети в света. Но не това е важното. Човек се учи да мисли като общува с големите умове. И книгите се четат индивидуално, но се дискутират публично. Така правим на Запад. Дискутираме, със съзнанието, че стоим на раменете на големите. Децата има нужда да знаят класиците, да ги изучават дори систематично, да им се разкрие хармонията на мисълта... Ти си много интелигентен човек, затова те чета от време на време, не си губи времето с дребни свади, а преподавай...

Владимир Петков-Трашов каза: Уважаеми преподавателю по философия, в един от най-добрите университети в света :-), надявам се, ще се съгласиш, че не е никак маловажно кой ти преподава! Коя преподавателска личност?!Следиш ли ми логиката?! :-) Тук в чудесния блог на Ангел Грънчаров сме всички и учители, и ученици! Ето и по тази причина е важно да ни се представиш с прекрасното си и с истинското си име!

Кой си бе, чоджум? Откъде си?! :-) Как си се пръкнал толкоз учен и мъдър?! :-) Нали схващаш, че такива елементи от биографията са много поучителни и влиятелни! Замълчиш ли... ще те считам по-скоро за страхливо магаре, а не за философ и преподавател в един от най-добрите университети в света - посочи го на учениците си - всичките ние тук сме и такива! Какъв ти е проблемът, та се тайнстваш толкова плоско - анонимно и ниско морално, сравнено с признанието ти! Ако е истинно! Нима не ти е ясна българската поговорка, че На лъжата краката са къси?! :-) Нима наистина животът те е мачкал толкова много и силно те е боляло, че те направил един, макар и мнооого мъдър, но... мизантроп, човеко (в частност бълхаро) мразец! :-)! ... Казвайки ти тези неща Право куме у очи, предполагам (а и усещам го!, подушвам го с върха на носа си), че ще си замълчиш - отново и пак в плен на своите ...видения! Нищичко повече от това, обаче, не мога да сторя за тебе... :-) Чоджум! Искрено съжалявам! А той Ангелчо ли... Ми, трудно мож му угоди и лесно обори... Истински философ... нали!:-) А тиии! Еееех, че я ...забатачи... :-)

2017.02.18г. Владимир Петков-Трашов

Ангел Грънчаров каза: Интересно ми е като преподавате и то философия в "един от най-известните университети в света" защо криете своята самоличност? :-) Ако обичате, разбулете тази загадка.

Аз това правя, обучавам младите на философия, с никакви "дребни свади" не си губя времето. Не зная как е възможно да си въобразявате, че си губя времето, просто не сте информиран и си говорите наизуст. А това, което Ви изглежда, че били "дребни свади", е борба за промяна в образователната сфера на България, ето това изцяло нефилософско (несмислено) изказване от Ваша страна ме кара да съм уверен, че философията Ви е чужда, ако се занимавахте с философия, нямаше как да Ви убягва толкова решително смисъла на нещата...

Анонимен каза: Хах, Владко използва същият израз (бълхар) като А., а пък А. който е от Австралия не може дума да обели на английски... Абе цялата тая работа е ясна. Имаше една прекрасна книга на Набоков за един бабаит, който си въобразяваше, че е цар на мимикрията. Книгата се казваше Отчаяние, мисля... Няма случай в историята, революция да се прави с отворени писма, да тръгне от провинцията, или от частен случай... Няма значение. Хайде живо здраво. Гледай да научиш децата на нещо.

Анонимен каза: Само жалки, нищожни личности могат да твърдят за някакви/нечии логорейни изяви!

Светослав Стойков

Maria Vassileva каза: И аз да кажа нещо, макар и жена, да ме прощава Сократ, ако съм родила някоя идея!

Анонимникът, дето твърди че Ангел се представя за А. от Австралия и за Владимир Петков-Трашов, ме натъжава много. Не затова, че е психясал, а за това, че съзнанието му е толкова порочно, че всичко вижда опорочено. Напълно съм съгласна със С.Стойков.

Аз не разбрах преподавателя по философия и А. от Австралия една и съща личност ли са... Но не искам да премълча, че въпреки цинизмите и ненавистта към българите, австралиеца има добри попадения в сравнението на така наречените Запад и Балканските народи, по-точно в нравствени и интелектуален дефицит на последните. Мисля, че западняците така ни виждат.
Дори ме привлякоха имената и заглавията, които препоръчва на Ангел. Допускам, че могат да събудят интереса и на добрите неопростачени ученици, като индивидуална работа за тях.

Доколко трябва да имат превес знанията над уменията или обратното е от компетенциите на Ангел и аз безрезервно му вярвам, моята специалност е чуждоезиково обучение. Нашата родна образователна система е наблегнала на знанията и спряла до тук, грубо казано. Целта на средното образование е основни понятия по всички предмети за обща култура. Затова инспектората и тя до тук е спряла развитието си... не разбира Ангел. То повече и не може да стане според мен, с наличните преподаватели. Тези по философия бъкат от знания, но не са философи, какъвто е Ангел. Плагиатори могат да бъдат, да се възхищават на философската мисъл, в редки случаи, но да умеят да мислят самостоятелно - неее! Така че това, което прави Ангел, от тях не може да се поиска, те не са обучени в Санкт Петербург и не са обучавани от мислещи философи, та да го прилагат при учениците си. Мисля си, че на Ангел мястото не е в гимназия, а по- нагоре, откакто го познавам и че от тук произлизат някои разминавания с установените норми.

Това, което си казал на проверяващите е много правилно и навременно, Ангеле! Само още един единствен такъв учител познавам сред моите учители по време на престоя ми в средно и висше учебно заведение и сред многобройните ми колеги. Но виждам твоите стремежи, вече реализирани в обучението на внуците ми в Швейцария. Моят внук чете по 60 страници всяка вечер на немски, английски или френски, това не е задължително, прави го, за да получи някакъв брой точки. После отваря програма с въпроси към прочетеното и отговаря на тях. Получава според отговорите определен брой точки, които се сумират и отиват, където трябва в сайт с неговото име и негови постижения. Училището си е присвоило изцяло функцията да ориентира професионално децата и да ги праща където трябва да учат, както и да ги направи добри, съвестни, добре интегрирани в обществото швейцарски граждани. Той е само в трети клас още. Всеки месец учителите имат неучебен, методически ден, самообразоват се и дебатират през целия ден.

Възхищавам ти се като учител, философ и човек. Поддържам те изцяло, нещо повече, живея с проблемите и радостите ти, бъди силен и все такъв!

Ангел Грънчаров каза: Искам само нещичко да вметна, което в контекста на написаното от г-жа Василева би трябвало непременно да бъде казано - и то с пределна яснота. Понеже е много важно.

Ония хора, които са си втълпили, че знаят, на това основание не чувстват нужда да мислят. Те си знаят нещичко и са си въобразили, че това нещо им стига, на това основание са си спокойни. Затова именно Сократ обичал да повтаря, че за разлика от такива той самият "Знае едно нещо: че не знае", което именно е предпоставка да почнеш да търсиш истината, в противен случай, ако си мислиш, че си знаеш, няма никаква нужда да търсиш истината, да мислиш, да изследваш и прочие. Да осъзнаеш собственото незнание е първа предпоставка да почнеш да се замисляш по проблемите и да се опитваш да узнаеш как стоят всъщност нещата и пр. Сократ именно това правел когато почвали да обсъждат с учениците си някой проблем, първом помагал на претендиращите че знаят да осъзнаят незнанието си и едва тогава започвало истинското изследване, след като всички се освобождавали от кухата претенция, че знаят. Сега моля да се вслушате в това, което искам тук да кажа в тази връзка, важно е, то касае господстващата методология на немисленето, до която се свежда бюрократичният подход в нашето родно образование.

Инспекторката ми каза, че в моите часове било нямало "резултат", по тази причина тя смята, че в моите часове било нямало и "учебен процес", а под учебен процес тя разбира следното: в главите на учениците да бъдат набити някакви "знания" по обсъжданите проблеми, вече постигнати преди самия процес на мислене, дадени в своя готов вид в учебниците и пр., сиреч, в края на часа, според нейната бегла представа, ако учениците вече нещо знаят, то било, видите ли, имало резултат, но колкото повече си въобразяват, че знаят, толкова повече учениците не считат да нужно да мислят, нали така излиза? Значи господстващата методология на немисленето се мъчи да набива в ума на учениците някакви знания само и само да ги успокои, че по проблемите няма нужда да се мисли, щото всичко преди нас вече е измислено, при това във възможната перфектна, видите ли, форма на "единствено-правилните" казионни мисли на казионния учебник и пр. Та значи тази господстваща казионна методология затова прави всичко нужно да пресече всеки порив на младите към мисленето, тя затова така старателно се мъчи да набива в съзнанията им купища съвсем непотребни им "единствено-правилни" знания, мисли, концепции и пр. Учениците щом сфанат, че всичко преди тях е вече е било измислено, съвсем почват да не чувстват нужда да мислят, отказват се от мисленето и затова стават... папагалчета, които знаят едно-единствено нещо, а именно, да рецитират чужди мисли от учебника. Затова и мен инспекторката и директорката ме натискат да направя нужното та и моите ученици да почнат да папагалстват, с оглед на това да не се занимават с толкова опасно нещо, а именно да мислят. А мисленето в тази казионна представа е опасно понеже се опира на свободата, без свобода няма мислене, ето, в основата на всичко стои ненавистта на Системата и на нейните служители към свободата; благодарение на тази ненавист те също така ненавиждат и мисленето, и творчеството, и всичко. И, разбира се, най-вече ненавиждат мислещите индивиди и личности. Това си се подразбира. За тях те са крайно опасни и вредни, затова и ги определят като "народни врагове" и пр.

Ето защо, видите ли, било нямало, по тяхното възприятие, никакъв "учебен процес" в моите часове, в тях също така било нямало и никакъв резултат: щото в моите часове аз правя нужното учениците да почнат да се замислят, а това, както вече казахме, в оптиката на Светата Система е най-страшното и опасно нещо, което може да се случи в нашите училища. Това е и най-нежеланият резултат, който Системата, разбира се, няма как да приеме и да оцени като резултат. (За мен пък най-големият резултат от часовете ми е този: дори само един-единствен ученик от класа да се замисли в резултат на обсъжданията в моите часове, то тайнството на свободната мисъл вече се е случило, а по-бляскав резултат от този аз изобщо не мога да си представя; да се спечели един-единствен млад човек за каузата на свободната мисъл вече е страхотно голям резултат, а аз добре зная, че много повече са моите ученици, които са тръгнали по пътя на свободната мисъл в резултат на обучението по философия, което тече в моите часове!) Мислещият млад човек или ученик е кошмарът на държавното образование, чиито принцип е немисленето, затова именно и то се опира на това въпросното пълнене на главите на младите хора със "знания", с оглед те да не чувстват потребност изобщо да се замислят. Виждате ли колко е актуален "проклетият Сократ", какъв динамит полагат в основата на Системата неговите идеи - и неговия подход?! Той пък, както знаем, е казал, че обучението не е пълнене на съд, а запалване на пламък, именно запалване на пламъка на мисленето и на творчеството, пламъка на свободната мисъл, което пък, както видяхме, а най-страшният кошмар на държавното папагалстващо "образование", което има една-единствена реална цел: да прави младите хора тъпи, т.е. немислещи. И то доста успешно си изпълнява целта. Затова и такива реформатори като мен са така вредни, те затова и трябва да бъдат безпощадно унищожени, щото разбулват тайната, на която се крепи въпросната дехуманизираща система. Защото какво е човекът, който не може да мисли? Ами той не е човек, а е... животно (говедо и пр.)

Сега разбирате за какво иде реч, драги ми анонимни преподавателю по философия в "един от най-реномираните западни университети"?! Това ли са "дреболиите", с които моя милост се занимава - по Вашето тъй учено и многознаещо "разбиране"?! Сфащате ли сега за какво по-точно става дума?!

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият български Картаген е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

7 коментара:

Анонимен каза...

Ако ученикът не знае кой е Аристотел, и каква е разликата, да речем, между Платонизма и стоицизма. Или ако ученикът няма представа как Хегелианството е повлияло на Марксизма, и какво Ленин е взел от Маркс и Хегел, или, какво е феноменология, пост-модернизъм, схоластицизъм, и прочее, за какво аджеба, са посещавали часовете по философия. Децата трябва да имат една здрава основа, една култура, която се постига с четене и преподаване...

Анонимен каза...

Най-важното за ученика е да може различава истината от лъжата!Г-н Анонимстващ Конспиратор, не си ли съгласен!? :-) Т.е. да се стреми към ИСТИНАТА! Тази двигателна сила ще го направи свободен и мислещ! Отговорен и самостоятелен!Ще го направи успешен в живота!
Румене Бърцов, здравей! Ти възкръсна в очите ми, Герой!:-) Колко се радвам Момче!Добре си ми дошъл! Оооох, сякаш се събудих! .:-) Тия дни те обсъждахме и съвсем не случайно излиза...с Ангел! Той съжаляваше, че се отнесъл с тебе така, пък аз да си призная, те мислех вече... че си на небето...унищожен от онези криводолски бетонни и тъпи комунни глави, от чиновниците на ТЕЛК, от поразяващото и неиздържано от теб обкръжение на живота :-)...Ма, сякаш не видях да има улица веке там с името: 25ти Конгрес на КПСС! :-)Мале и мила... Йордане Гайдаров да ни мотаеш така... толко! време и да ни заглавичкаш...То не бе, значи Румен Бърцов... Хлопаща дъска...А. от Австралия, Преподавател по философия от добър университет...Е, тукачка я пообърка де...Па то и къде лий не те гонихме и разобличавахме с Ангела...:-) И колко...колко още и какви анонимни и не съвсем анонимни превъплъщения....Евалла! Пич! :-)
Единственото, което ми се губи в твоята история и ме кара да не вярвам и на криводолския й генезис е знаеш ли що?!Сещаш ли се?!Честно?! Ега сий...и Извратенякът и Говедото ?! Само, като си помисля! :-) Голямото Забавление... А! Ми, давай!Мое и да продължаваме да ти верваме!
Щото имаме нужда!:-)
А на теб не ти лий поомръзна?!

2017.02.20г.Владимир Петков-Трашов

Анонимен каза...

В час по математика, ученикът различава числа и се учи да смята. В час по български, букви и думи. В час по философия, различни философски проблеми и техните възможни решения. Например, Ангел може да каже тази седмица на децата да прочетат Поетиката на Аристотел и следващият път да я дискутират заедно. В Поетиката има интересни концепции като Мимезис, Катарзис, Трагедия, и прочие. Мимезисът е способността да имитираш. Той е в основата на изкуството. А изкуството, което според Аристотел, е действие, наподобява живота. Това е силогизъм. Животът е изкуство. И ние сме като актьори. Но, ако ние сме актьори, кой тогава е Драматурга... Получава се една интересна философска игра. Младежта участва в нея, учителят ги насочва. Така, децата четат Аристотел, и разсъждават, като правят аналогии от техният собствен опит и наблюдения.

Ангел Грънчаров каза...

Анонимни "познавачо" на "единствено-правилното преподаване" по философия, казвате една претенциозна баналност: разбира се, че учениците ще четат и Аристотел, и Платон, и Кант, разбира се, че в наше време не е нужно да четат... Маркс, щото той е съвсем неактуален, а пък и никога не е бил философ. Но това да знаят младите кой е Аристотел, кои книги е написал и кои са основните понятия в неговата философия е почти нищо, истински важното е съвсем друго, но явно не си давате сметка за него; истински важното е да се запали в душите им пламъкът на философското мислене, ето това е главното и то не се получава механично и по външен начин, чрез пълнене на главите им с общо взето ненужни информации. Заради това самоцелно пълнене на главите на младите те се отвратиха от ученето и от училището, щото всичко покрай него се обезсмисли, а пък, както се оказа, Светата Система се мъчи да направи младите (много)знаещи само и само за да ги превърне в немислещи; щото който почне да вярва, че си знае, такъв вече не изпитва нужда да мисли и да търси истината, ето това е главното, което не разбирате и не искате да разберете. Когато се запали пламъчето на мисленето, тогава по съвсем естествен начин младите ще посегнат и към философските книги, ще се зачетат, но всичко това тогава няма да е принудено или принудително, по задължение, по външен начин, а ще бъде съвсем естествено, непринудено, сиреч по истинския, свободния начин. Не се ли е запалило въпросното пламъче на мисълта, всичко се обезсмисля и тогава онова, с което младите са си напълнили главите, е чисто и просто баласт, излишна тежест, подхранваща кухото им самочувствие, че били, видите ли, много учени и образовани само защото били многознайковци. Познат ли Ви е този човешки тип на многознайкото, който обаче е умствен инвалид, сиреч, не умее да мисли?! Запитали ли сте се Вие някога дали Вие самият не принадлежите на този тъй непълноценен човешки тип?! Давате ли си сметка защо не желаете да разберете тия толкова прости неща, които Ви казвам?!

Анонимен каза...

Пламъкът на философското мислене за запалва с общуване със същото това, вече вековно, философско мислене чрез четене на книги... Един върпрос: А какво точно е Маркс? И ако изхвърлим Маркс от програмата, както предлагате, как младежите ще опознаят историята и мисленето на хората, които създаваха "комунистическата ценностна система," която вие така пламенно отричате? Грънчаров, вие би трябвало да сте чували за така нареченият дискурсивен метод, използван от схоластиците и най-вече от великият Тома Аквински (ученик и усърден читател на Аристотел). Та този дискурсивен метод изглежда така: 1) Поставяме въпрос 2) Даваме три възможни отговора от три възможни източника, от три автора, които са в съгласие 3) предлагаме контра-аргумент на тези три отговора от един възможен автор 4) предлагаме нашият отговор на първият поставен въпрос 5) и завършваме с последователен отговор на трите аргумента в стъпка 2... Така се стига до истината, чрез диалог, като се представят различни перспективи и мнения... Но за да има диалог, е необходимо знание на различните перспективи... Нещо, в твоята педагогическа методология и философия ми убягва: ти хем се оплакваш, че младите не обичат да четат, че не са насърчавани и обучавани да четат, хем пък не ги подтикваш да четат, щото щели да станат тухлени глави, догматици, без собствено мнение...


Ангел Грънчаров каза...

Към опитващия се да философства таваришч (към последния анонимен "мислител"): хубав турлю-гювеч сготвихте, механична смесица от "дискурсивно-диалогичен подход" и прочие, а накрая увенчахте всичките си "тъй авторитетни твърдения" с нелепицата, че аз съм бил подтиквал младите да не четат книги щото, видите ли, щели били да станат "тухлени глави" и догматици, това пък откъде Ви хрумна?! Аз най-малкото съм автор на философски книги, значи доста тъпо е да пишеш книги, пък след това да учиш собствените си ученици да не четат, очевидно сте заслепен от някаква ненавист към мен, щом си позволявате да ми приписвате такива глупотевини. Не е този начинът да си отмъщавате обаче. Опитайте се да се държите малко по-достойно все пак. Освен това се нахвърляте да защищавате Маркс, когото аз съм бил предлагал да изхвърлим от програмата, за Ваше спокойствие ще Ви кажа, че Маркс вече не фигурира в програмата по философия по простата причина, че не е философ, а е икономист, който е набеден че бил философ. Както и да е, забелязал съм, че за Маркс плачат обикновено хора, които имат твърде бедна представа за това що е философия. И какво стана, защо Ви е толкова срам да кажете името си, нали сте бил преподавател в "един от най-реномираните западни университети", нима е толкова секретно името Ви?! Зададохме Ви някой въпроси, а Вие се криете като плъх, това също не е достойно... г-н професоре! :-)

Ангел Грънчаров каза...

Сега виждам, че първият анониомник пък пише неща, които издават, че е на нивото на най-ортодоксалната комунистическа "философия", пишейки за това "как Хегелианството е повлияло на Марксизма, и какво Ленин е взел от Маркс и Хегел" и прочие, не мога да разбера масовият убиец Ленин пък какво отношение има към философията, но ето че въпросният таваришч апелира философското образование на младите да се свежда до това, което то беше в ерата на непрежалимия от тия бетонни глави комунизъм; тогава именно пълнеха главите на младите с въпросните идиотщини. С което именно показват, че изобщо не са наясно какво е това философия, какъв е смисълът на философстването и прочие. Часовете по философия, таваришч, са за това младите да философстват, сиреч, да мислят, да се упражняват в мислене, разбира се, че те ще научат много неща за философите, за техните учения, но главното не е в това, както Вие си го представяте, да поназнайват нещичко за тях, а сами да придобият известен напредък в развиването на своите собствени умения да мислят, да търсят истината и прочие. Защото външно придобитите знания за философите се забравят и са нещо външно, чуждо и пришито ако не са съпроводени от истинското, а то е именно мисленето, изследването на проблемите, търсенето на истината. Интересното е че май изобщо не успяхте да разберете толкова простичко нещо, което поясних по-горе, а именно това, че знаещият, изпадналият в илюзията, че си знае на това основание не чувства потребност да се занимава с познание, с изследване, с мислене. И на това основание набиването на главите на младите със знания е именно с цел те да се откажат от мисленето, опитайте се да сфанете поне това... ала то е така неприятно, затова ли така усърдно бягате от него?!