Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 14 март 2021 г.

Защо учителите и родителите дезертираха от отговорността си?


168 празни бюра
168 неизползвани раници
Бъдещето на 168 милиона деца е изложено на риск
Тази инсталация пред сградата на ООН в Ню Йорк е напомняне за глобалната образователна криза. Бюрата и раниците символизират 168 милиона деца, чиито училища са напълно затворени от близо година заради #COVID19.



Нашето послание към световните лидери е ясно: не трябва да се пестят усилия за отваряне на училищата!


КРАТЪК МОЙ КОМЕНТАР, НАПИСАН ТАМ, ПОД ТАЗИ ПУБЛИКАЦИЯ: А защо мълчат учителите? Защо се примиряват? Защо измениха на своята духовна мисия? Защо дезертираха от отговорността си? Къде са учителите? (За родителите пък да не говорим, тяхното мълчание е направо престъпно!)


Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...



Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди. Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.

15 коментара:

Анонимен каза...

Грънчаров е прав! Нека децата се заразяват и умират! Кому са потребни?

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров Защото образованието на децата не е спирало. В много случаи ДО е доста по-ефективно от присъственото. Не е, като децата да са лишени от образование

Maya Lehrbäck

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров Хайде без драми моля! Аз съм учител и от началото на пандемията не съм спирал да бъда сред децата. Нито един от колегите несе е оплаквал, когато преминавахме от присъствена форма на обучение в ОЕСР и обратно. И сега всички колеги от началния етап са изцяло в училище. Никой не е дезертирал от никъде. Изпълняваме каквото ни разпоредби правителството. Всички виждаме пагубните резултати от обучението в електронна среда, но без него е още по-лошо.

Димитър Тодоров

Ангел Грънчаров каза...

Maya Lehrbäck "В много случаи", но не във всички случаи, нали така? А изключенията нима не потвърждават правилото? Няма как дистанционното обучение да е по-ефективно от присъственото, това е възможно само в един-единствен случай: присъственото обучение да се провежда по толкова погрешен начин, че в резултат е толкова неефективно, че се оказва, че от него е по-ефективно дори и по начало неефективното дистанционно обучение! Склонен съм да призная, че у нас системата е така порочна, че в повечето случаи присъственото обучение се прави толкова калпаво и по погрешен начин, че наистина дистанционното обучение може да се окаже и по-ефективно от него. Но добри в дистанционното обучение могат да бъдат само учителите, които са добри и в присъственото. Тъй че нали можете да си направите извода за това колко ефективно е и присъственото, и дистанционното обучение на средностатистическия масов посредствен учител, към групата на който, за жалост, принадлежат повечето от учителите в тъй свидното ни отечество.

Ангел Грънчаров каза...

Димитър Тодоров Там ви е проблемът, колега, че изпълнявате така стриктно глупавите постановления на некадърното правителство. Ако наистина бяхте верни на мисията на учителя щяхте да се борите, а не да позволявате некадърното правителство да купи покорството и примирението ви по най-простия начин: като ви вдигна заплатите и вие онемяхте от кеф!

Бачо Кольо каза...

Поклон пред българските учителки, които извършиха чудеса , за да не прекъсва образоването на техните ученици.
Поклон пред моята съпруга заради 14 часовия и работен ден. Никой никога не ще узнае какви усилия, търпение, нерви и сълзи и е струвало всичко това.

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров ,оффф, хайде стига вече едно и също да пишете.......апропо , май прозира партийна агитация!!

Симеонка Чапанова

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров Престъпно е да си пратиш детето на училище в условия на пандемия за мен.

Janeese Jeroom

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров Кадърно или не, това е правителството, което имаме. Преди една година никой не знаеше нищо за този вирус. Сега има натрупан опит, познания и ваксини, има кой да управлява кризата и да взема решения. Учителите са част от обществото и не могат да не спазват порядките и законна. Заплатите не ги увеличиха еднократно, а систематично от 4 г. насам. Вашият революционен патос е плашещ, използвате думички като борба, покорство, примирение. Да борба с пандемията трябва да има, но трябва да участваме в нея всички заедно като общество. Да обвиняваме тази или онази част от обществото ми звучи, като мракобесие от първата половина на ХХ век. В онези времена в Германия и Русия имаше режими, които обвиняваха различни обществени групи в различни прегрешения, та нищо ново под слънцето.

Димитър Тодоров

Ангел Грънчаров каза...

Димитър Тодоров Не сте ме разбрал или вероятно живеем в различни светове. Което е най-вероятното. Ценностите, колега, са ни коренно различни. Ето че сам признавате, че заради 4-кратното увеличение на заплатите учителите се чувстват вече задължени (купени) да мълчат и да изпълняват всякакви нареждания. Това обаче говори за некачествен морал, от моята гледна точка погледнато. Вие говорите за някаква "борба с пандемията", а трябва да се борим срещу унизителната за учителите "образователна" система, която е така недъгава, че ето, произвежда и недъгав матрьял, нали поне това също го признавате? (Близо 50% фенкционално неграмотни сред завършващите образование какво е?) Патосът ми звучал като "мракобесие от ХХ век", явно сте много модерен, но държа да Ви уведомя, че ония, на които истината им звучи като "мракобесие", явно са непоправими конфермисти, сиреч, отказали се от свободата (и от достойнството!) индивиди-комуноиди. А последните по принцип не бива да бъдат допускани в образованието, няма значение в кой век са живели или живеят. Щото ако бъдат допускани, то тяхното образование, както вече знаем от опита на историята и живота, произвежда изцяло негоден човешки матрьял (ако мога да употребя думата на тъй щедрия ви благодетел, дека ви увеличи заплатите таман 4 пъти!).

Анонимен каза...

Господ да пази България от такива учители и от некадърни управници !

Strahil Vasilev

Ангел Грънчаров каза...

Strahil Vasilev Господ пази, ама няшата работа нема как да свърши...

Ангел Грънчаров каза...

До другарката, написала тоз бисер:

"Грънчаров е прав! Нека децата се заразяват и умират! Кому са потребни?"

Другарко, децата като учат и мислят нема да умрат ма, не се плашете толкоз от това пусто мислене ма! От мислене кат се заразят дуцата нема да умрат ма! А вирусо не закача децата мари, другарко, той не е кръвожаден като Вас самата...

Анонимен каза...

Maya Lehrbäck в кои случаи? Посочете един.

Valentina Agalareva

Ангел Грънчаров каза...

Не съм админ, но заключвам коментарите и точка. 🙂
Всеки да разбира инфото, както може.
Пазете се и бъдете здра мин.

Северина Славова