Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 13 април 2021 г.

Ще помогнете ли да спасим книгите ми и издадените вече списания от унищожение?

Мястото където съхранявам книгите си е... избата. 

Намерих няколко книги, съсипани от влагата, от капки от тръба. Подути са и са залепили една о друга от лакировката. При опит за разделяне се получава както е на снимката. 

В кашончето са книгите и списанията, които изпращам на Софийската Математическа гимназия. И по този начин, като ги дарявам на гимназията, ги спасявам от похабяване. 

Ако искате, можем заедно да спасим и останалите книги и списания. Просто ми се обадете от кое училище, град или село сте, аз ще изпратя книгите до тамошната библиотека; само ви моля да поемете пощенските разноски, разходите за доставка. (Щото ето сега, за да изпратя това кашонче до София, ми взеха 5 лева и 30 ст., което в моето положение не са малко пари.)

А ето както писмо написах на многоуважаемия директор на СМГ, който се съгласи да приеме дарението и ми съобщи да го изпратя по "Български пощи":

Здравейте, уважаеми г-н Директор,

Изпратих книгите и списанията днес следобед по пощата. Ще Ви помоля когато пристигнат библиотекарката, ако е възможно, да известява евентуалните читатели, че дарителят-автор е изказал следното пожелание: че ще бъде много радостен, ако някой читател пожелае да сподели с него впечатленията и критичните си забележки по книгата или по списанията (като примерно му пише на имейла, има го и в книгите, и в списанията). 

Надявам се, че не е прекалено това мое желание или пожелание, но за мен като автор и издател е изключително важно да имам "обратна връзка", да разбера как читателите възприемат това, което съм направил.

Желая Ви всичко добро, много професионални и житейски успехи!

С поздрав от сърце: Ангел Грънчаров 


Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...



Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

4 коментара:

Анонимен каза...

Уважаеми г-н Грънчаров,

Ще предам Вашето желание на нашата библиотекарка и ще го изпълним с най-голямо удоволствие.

Поздрави,

д-р Антоан Тонев

Анонимен каза...

Здравейте, г-н Грънчаров,

От последното в блога Ви видях, че имате проблем със съхраняването на Вашите книги и списания и идеята Ви да ги дарявате на библиотеки. Склонен ли сте да ми изпратите едно такова кашонче, каквото сте изпратил на Софийската Математическа гимназия, но не за библиотека, а лично на мен? Разбира се не очаквам да ми ги изпратите безплатно. Мога да Ви предложа 20 лв плюс пощенските разноски като не включвате в пратката „Изворите на живота“, тъй като вече я имам. Много се надявам това мое предложение да не Ви обижда, защото слагам такава ниска цена на труда Ви. Просто, с пощенските разноски, сумата ще стане доста над 20 лв. ,а тъй като съм безработен всичко над тази цифра става почти непосилно за мен. Въпреки това, имам интерес към Вашите трудове, а и по този начин ще мога да Ви окажа някаква помощ, макар и скромна. Не изключвам разбира се и възможността, след като ги прочета, да ги занеса в Регионалната библиотека като информирам библиотекарките за това, че авторът ще се радва на обратна връзка с читателите.

Поздрави!

Ангел Грънчаров каза...

Здравейте,

Интересен казус поставяте с писмото си. Би трябвало за мен да е безразлично на библиотека ли дарявам книгите си и издаваните от мен списания или на частно лице, важното е те да не се похабят в мазето, нали така? И все пак не е съвсем така, щото в единия случай книгите и списанията ще се ползват от много хора и евентуално ще останат за дълго време, а в другия - ще се ползват само от един човек. Дали пък не е разхищение на книгите, щото във втория случай може и да останат съвсем неизползвани, примерно на този човек книгите, да предположим, изобщо не му харесат, той ще ги захвърли като нещо непотребно - и пак ще бъдат похабени, нали така? Освен това дали не ме проверявате, да ми прецените колко ми е акъла, и, да речем, понеже имате невисоко мнение за умствените ми способности (да речем, смятате ме за глупак!), ще ми се подигравате ако Ви пратя книгите и списанията: егати идиота, върза се, прати ми ги, тъпанарят с тъпанар?! И има и още един момент, който не е за пренебрегване: ами защо са Ви цял кашон книги и списания, не е ли по-нормално, ако наистина имахте реален интерес към книгите ми, да бяхте поискали само определени заглавия, но не непременно всичките? А за това, че сте безработен, ми е интересно да разбера това-онова за Вас, любопитно ми е да разбера защо сте безработен, на колко сте години, каква Ви е професията и ако ми дадете съответната информация, тогава, примерно, ако сте студент, бих могъл да Ви подаря книгите, т.е. бихте си запазили своите 20 лева, които, за човек без доходи, са доста пари. Ето разсъжденията ми, според отговора Ви ще реша дали да Ви пратя книгите и списанията или да се въздържа от такова разхищение, които може да се оцени като ниско ниво на моите умствени способности. Нали разбирате, човек за едното достойнство живеее и когато то е застрашено, му се налага да си го защити поне малко, нали така?

Ще чакам реакцията Ви и ще реша какво да правя.

Хубав ден!

Анонимен каза...

Изпаднал човек като теб не може да има такива претенции. Вземай парите и бягай!