Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 1 юни 2021 г.

"Напълно безполезни" ли са философите?

Ангел Грънчаров: Мое изобретение. Продавам патента. Уредът служи за гребане на вода от кладенци и дълбоки дупки... 

Георги Пашевъ: Некоя помпа или винт на Архимед не върши ли по-добра работа? 

Наталия Колева: философско изобретение, напълно безполезно като Вас... 

Ангел Грънчаров: Наталия Колева Другарко, като съм безполезен, Вие какво предлагате да бъде направено с мен, да бъда убит ли? Апропо, Вие как мислите, водата нещо безполезно ли е, щото това изобретение е за вадене на вода от места, които са по-дълбоки? 

Апропо, защо сте толкова враждебна спрямо мен, държите се като мой враг, коя е причината за Вашата агресивност? Или просто сте си злобна? (Разбираме всички, че криете самоличността си защото в реалния живот доста ме мразите, защо ли толкова ме мразите?) 

Stanislav Ivanov: Изобретението не е впечатляващо, но със сигурност върши работа. Но пък изказването на младата дама е направо впечатляващо. Показва тотална липса на разбиране що е то философия и как по-точно би могла да я използва в живота си. Празна кофа поцинкована дрънчи на кухо!

Ангел Грънчаров: Stanislav Ivanov Аз съм вложил някаква ирония в тази публикация, но другарката очевидно не е успяла да я долови - поради извънредната си "ентелегетност" изглежда... :-) 

А иначе недейте обиждайте въпросната другарка де, как ще разбира тя що е това философия, това е направо под достойнството й да разбира такива несъществени неща като това що е философия, морал, достойнство и други подобни дреболии!

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...





Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

26 коментара:

Анонимен каза...

Като цяло - да.

Ангел Грънчаров каза...

Что тъй думаете ма, другарко? Вие изобщо знаете ли що е туй философия?

Анонимен каза...

Да, другарю. Синоним на думата "безполезност". Други въпроси имате ли?

Ангел Грънчаров каза...

"Другар" Ви е бил дядо Ви, другарко, не аз. Аз съм Ваш враг, как така да съм Ваш другар в същото време, Вие мислите ли когато приказвате?

А че не знаете що е философия означава, че за философията не трябва да си отваряте устата, камо ли пък да давате такива общи оценки, които издават единствено пълното Ви невежество по въпроса. Философията е най-полезното нещо на този свят, другарко, но това могат да го осъзнаят само човеци, които знаят точно хщо е това философия. Теперь сфанахте ли що значат Ваште тъй глупави думи?!

Спартак каза...

Това е много дълга тема. И изключително важна! Незнайно ми е, защо все още има хора, които да не водят поне малко "хигиена" на мисълта и словото. Може и госпожата, която казва, че философите са ненужни, да го казва нарочно или несъзнателно, да е объркана или на майтап. Затова с ответни обиди и вербални бичове, човек на може да заобича нещо, дори и философията.

Философията и философстването може да са безполезни само там, където да мислиш свободно е или забранено или е наредено как да мислиш или да не мислиш. Това е така при робството, тоталитарузма, комунизма или нацизма-фашизма, "уродливите деца" на истинстата демокрация. А правилната демокрацията оцелява винаги, най-малкото защото позволява на хората да мислят свободно и допуска също критика към нейните идеали. По това тълкуване, демокрацията е метафорично едно дърво, което се огъва на силния вятър, но не се прекършва.

А Мисълта винаги повежда действието (освен примитивния рефлекс на тялото). И направеното без мисъл, се нарича неслучайно "безсмислено". Без значение дали тръгваме на път или искаме да построим къща или напишем книга. Мисълта води действието и може да променя материалното. Дори и изневярата първо се случва в главата.

Философията, чрез своите отдели и методи, като например реторика, логика и правилна аргументация, подреждат мисълта и думите на Човека, а оттам и неговите правилни действия. Само, който мисли правилно, действа правилно.
Затова философията и философите (каквито сме всички ние доколкото имаме талант) са напълно понезни и жизнено важни за нашата действителност.

В заключение, искам да отбележа, че в миналото най-добрите и видни философи са били носени на ръце от своите ученици.

Ангел Грънчаров каза...

О, г-н Спартак, недейте така, другарката нема как да заобича философията, недейте така, моля Ви се, та другарката мрази философията и философите, тя не по-малко от философите мрази и свободата, също така мрази и човека, тя мрази и самата човечност, която й е абсолютно чужда, по тази причина е абсурд да чакаме въпросната другарка (която Вие обиждате като я наричате "госпожа", щот думата "госпожа" е "буржоазна" дума!) да заобича било философията, било свободата, било човека, било човечността и пр. Тъй че Вашият хуманизъм тук е напълно неуместен. То е същото като да се надявате Сатана да обикне свободата иэ Бога!

А как в миналото са се отнасяли към философите не сте прав, че са били носени от учениците си на ръце. Не е така. Е, имало е ученици, които са обичали и уважавали своите учители-философи, но е имало и ученици, които са мразели учителите си, които са философи. Сократ е осъден на смърт по жалба, написана от част от неговите ученици... Христос също е бил предаден от един свой ученик...

Анонимен каза...

Не са безполезни, ако вършат полезна работа - примерно да обръщат на нивата, или да пазят нещо.

Спартак каза...

Добре, но ако искаме положителна промяна на мисленето и навиците в общуването, с незнаещите и невежите трябва да се отнасяме с тях като с деца.

А от дядо ми, който беше учител, знам следното. Инатите хора са като магаретата. Полза да го биеш има много малко и само когато дърпа каруцата или върши работа. Но и тогава има опасност да ти обърне каруцата в канавката. Магарето се примамва с храна, ако искаме да следва правилния път. Оттам идва и приказката за магарето и моркова пред него.

И с хората е същото. Ако искате да накарате сума ти народ да заобичат философията, трябва да ги примамите, а не да ги биете и карате на сила. От инат ще намразят мисленето, а така се създават роби.

А за носенето на ръце го знам от моята учителка по философия в гимназията. Мисля че имаше и илюстрация, но доколко е било фактически вярно, незнам.

Bacho Кольо каза...

Не са напълно безполезни.

Ангел Грънчаров каза...

Сигурно Ваша другарка по фирлософия Ви е показвала как роби носят другаря Ленин на ръце! :-) Аз не знам такъв пример ученици да са носили учителя си философ на ръце, но знам пример, когато ученици са давали под съд и са осъждали на смърт учителя си философ.

Не знам откъде Ви хрумна това, че съм привърженик на насилието, че, видите ли, бия някакви си там инатливци ("... трябва да ги примамите, а не да ги биете и карате на сила...."), че ги карам насила да влизат във философията и пр. Приписвате ми поведение, което ми е органично чуждо. Аз самият, дето бях подложен на издевателства и жесток терор заради това, че се върша истински работата като философ, да ми приписвате пречастност към насилието, да, на мен тъкмо, на жертвата на насилието, е безочие. Или се дължи на някаква злобна емоция към мен, която се появи в разговора, в спора ни. Аз сега няма да Ви убеждавам, че не сте прав (в ситуация съм, която клеветниците много обичат: ти му кажи, че сестра му е курва, пък той нека после да обяснява, че нема изобщо сесстра!), но се запитайте: може ли един философ да бъде причастен към насилието, има ли такъв случай в историята, аз за Вас философ ли съм или съм някакъв си там нещастник, дето лъже наляво и надясно, че е философ? Като не съм философ по Вашему, тогава защо изобщо стъпихте в разговор с мен?

А въпросната другарка, която мрази философията и философите (без да знае какво е това!) не е някаква невинна душица, която аз съм отблъснал от философията (както Ви се чини, предполагам!), а тя именно е враг на философия, съвсем осъзнат при това. Нима на схващате, че тук имаме лъжлив профил, зад който се крие злобен враг на философията? Давате ли си сметка как самият сократ е постъпвал с такива? Та нали точно такива го осъдиха на смърт? С морковче нима може философът да омилостиви заклетите врагове на философията, които са готови да го убият при първата възможност?

Ангел Грънчаров каза...

Като с дечица трябва да се отнасяме към враговете на философията (и на свободата - щото философията е тъкмо това, тя е свобода!), ах, колко мило, ще се разплача! Това не му бях обърнал внимание. Трогнат съм до дъното на душата си, дъното на моята скверна душа, тъй причастна към боя, към насилието, към терора, към...

Ангел Грънчаров каза...

Към анонимната другарка, тъй мъдро заключила ето туй:

Анонимен каза...
Не са безполезни, ако вършат полезна работа - примерно да обръщат на нивата, или да пазят нещо.

Да кажа само това: правилно, другарко, философите требва да бъдат вкарани в трудова колония, в трудов концлагер, там требва от сутрин до вечер, пък и нощем, какво пречи, т.е. непрекъснато да копат, да обръщат с права лопата твърдата земя, да носят камъни, както си и беше в тъй прекрасните и непрежалими времена на социализмо-комунизма, когато свободата беше именно истинска, беше си направо робство, милото! Да копат и да немат минута време да мислят и да говорят - от постоянно копане!

Да, другарко, хубаво е също така философите да работят като пазачи, ама за да не пречат все пак, другарко, е добре да им отрежете ръцете (за да не могат да тракат по клавиатурата на проклетите компютри, които трижди проклетите американци тъй коварно подариха на човечеството, а ако пък почнат да пишат с пръстите на краката, следва да им отрежете и пръстите на краката, пък и самите крака, нали така?)! Също така е потребно, другарко, да им зашиете устите, или още по-добре, да им отрежете езиците!

Напълно подкрепям Вашето тъй мъдро и дълбоко изказване, в резултат на което не само философите ще бъдат накарани да млъкнат и то завинаги и кардинално, но тогава и самата истина ще бъде окончателно ликвидирана, мисленето - тоже! И едва тогава ще настъпи пълният, тотален и пресветъл комунизъм!

Браво, другарко, молим немедлено да си разкриете самоличността, за да Ви изберем не просто за президентка, но и за пожизнена диктаторка на свидното ни отечество! Във Вас, скъпа другарко, а нашта надежда!

Вие, другарко, ке ни оправите окончателно и завинаги!!!! Вие сте направо богиня, другарко!!! Пламене другарски привет Ви пращаме, скъпа другарко, Вие сте нашто червено - като кръвта на изедниците-философи! - бойно знаме!

Спартак каза...

Очевидно отговаряте остро на провокацията като обвинявате другия в конспирация за убийство срещу Вас. А това е и главната цел на провокацията на тази другарка-госпожа, да обърнете внимание на глупостите и и да се разгневите и да направите още по-голяма глупост пред Бога, за да има причина да Ви осъди може би, или незнам защо да е злобна към Вас. Предистория незнаем, само гадаем и гледаме от страни какво се случва.

Ако има нещо, което жените владеят от изкуството на войната това е то, провокация, изкушения, лъжи и съблазън. Да Ви бутат фитили, да Ви подават ябълка и да станете подвластни на емоциите и да захапете и да сгрешите пред Бога.

Аз не бих обърнал внимание на такива приказки, най-много да изръся "Точно Вие ли ми го казвате" и точка. Човек цял живот се учи как да се спаси от лукавия.

И не ме разбирайте погрешно. Сравнението с боя на магарето е метафорично казано, не Ви преписвам абсолютно никаква лоша постъпка. Моля Ви! Просто неучтивите, лошите думи и обидите към нежелаещите да научат философията (робите на незнанието) са също вербален удар и вид тормоз, дори и не физически. Знаете, че и робите е било забранено да се тормозят, така че оставете ги. А за думите, те кости нямат, ама кости трошат, затова учи реториката как да си подбраме думите, не е ли така.

Ангел Грънчаров каза...

Няма никаква "конспирация за убийство" (никакво влечение към конспирациите нямам, моля, не ме смятайте за идиот!), то убийството си тече съвсем реално и то от години, и то по особено унизителен и мъчителен начин: сега философите ги убиваме, понеже сме "хуманни" и "цивилизовани", с унижения, като се мъчим да убием душата им преди всичко, да ги принудим да капитулират психически и пр....

Ох, извинявам се на другарката за "вербалния тормоз" срещу нея (то някога и робите е било забранено да бъдат тормозени вербално, но аз поради душевната си низост си го позволявам чат-пат!), въпреки че другарките от този тип точно този мотив изтъкват като един от основните за моето опраскване: като казва човек каквото мисли, като има дързостта да съобщава някои истини, той предизвиквал "стрес" и пр. и т.н. Ето защо и трябва да сме лицемери, трябва да лъжем, нали така? От истината боли, тя ражда ненавист, ах, нека тогава да сме приятели, нека тогава да се подмазваме един на друг, нека постоянно да лъжем - и тогава нема да се отървем от щастие, любов и радост!

Спартак каза...

На мен ми звучи малко параноично да смятате, че някакво "убийство тече съвсем реално". И като причина затова, че казвате истини като философ или задавате въпроси. Тъй като аз Ви доказах в предишния спор, че Вие понякога съзнателно или не, осуквате фактите и думите на другите, следователно стигам до заключението, че и това твърдение за бавното и унизително мачкане на душата, са вероятно плод на субективно преувеличение.

Всички човеци обичат да мислят за хубави неща, това е естеството на човечността. Така че дори и тези, които не си го признават, обичат мисленето и съответно философията и философите като Вас. И оттук следва, че дори и да не си го признават или да мълчат, Вашите слушатели и приятели Ви уважават и обичат.

Но имам и още една теория, която ми се струва възможна за въпросната госпожа и защо тя толкова видно Ви напада изненадващо. Мисля, че тя може да Ви сваля или да Ви прави съблазнителни намеци. Знаем, че корена на думата "свалка" идва от сваляне на земята, пренебрегване на личността, принизяване на сексуалната жертва от другия пол, да може да бъде подготвена за акта. Така че попитайте любезно госпожата дали не Ви прави намеци. Защото младите точно така се "свалят", опитвайки се подчиним сексуално противника като го предизвикваме с думи по методите на Кобилкина. Сваляйки го е искрена проява на харесване и любов. Предполагам, незнам дали е така. Но е по-добре отколкото да си мислете другояче.

Ангел Грънчаров каза...

Да, г-н Спартак, аз, понеже параноята ме е обзела, сънувам и си въборазявам, че за последните 7 години на два пъти бях уволняван, принуден бях да водя 4 съдебни процеса за да си защитя правата, че безчет пъти бях безработен и без никакви средства за съществуване, защото се разорих от разноски по съдебните дела, наложи ми се да работя какво ли не, за да оживея, за да си плащам лекарствата, от напрежение, от унижения си загубих съвсем здравето, и то до степен, че е цяло чудо, че все още съм жив, да, това спроде мен без Божията милост е необяснимо как е възможно, но защо ли говоря, та аз усуквам, измислям си, иначе казано, лъжа, това са мои "субективни преувеличения", няма смисъл да говоря според Вас, а най-добре е съвсем да замлъкна, нали така излиза ако разсъждаваме логично? Сега видяхте ли, че без да се усетите, се наредихте в една редичка с тези, които помагат на ония, които ме убиват, да, те правят това с пренебрежението си и с безразличието си, с неверието си, с неспособността си да разберат това, което, понеже не са го преживели (и няма да гопреживеят никога!), им се вижда "блъфиране", нали така излиза, ако сте честен поне това ще признаете ли? Между другото всичките тия неща, всички тези безпрецедентни ексцесии, тормоз, терор и пр., които ме сполетяха, просто щяха да бъдат немислими ако хората, имам предвид безразличните към свободата и достойнството на личността нашенци не реагираха досущ както сега реагирате Вие, и знаете ли защо това е така? Ами просто е: защото тия, които дръзнаха да ме гонят така, както навремето комунистите гонеха "проклетите американски империалисти" (не знам чувал ли сте израза: "гонят го като империалист", в казармата беше популярен навремето, на знам дали сте ходил в казарма?), просто нямаше да посмеят да си го помислят, камо ли пък да го направят, ако не съзнаваха, че нашенците ще реагират по-иначе; но понеже знаят, че ще реагират както сега Вие реагирате, те не само посмяха да си го помислят, но даже и го направиха. Сега можете ли сам да си направите верният извод от тази предпоставка, опитвайки се да се отговорите на въпроса: Кой е КРАЙНИЯТ или дори ДЕЙСТВИТЕЛНИЯТ виновник за станалото?

Както и да е, Вие обаче ми отнехте думата с това твърдение, че аз пиша тия всичките неща, щото ме е обзела параноята, фантазирам си ги, те не са се случили, е, аз вече нямам даже и свобода на словото! Последната свобода, която имах, Вие нея успяхте да ми отнемете! (Същото направи и тъй опитната в преследнето ни личностите директорка, която ме уволни на основание, че съм бил "пълен некадърник", а също така и "психично болен", важдате, че не само Вие умеете да поставяте такива потресаващи диагнози!) Ликвидирахте ме, без да се усетите, като събеседник, като участник в диалога. Всичко, което кажа, и което се разминава с Вашите представи, е "ПРИМИСЛЕНО", е лъжа, нали така излиза? Само оня, който Ви поддаква, само той е прав, само той е мислещ, не излиза ли така според Вашите представи?

Ангел Грънчаров каза...

А това, което подхвърлате накрая, с оглед да ме превърнете в тъп и смешен нещастник, вече е върхът: другарката, моля Ви се, като ме е обявила за "напълно безполезен" философ, всъщност, моля Ви се, ми се била... сваляла, видите ли, но понеже моя милост е толкова "задръстен", не сфащам това, бравос, ето това вече наистина е велико!!! Успяхте да ме превърнете в жалък нещастен тъпанар, който даже и с малоумните по природа жени не може да се разбере, как ли тогава, представяйки се за "философ", ще нищи световните и човешките загадки?

Поздравявам Ви за туй постижение и изобретение! Бравос на Вас! Риториката Ви е достигнала зашеметяващо високи върхове! Смазахте ма направо! Налага се да млъкна навеки след това изобличение в пълна екзистенциална непълноценност, и като личност, и като мъж, което ми пришихте така умело!

Ето, сега и "тъй дружелюбната" Ви шегичка не успях да сфана, така ли излиза?! Между другото, дежурните оплювачи в моя блог съвсем скоро ще Ви понесат на ръце, щото успяхте да ми нанесете незаздравяващи рани - дотам, че ме убихте интелектуално и всякак! Аз, дето съм отколешен "народен враг", бях повален от Вас, нищо чудно един ден и памятник нерукотворный да ви изградят тия въпросните тъй сексапилни другарки, дето ме мразят както се мрази смъртта...

Понеже твърдите, че се интересувате от Сократ, да Ви попитам: а знаете ли нещо за т.н. "Сократова ирония" - и давате ли си сметката за това какво тя значи и каква роля играе тя в споровете? Спирам дотук, щото пак се сетих, че съм ненормален пароноик, лепнахте ми таз диагноза, която е така коварна, че вече трябва да мълча завинаги. Така, по този начин, вече ме победихте във всички минали и бъдещи спорове, поздравления! Убий събеседника (истинското убийство не е ли душевното, моралното, щот убива даже онова, което по начало не мре?) - този е начинът той да за млъкне завинаги! И това ли е "параноичний бред", както казват руснаците? (Бред значи бълнуване.)

Спартак каза...

Това е иронията на култа към материалната свобода, г-н Грънчаров, който толкова обичате. Аз Ви казах, че който избяга на Запад като мен, се зомбира от свободата и става роб на собствените си мечти и утопична безкрайност на възможностите, а е ясно, че те не са негови мечти, а са му професионално произведени и предложени по телевизията и холивуд и разбира се зависта към по-имащите, прави младия невеж и неосъзнаващ своето робуване. И разбира се, от екрана никога няма да му кажат, че е роб, а че е най-свободния и красив и достоен човек на света, щом има еди-кой си паспорт. И колкото по на Запад и в центъра на свободата при оная "фалос-ална" статуя с прометейския огън, толкова по-материално "освободен" в кавички е Човека. Даже и законите така ще напишат, че да са те най-достойните човеци, и като пътуват по света да им козируват без дори да знаят и една дума от чуждия език.

Та Вие сега, хем ми казвате, че съм най-свободен и най-щастлив на Запад, хем се оказа във Вашето разбиране, че Ви отнемам словото и душевната свобода и направо с приказки Ви заличавам. Вие ще ме изкарате като някакъв Франкенщайн, който напада учителя и изобретателя си. Но ще приема за момент сравнение с това чудовище, ако мога да Ви докажа отново, че да обичаш америка всъщност е заигравка с дявола. И всички българи, които са тръгнали натам, всъщност "вървят по дяволите". После гледат надменно собсвените си майки и братя и учители като Вас и ги "правят на салата" по социалистическите мрежи. И няма абсолютно никакво значение дали към америка, германия или русия, все е робуване на чужди идеали и хора. А недай си Боже да тръгнат и на война. Нали знаете колко е процента на латино-американчетата и на черните в армията на сащ? Като горди еничари се бият в ирак и афганистан. Вижте, които иска да върви по дяволите, нека го направи, но има и много хора, които осъзнават това късно, заслепени от приказки и утопии за свобода.

За Сократовата ирония ще прочета още. Но не е нужно да се принижавате като жертва за всичко и да търсите внимание по този начин. И никаква диагноза не Ви слагам, аз не съм лекар-психолог, Вие сте единственият човек, който има право да си постави диагноза по собствените си грехове.

И за свалката с госпожата беше анекдот, но май не ми се получи поантата :-) Ще пробвам пак да Ви развеселя. Имам още силни жокери. Все пак хумора е най-ефективния начин да се освободим от стреса и страха и заблудите. Вие какво мислите, има ли в хумора философия?

Спартак каза...

И няма нищо лошо в това да се отпуснете с хумор, ако се чувствате "задръстен" от нещо. Извинете, ако в течение на разговора Ви помагам да осъзнаете някаква вътрешна блокада, за което ми приписвате "вредно съдействие", че Ви помагам не само в търсенето на Истината, но и на Здравето. Аз най-искрено искам да сте здрав истинен и честен, това Ви го пожелавам.

Така че, попитайте защо госпожата Ви "начуква" самочувствието така най-безцеремонно. Мисля, че има и любов там, но не съм наясно какъв човек е тя и така ли се отнася и с всички мъже. Аз на Ваше място няма и да се замислям и ще съм благодарен за възможноста. Защото ние мъжете знаем, че когато една жена иска да ни го такова, тя всъщност ни прави безплатна услуга. Не е ли така?

Ангел Грънчаров каза...

От Вас с пълна изненада научавам много съвсем неизвестни за мен неща, ето, сега благоволявате да ми кажете, че съм бил "поклонник на култа към материалната свобода", която при това "толкова обичате", става дума за това че съм я бил обичал таз "свобода", а пък досега, видите ли, изобщо не съм знаел нищичко за това. Не е ли вълнуващо човек да научи за себе си толкова много напълно изненадващи и при това потресаващо любопитни неща?!

А и за западняците и емигрантите от Изтока в проклетия Запад научих толкова вълнуващи неща. Те, видите ли, били излъгани от телевизията, от Холивуд и били станали роби на собствените си мечти, егати тъпанарите се те, щом са отишли на Запад по такива глупави причини?! И на Запад злотворната, нагла, кошмарна пропаганда всеки ден продължава да го лъже, че може да стане и красив, и богат, и достоен, и успял човек, да, ах, колко коварни и долни са тез капиталисти-робовладелци, които така грозно лъжат наивниците не само от комунистическите страни, но и нещастниците, дето от рождение са били облъчвани с въпросната коварна капиталистическсо-империалистически пропаганда. Всичко е лъжа на Запад, всичко е измама, а най-несвободна е онази най-лоша страна в света, дето се прекланя на... как го казахте, ах, да, чакайте да цитиррам дословни тия тъй памятни думи... там, гдето е "центъра на свободата" при оная "фалос-ална" статуя с прометейския огън", ах, какъв гениален ораторски триумф съзирам в туй славосъчетание, простете, сам ли го избретихте, или го прочетохнте нейде в някоя книга, написана, примерно, от тъй честния Чомски, който направи такива хубави милиончета като плюеше неуморно по Запада, па Америка, по измамната им жалка свобода?! И да, колкото повече отиваме на Запад, толкова по-материално "освободен", да, непременно в кавички следва да се пиша таз дума, даже предлагам и думата "човека" да пишете в кавички, щот на Запад нема човеци, а има само роби, има роботи (думата робот също явно произлиза от роб, коренът е абсолютно същият!?), да, те са жалки зомбита, западняците де, те са живи мъртви - и мъртви живи! А благословен да е изтокът, където няма тия съблазни на проклетата лъжлива "свобода", нали така?! Пак да попитам аз, простият: като е толкова лошо на Запад, защо, простете, продължавате да живеете там, Вие да не сте некакъв мазохист, елате си тук, за да се порадвате на значително по-хубав и пълноценен живот. Ех, тук какви хубави бандити имаме, те са и човечни, и свободолюбиви, и правдолюбиви, ех, каква идилия е тук, а пък тоз нещастник Грънчаров продължава да плюе раят, в който не заслужава да живее...

За това има ли в "хумора" философия някога можем да поговорим, сега нямам настроение. Пък съм Ви и обиден. Тази другарка, дето Вие наричате "госпожа" и я обиждате жестоко по този начин, щот тя си е другарка, ми го "начуква" самочувствието, видите ли, и то най-безцеремонно, а аз, тъпанаринът, й се връзвам, а най-лошото е, че като пич и истински мъж не се зафанах да откликна на нейния тъй чист сърдечен порив - и вместо да се любим вече с нея, вместо да заспиваме блажени в обятията си, аз като последен тапанар продължавам да я обиждам на "другарка" и я презирам именно щото е празноглава жена, което за сетен път доказва, че не само че не съм философ, не само че не съм мъж, не само не съм и буржоазен джентълмен, но съм и абсолютен нещастник. А как хубаво можехме с таз другарка да се любим ако аз бях пич, леле, сигурно ми е увредена и сексуланата оринтаци, това пропуснахте да го кажете, но то се набива като извод, да бе, тоз смотаняк Грънчаров е явно джендър, нали така?!

Спартак каза...

Е, тук ве че ме разсмяхте с последния абзац :-) признавам си.
И разбира се, че са фалосални паметниците.
Всяка империя се стреми да построи най-фалосалните символи, които могат. Думата аз я измислих, но с мисъл, не е случйна. Така че ако госпожите ми построят паметник, нека е много фалосален, ще съм горд до полуда.
Съветските паметници дето "стърчат" по нашите земи, не са ли също скрития секс-символ на оная комунистическа грандомания? Колкото по-голяма ни е Альошата, толкова по-голяма ние е работата с културата.
А на католиците работата замислялили сте се колко е сексуална и какви секс-символи са скрили те из катедралите си. Погледнете само отвора-входа на която и да е катедрала и си помислете на какво Ви прилича. Случйност? А защо колоните на сградите в католическите църкви са равни на ребрата в човешкото тяло. Пак случайност нали? А защо само след литургията свири органа, като някакъв божествен "оргазъм". Е, хайде стига че случайностите станаха много.

Всяка управляваща идеология си показва секс-символите чрез паметниците на културата, г-н Грънчаров. Затова идеята за свободата, културата и сексологията ми беше много интересна да прочета от Вашата ккнига и ми е интересно Вашето мнение като философ.

Ангел Грънчаров каза...

Альошите и разните там МОЧИ (Монументи на окупаторската червена армия) са фалосоидни, но да наречете Статуята на свободата "фалос", това вече е прекалено!!! Та тя е жена бе, човеко, какъв фалос може да е една жена с факел?! А орган и оргазъм са с общ корен, така ли? И това ми се вижда възмножко.

Има много други теми, които засегнахме в нашата дискусия (в нашия диалог), които ги подминахме, а да се занимаваме със сексуалната символика в паметниците на културата ми се вижда банално интелигетнско дърдорене, което не ми е приятно.

Но ще завърша за сметка на това с нещо, на което Вие не обърнахте какпа внимание. И което е фундаментално важно. Когато ми казахте, че аз в някакъв "оперетен" или какъв там беше маниер съм Ви занимавал с някакви си там съвсем несъществени и лижливи свои мании за това, че, видите ли, мутрите бавно и полека ме убивали и пр.

Конкретната жива личност, в случая в мое лице, е нещо несъществено, така ли? Голяма работа, че аз можеше сега да не съм жив (не съм Ви споменал за това, но аз в разгара на гоненията и тормоза срещу мен една сутрин, бързайки за работа, се подхлъзнах, паднах и си ударих силно главата в цимента, в плочките; в черепа ми е станал кръвоизлив поради скъсан капиляр; образова се вътрешен хематом; след две седмици аз започнах да се чувствам отвратително (поради нарастването на хематома и притискането на мозъка), а лекарите дълго време не можаха да открият причината за състоянието ми (не обърнаха внимание на моите думи, че съм паднал и съм си ударил силно главата!). В резултат в последния момент, когато съм бил вече в безсъзнание, лекар в бърза помощ се вслушва в думи на сина ми и ме праща на скенер; откриват истината; на другия ден ми направиха тежка животоспасяваща операция с трапанация на черепа за изваждане на хематома; цяло чудо е че оживях предвид болното ми сърце. Около 10 месеца бях в болнични; щом се върнах на работа в училището, на другия ден директорката продължи терора върху мен в невъобразими мащаби. След няколко месеца тя вече беше изфабрикувала необходимите й компромати и му уволни по сюрреалистичния мотив "липса на качества да бъде учител", иначе казано - "пълен некадърник". След две години съдебни процеси Върховният Касационен съд отмени заповедта за уволнението ми и аз се върнах на работа. Директорката продължи терора. И пак ме уволни. Този път се беше по-добре подготвила. И консултирала с юристи. Пак спечелих делото. Но вече у нас нямаше правосъдие, вече имаше прасовъдие вместо правосъдие. И ВКС присъди тъй дългочаканата от нея "победа". Да, повтарям, цяло чудо е че все още съм жив. Напоследък все по-често ме боли сърцето, което е болно от години (тежки ритъмни нарушения) и е деформирано, прекалено уголемено. Както и да е. И във Вашите очи тази моя лична история е нещо напълно досадно и несъществено? Не зная чувствате ли какво казахте? Знаете ли какво означава един човек да не може да различава съществено от несъществено? Симптом на какво е то?

Спартак каза...

Ами симптоми на налудничавост и витаене из облаците е това според мен. Но не очаквайте да Ви слагам диагноза, това е Ваш избор и думи. И никъде не съм омаловажил нито личността Ви, нито здравословното Ви състояние. И съжалявам за Вас и за случилото се и за болките.

Обаче темата за разговор и диалог е "Безполезни ли са философите?", а не "Безполезен ли е философа Ангел Грънчаров?". Има голяма разлика. На втория въпрос щях да отговоря кратко с "Не", а на първия съм готов да защитавам философията и философите с всички думи, които мога. Затова отбелязвам за пореден път, че изкарвате Вашата важност на преден ред, а омаловажавате другите философи.

И темата за "фалосалността" на паметниците я подчертахте Вие. Аз просто подкрепям твърдението си с факти. А че жена държи американския фалос в ръка, не ме учудва, даже мисля че подкрепя твърдение ми. Който подчини и опитоми фалоса, той ще сполучи. Затова държейки фалос в ръка, ние символизираме надмощие и победа над анималистичните сили у човека. То и в гръцката митология е пълно с изнасилвания и фалосни подхвати, вероятно знаете поне мита и за Европа и Бика.

Ангел Грънчаров каза...

В мое лице убиват не просто мен, а философията. Там е проблемът. Всеки друг, който би постъпил като мен, ще го сполети същата съдба. Няма значение аз ли съм убитият или някой друг, примерно някой Петър Тодоров примерно е убитият, или Сократ се нарича убитият, по този начин убиват философията, иначе казано - свободата. Там е проблемът. Като покажем безразличие пред ставащото по глупави съображения (щот това били "прекалено лични неща" и "блудкави сантименталности"!), ние с това показваме, че почитта ни към философията е лицемерна. Философия без философи няма и не може да има. Сократ да почитаме и благославяме само щото не е жив сега и в същото време да гледаму безучастно как убиват някой си там учител Грънчаров или Петров е грозно безочие и съучастие в убиването, подчертавам, на философията, а не на този или онзи конкретен философ. Макар че все пак ЧОВЕКЪТ е истински важното, и то не абстракцията ЧОВЕК, а аз, ти, той и пр... Сократ, прочее, точно това е опитал да обясни на хората, ама не са го разбрали и затова го убили... Аз направих съвсем същото, опитах се да живея като човек 1философ и човек са всъщност едно и също нещо: свободата ги сродява толкова!) - и затова мен също ме убиват... за тия неща, за този грях да си ЧОВЕК до ден днешен не прощават...

Ангел Грънчаров каза...

А относно "моята важност" и "важността на другите философи" да запитам само това: какво правиха другите философи когато пред очите им мутрите мачкаха и се гавреха с техния събрат - и го шибаха с бухалки по главата? Защо тези философи (някои от тях наистина много важни и влиятелни, те са професори, учители в елитни училища и пр.) самите не направиха нещо, та и те, по Вашата логика, "да си повдигнат важността"? Аз според Вас съм направил всичко, което съм направил, аз съм се борил за свобода в образованието, за реално демократизиране на образователната система, правил съм какви ли не новости и пр. само и само за да си "повдигна въжността" ли? Я си помислете още малко, щот това, което казвате, не само че е глупост, но е и крайно несправедливо. Кой в случая увърта и изопачава реалността, аз или Вие?

Ангел Грънчаров каза...

Аз акцентирам в случая на това не за да Ви коря Вас лично или да Ви поучавам, а защото въпросът е принципен, защото той касае едно масово неразбиране на същината на нещата, което е така "вдълбано" в душите, че не може да се извади оттам. Ето още един пример: когато преди години аз дръзнах да разкажа за случващото се с мен на един политически лидер (от Пловдив), лидер на партията, на която симпатизирам, идеята ми беше да видя как ще реагира, той ме изслуша, а след това изтърси ето какво: "Разбирам Ви, господин Грънчаров, но нищо не мога да направя, понеже тази Ваш казус е "чисто личностен", вие двамата с тази директорка имате "чисто личностен конфликт", тъй че аз в случая няма как да направя каквото и да било...". Този човек ми е фейсбук-"приятел" от години и при това прекрасно знаеше цялата история, ала не беше реагирал никак, само си гледкаше безучастно превъзходния сеир.

Когато аз дадох гласност на поведението му (правя тия всичките неща С ЧИСТО ВЪЗПИТАТЕЛНА ЦЕЛ, т.е. просто си изпълнявам ролята на учител и възпитател, изнасям всеки ден разни уроци и т.н.!), тогава той се опита да се защити и каза, че не съм го бил разбрал, че въпросът според него бил имал "и общестен смисъл", щот съм учител, но като каза това пак зае сеирджийската поза и пак нищичко не благоволи да направи. Тоест, грешка, направи: обиди ми се, оцени ме като "много лош" и дори "опасен човек", възприе ме като човек с "отвратителен морал" (за какъвто и Вие, ако сте честен, ме възприете, нали така, нали правилно мисля поне по този въпрос?!) и престана повече да разговаря с мен.

Та така стоят нещата у Нашенско. сега разбирате ли защо сме на това дередже? Защото не се подкрепяме, щото не можем общо да си защищаваме правата, защото не умеем да осмисляме разните там ситуации на живота ни, щото нещо се е повредило с нашата човечност, щото духът ни е тежко болен, щот не "вдяваме", не "зацепваме" що е това свобода, що е личност, що е истина, какво значи да си човек и пр....