Peter Tishkin: Учители и министри, които казват, че единствения начин образованието на децата да продължи ПО СТАРИЯ НАЧИН, е добре да бъдат уволнени. Единственият начин, по който образованието НЕ ТРЯБВА да продължава, е стария. Неефективен от години. Провален. Доказано неработещ. Тормоз над децата и учителите.
Но...
Това, което се случва днес в България НЕ Е онлайн образование. Нищо образователно няма в това за две години, даскалите да научат да влизат с мъки в Скайп или Зуум. Единственото, което постигнаха е да покажат колко неефективно преподават. Това, което се случва в Зуум - съвместен съботаж от деца и учители, хитруване, дремане, надвикване, губене на време се случва и в класните стаи, но вие просто не го виждахте. И учителите разбира се, че обвиниха за провала "Интернет", а не себе си... Очаквано. За провала в класната стая, те се научиха да обвиняват родителите и "онези горе" от министерството.
Знаете ли, че учителите масово бойкотират “онлайн образованието”, като лъжат, че в училището не работи интернета. Прокуратура има ли за тези престъпници? Не.
Деца, помнете, Айнщайн го е казал: Образованието започва там, където свършва училището.
Не бъдете като учителите си. Жалка картинка. Бъдете иновативни. Бъдете креативни. Бъдете смели. Бъдете творци. Правете от кризите - постижения. Не се опитвайте да връщате времето назад, а създавайте бъдещето.
Ангел Грънчаров: "Ах, колко добри, послушни, изпълнителни бяха някога децата, а сега са като пощръклели и побеснели, виновна за всичко е проклетата свобода!", ми каза преди време една директорка, която минава за "образцова" (според догмите на банкрутиралата отдавна система!). Напълно сте прав в този свой анализ, подкрепям изцяло, така е, самата истина казвате. Една истина, която съм преживял и изпитал на гърба си.
Мен мутро-комунисто-гербовашките властващи калинки в образованието ме опраскаха, изритаха и остракираха от учителстване тъкмо защото като учител не съм бил покорна мижитурка, а си позволих лукса да бъда свободна личност, не си жертвах достойнството (за да доживея някак до пенсия!). Аз обаче имам една идея, за разпространението на която Ви моля да ме подкрепите: дали ние, гражданите, на които ни пука за образованието на нашите деца и внуци, не започнем да настояваме т.н. "онлайн-занятия" и в училищата, и в университетите ДА СТАНАТ ИЗЦЯЛО ПУБЛИЧНИ, съвсем открити, та нали като данъкоплатци ние финансираме прогнилата система, нима нямаме право с очите си да видим и с ушите си да чуем какво става там, в училищата, в отношенията между учители и ученици?!
Защо ли държат в такава строго пазена тайна ставащото не само в класните стаи, но и в т.н. "дистанционно обучение", след като нищо не пречи то да е публично, явно има от какво да ги е срам? Е, нека да искаме пълна публичност на обучението, нищо не пречи занятията и в училище да се излъчват онлайн и то не само да могат да ги следят карантинирани ученици, но и всички родители, и всички граждани да могат да видят както става в училищата, каква е истината за фалиралото ни образУвание? Това, което предлагам, е стъпка за РЕАЛНОТО ДЕМОКРАТИЗИРАНЕ на отношенията в училищните общности - и ще помогне за осъвременяването и реформирането на българското образование.
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

1 коментар:
Какво хубаво време за образованието е била 1909 г.! Тогава хората наистина са излизали научени, а не като сега - функционално неграмотни маймуняци.
Публикуване на коментар