Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 13 март 2022 г.

Докога българската образователна система ще продължава да е така сбъркана - не е ли непростимо да си позволяваме този лукс?

Ангел Грънчаров, 12 март 2013 г.: 

... Хората, които ходят на училище с нежелание и по принуда по-късно през живота си ходят с нежелание и на работа. Стават намусени касиерки, гледащи лошо държавни служители, учителки, които си „изпяват” урока и само чакат да бие звънецът, за да си „бият камшика”. Просто, защото не обичат това, което правят. Така са научени. Резултатите от отбиването на номера правят България освен най-неграмотната, най-непроизводителната нация в Европа. 

В страната, създала най-успешната образователна система в света – Финландия, всичко изглежда точно обраното. Там полагат усилия да накарат децата да заобичат да ходят на училище. А учениците ходят в училище, за да играят и да се забавляват. „Ние подготвяме децата да се научат как да учат, а не как да изкарат добра оценка”, казва Паси Салберг, бивш учител по математика, а сега министър на образованието на Финландия. „Ние просто не се интересуваме от оценките." Учителите във Финландия са окуражавани да прекарват колкото се може по-малко време в класната стая и колкото се може повече време навън. Извънкласните занимания и всякакви действия, които превръщат учениците и учителите в общност, са по-важни дори от формалното предаване на уроци. 

Играта е по-важна за децата от ученето и затова нашите деца прекарват повече време в игра на двора дори в най-студеното време, отколкото в класните стаи", казва директорката на СОУ "Киркоярви" във Финландия Кари Лохивори. "Децата усвояват знания по-добре, когато са предразположени да пожелаят да учат. С бързане и стрес не се получават добри резултати." Идеята на финландската (и не само) образователна система е да развива индивидуалните умения на човека като го накара да открие и развие това, в което е добър и му се отдава. Да пожелае сам да учи, да работи и да се развива. Щастливите хора работят повече и по-добре. 

Българската образователна система е против забавлението. Тук се зубри за оценка. В нашето училище няма място за непринудени отношения между учител и ученик. 

(Из: Защо уволниха любимия учител, Автор: Стоян Георгиев)


Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...






Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

Няма коментари: