Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 24 юни 2022 г.

Дали у нас даже и на демократите демократичността съвсем не им личи - особено в постъпките?

На едно място съвсем неочаквано за мен се появи интересна, показателна според мен дискусия и то по важни въпроси, независимо от първоначалното ви впечатление, което ви моля да потиснете; ето я, желая ви приятно четене и приятно мислене, пък и много ще се радвам да се включите в дискусията по повдигнатите "тъй незначителни" и при това "ЧИСТО ЛИЧНОСТНИ" проблеми: 

Ива Краева: Добра снимка! 👏🤗 

Ангел Грънчаров: Ива Краева Правена е месец след първото ми опраскване-уволнение от войнствената мутро-гербовашка калинка, подвизаваща се още в пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин". 

Emil Yordanov: Са що така лошо гледаш? Все едно някой комунист ти е изял десерта 🙂 

Ангел Грънчаров: Emil Yordanov За да попиташ, за да ми зададеш този тъп въпрос - и за да те махна от списъка си... затова така гледам... 

Emil Yordanov: Имам усещането, че нещо си изнервен. Чак пък толкова на сериозно без хумор да живееш. 

Ангел Грънчаров: Emil Yordanov Благодаря за загрижеността ти за мен! Толкова е трогателно това... (Как живея си е моя работа, изобщо не ме познаваш за да ми даваш оценки, звучиш твърде глупаво като си навираш носа където не ти е работа, изнервеният явно си ти. Гледай си собствения живот и остави другите да живеят без твоите съвети, така става ли?) 

Emil Yordanov: Ангел Грънчаров Чак загриженост едва ли. Да твоя работа си е как живееш. Може да не те познавам достатъчно, но не можеш да кажеш, че изобщо не те познава. Оценки бих могъл да ти давам, въпреки че не го правя. За това пък ти го правиш непрекъснато без ясно основание. Може би някаква фрустрация тлее в тила. Странно е, че в такъв безобиден контекст първосигнално не не рагираш с друго освен "тъп въпрос", "гулпаво звучене", нападки и агресия. И ми е безкрайно тъжно, че на фона та цялата ти обществена позиция която изразяваш, и която изцяло споделям, си толкова сприхав и тънкоубиден. 

Ангел Грънчаров: Emil Yordanov Да, аз съм безпощаден спрямо глупостта. Такава ми е работата. Философията е непресекваща битка с глупостта и простотията. А каква ми е личността изобщо не те засяга... 

Emil Yordanov: Ангел Грънчаров Очевиден е опита ти за някакво митологизиране на личността си и фабрикуване на смисъл, но впечатлението което оставяш е нещо средно между малко дете и сприхаво старче. Ако наистина беше безпощаден към глупостта, че и простотията, доста щеше да промениш начина, по който изразяваш, там каквото имаш да изразяваш. Хайде, оставям личността ти в твои ръце да си я култивираш. ПП Жалко, че веднъж не реагира като философ, като хуманист, а все с рогата на пред. ППП Ем шуто ем боде е казал народът 

Ангел Грънчаров: Emil Yordanov Надявам се най-после успокои мъката си по повод на тъй дразнещата те моя личност. Просто ти липсва квалификацията и потенциала да ми даваш оценка на качествата и постиженията ми като философ... 

Emil Yordanov: Точно поради това ти отношение в тези случаи другото отношение, по важните въпроси остава нечуто. 

Ангел Грънчаров: Emil Yordanov Приемате желаното за действително. Иска Ви се никой да не чува моите коментари по важните въпроси. Ха сега кажи защо се заяждаш така грозно и глупаво с мен? Да не си възрожденец станал? 

Emil Yordanov: Ангел Грънчаров аз не съм никой, аз ги чувам и другите също четат с интерес , но остава един горчив привкус при общуването с вас. Относно въпросите ви: къде го чукаш, къде се пука. Без коментар. 

Ангел Грънчаров: Emil Yordanov Горчив привкус имате от общуването с мен - въпреки че никога не сте общувал с мен! 🙂 Даже и другите били чувствали същия горчив привкус! 🙂 Как пък разбрахте това? 🙂 Въпросите ми са съвсем уместни, виждате как затъвате в глупавата си ненавист към мен. Не знам дали си давате сметка, но винаги безличниците изпитват горчив привкус при общуването си с някоя личност. (Нормалното е чувството че ставаш по-богат като общуваш с някоя личност, но за това сам трябва да си личност...) 

Ангел Грънчаров: Emil Yordanov Апропо, защо си криете така старателно лицето? Срам ли Ви е за нещо? 

Emil Yordanov: Ангел Грънчаров Дали са уместни въпросите ви ? По-скоро не. Погледнете си историята в месенджера, припомнете си дискусиите в коментарите, някой друг разговор - това ли е "никога не сте общувал с мен". Другите не само че го чувстват, ами и открито го споделят. Ама четете, моля ви се, какво пишат хората под постовете ви. Мога да ви ги цитирам. И вие можете да си ги цитирате. Та не, не са ви уместни въпросите. И не, не виждам как затъвам в глупавата си ненавист към вас. Но пък виждам как вие затъвате в някаква мазохистична агония (бих могъл, и то с повече право от вас, да я нарека глупава), че някой ви ненавижда. В същност мисля да се оттегля от тази безплодна "дискусия" защото не виждам смисъл. Вие сте озлобен (по някакви си ваши причини, и сигурно с основание) и така до никъде няма да стигнем. Няма и защото, въпреки претенцията за компетентност, неспирно използвате когнитивни изкривявания и обикновени логически грешки за да си защитите незащитимата теза, че някой, в конкретния случай аз, ви ненавижда. И дори като ви уверя, че не е така, пак не ви е достатъчно, и търсите ли търсите, способ да обърнете нещата към тази тъй важна за вас тема - ненавистта. Дали пък това чувство за ненавидяност не е резултат от отдръпването (както ще направя и аз) от вас на личностите поради огорчението от общуването с вас? Хубав ви ден! 

Ангел Грънчаров: Emil Yordanov Не знам дали сте забелязал в живота и историята, че към любов и признание от "народните маси" се стремят обикновено мижитурките, те и за това нещо постоянно работят, това е вечната им грижа, да угаждат и да се подмазват, докато истински стойностните личности, понеже имат дързостта да казват само истината, обикновено са масово ненавиждани - най-вече от същите тия така копнеещи за слава нещастни мижитурки, които умора не усещат да ги плюят, да ги обиждат и пр. Не знам дали сте информиран, че още древните римляни са имали поговорката "Истината ражда ненавист, а подлизурството - приятелство!". Никому никога за нищо не съм се подмазвал, тъй че напълно заслужавам да не ме смятате за приятел, нещо повече, да сте ми така обиден. (Теорията ви за генезиса на ненавистта към мен е твърде глупава и показва основно неразбиране на тия неща.) Апропо, защо така усърдно криете самоличността си? 

Emil Yordanov: Едно не повърхностно вглеждане ще покаже, че личността си не я крия, още по-малко пък усърдно. Освен всичко друго в профила ми стои телефон, мелй, ако искате и адрес ще ви дам. Снимката която ви бърка толкова в очите съм изпрал по съображения които вие няма да разберете и не е нужно да обяснявам. Но ако толкова държите да ми видите лицето на снимка, ами поразгледайте профила.... Теорията ви за народните маси, мижитурките, ненавистта, и принципите ви за неподмазване издиша от всякъде и много добре се описва със стандартния патерн на конспиративните теории. А в същност е подкрепена от лека форма на параноичнос, кореняща се в ниска самооценка. Толкова за вашата личност. Очевидно за вас всичко е "твърде гупаво" и само вашето мнение е стойностно. Ще отбележа едно наблюдение: "не знам" и ".... е твърде глупаво" са ви като главна буква и точка на всеки пост. Явно е, че няма да стигнем до нищо смислено в този разговор. Добавена стойност = 0, точно колкото е и чувството ви за хумор, поради липсата на което и започна това "общуване" 🙂 Знам, че ще ви шокира, но има хора които не ви мразят. Е вие не сте от тях, но това е друго. И последно, и повече няма да отговарям под тази дискусия. Вие носите една вина. Вина че докато се занимавате самовлюбено със себе си сте изоставили даскалъка в широкия смисъл на думата. Точно заради такива случаи като този по нашите земи се шири простотия и неграмотност, която в последствие омерзява всички които се докоснат до нея и води до отдръпване, като вашето например. Благодаря за отделеното време все пак и до следващия път евентуално.... 

Ангел Грънчаров: Emil Yordanov Самият факт, че казвате тия неща показва, че просто заради някаква глупава емоция (емоцията ЗАВИСТ) си позволявате да плещите врели-некипели, при това опитвайки се да демонстрирате "учеността" си. Надявам се, че след като си изляхте душата ще се успокоите най-сетне. Между другото, много е смехотворно това, че мен точно вините за простотията и неграмотността, която наистина се шири из нашите земи; мен, учителя, който цял живот и всеки ден работи на на тази нива именно срещу простотията (в случая - Вашата!). 🙂 Тъй че и обвинението Ви, че съм бил нямал чувство за хумор отиде по дяволите, оказа се, че Вие сте този, който няма такова чувство, инвалид сте в това отношение. То това нещо си пролича още в първата Ви реплика: тя не беше шеговита, а твърде злобна; значи излиза, че сте доста извратен в тази посока щом като злобата за вас е нещо смешно... 

Ангел Грънчаров: Emil Yordanov И още нещо, вече последно: твърдите, че сте демократ. А поведението Ви показа, че демократичният манталитет Ви е напълно чужд, щото той включва уважението към другата, към различната личност. Сега разбирате ли защо демокрацията у нас е в такова жалко положение - защото тия, дето се афишират като Вас за демократи, масово нямат нужния манталитет, това изобщо не им личи в постъпките. И Вие се заядохте с мен, щото било трябвало аз, моля Ви се, да нямам никакви кусури, да бъде "светец" като Вас, е, аз пък не ща да бъда светец, предпочитам да си остана човек. Сфащате ли сега къде се разминаваме в ценностно отношение? Прочее, водя този спор не за да Ви отмъщавам за нещо, а за да Ви помогна, такава ми е работата, учител съм, философ съм, пък Вие ме мразете колкото си искате - и продължавайте да си бъдете какъвто искате... 

Emil Yordanov: Ааа да, да питам ти некъв махач от списъци ли си 😜 

Ангел Грънчаров: Emil Yordanov Апропо, Ваша милост да не е оня тъй старателен администратор в групата ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ - ПРИВЪРЖЕНИЦИ, който за да си отмъсти на мен, ме изгони от групата? 


ДОБАВКА: Някаква пишман-"демократична" злобна мижитурка от администраторите на групата "ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ - ПРИВЪРЖЕНИЦИ" ме е блокирала, ето какво се получава когато искам да видя страницата й. Забележете, не казвам нищо против ДБ, но ме вълнува темата и проблемът как е възможно до административна функция в такива групи да се промъкват толкова жалки нещастници - не само в умствено, но най-вече и в нравствено отношение! (Тази жалка анонимна мижитурка дръзва да прилага цензура и то срещу мен, човек, който е доказал демократичния си мироглед и манталитет през изминалите десетилетия на борби, в които съм се справял с далеч по-гнусни и по-нагли провокатори като този!) Интересно ми е, не крия, и ето това: дали от моите приятели ще се намери някой, който да протестира пред админите на групата, щото тия безобразия, убеден съм, не ги правят само срещу мен - правят ги и срещу много други хора, та по този начин отблъскват от ДБ сума ти народ...

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...



Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

40 коментара:

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров не нямам. Но съм изумен до каква ескалация стигнахте. Честно никаква злоба и завист няма. Съжалявам, че така приемате нещата. Ваша си работа.

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Много често, нещо повече, винаги заблуденият човек, обладаният от някаква илюзия човек (примерно илюзията за собствената си вечна правота и непогрешимост) не съзнава как реално стоят нещата, каква е истината, по тази причина се налага ний, човеците, да си помагаме - като посочваме на този човек къде му е грешката; правим това като тълкуваме как изглежда за нас неговото поведение или говорене. По тази именно причина аз си позволих да Ви направя добро като се опитах да посоча източника, корена на Вашата емоция спрямо мен, която само аз мога да доловя ("безпричинната" Ваша обида спрямо мен Ви издаде; прочее, всяко нещо така или иначе си има причина, дори и в човешките работи!) Аз, примерно, не мога да разбера и защо и Вашият приятел Асен Генов толкова много ме мрази, та се е погрижил да съм блокиран и да не мога нищо да кажа при неговите предавания; вярно, казвал съм неща, които явно не са му харесали, но да зачеркнеш един човек, да му затвориш устата, е не само глупаво, то е грозна работа (предвид интернет всеки може все пак да каже какво мисли!). Прочее, попитах Ви Вие ли сте администратора в групата ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ - ПРИВЪРЖЕНИЦИ, който ме изгони там, даже ме лиши от възможността да видя какво се публикува, не само да коментирам? Вие си замълчахте. Не твърдя че Вие лично сте го направил, но нищо не пречи Ваш приятел или фен да го е направил. Много е странно, че двете събития съвпаднаха във времето. Аз обръщам внимание на тези неща не за друго, а защото показват един разпространен в средите дори и на демократите недемократичен манталитет, което вече е сериозно...

Анонимен каза...


Ангел Грънчаров
Да прав сте че "Много често, нещо повече, винаги заблуденият човек, обладаният от някаква илюзия човек (примерно илюзията за собствената си вечна правота и непогрешимост) не съзнава как реално стоят нещата" Напълно е валидно за вас, но уви нямам надежда да го осъзнаете.
Очевидно е че има някои неща, който наистина само вие долавяте, но как разбирате дали не е халюцинация ? Това наред с други форми на дифузия на мислите будят в мен съмнение за психическата ви цялост. Може и да греша, но едва ли. Вие, безгрешния, единствено мислещ човек ще отсъдите.
Но .... си оставате един приносител на информация. Всичко за което говорите е вярно, а вие не се ползвате от него. Давите се в едно празнодумие по повод и без повод.
(само да ви разсея малко параноята, не не съм администратор на никакви групи)

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Благодаря за тъй квалифицираната психиатрична диагноза, която ми поставихте. 🙂 Радвам се, че имах късмета да попадна на психиатър. 🙂 Провървя ми. А Вие сте щастливец че немате никакви проблеми, че сте вечно прав, че явно сте нещо като божество. Апропо, забравете че сте демократ, Вие явно сте виден аристократ...

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров да, и дължите 70 лв за анамнезата и диагнозата. Но понеже съм аристократ снизходително ще я опростя. Но вие винаги може да благодарите с някоя добра дума ако владеете такъв изказ.

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Наистина ли сте психиатър?! Или сте самоук разбирач от всичко?! Не знам дали имате елементарни познания за философията, но ако имахте щяхте да знаете, че ний, философите, най обичаме да се сблъскваме с такива многоучени всичкознайковци...

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров а вие наистина ли сте философ, щото ако бяхте едва ли щяхте да водите този безплоден разговор.
Аз дипломата си няма да я развявам във фейсбук, както избирам и каква да ми е снимката.
“Разбрах”многократно “какъв” съм “благодарение” на вашето единствено по рода си долавяне на финните аспекти на света. Едва точно аз ще ви кажа и вие какъв сте. Но едно е ясно вашето отношение (към всичко) съответно и поведение е неуважително, предубедено, и често дори просташко.
Отговарям ви по инерция. Отдавна се отегчих от безперспективния разговор с вас “философът”.

Ангел Грънчаров и знаете ли, каква е разликата между вас и комунистите? В ценностите в които сте повярвали (точно избрана дума, вяра, а не убеденост). Това, че вие сте се натъкнали на правилните не е ваша заслуга защото е видно, че на когнитивно ниво и капацитет за рационално поведение сте тъждествени с тях.

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Отегчихте се и за това съм виновен аз, та нима аз Вас трябва да Ви забавлявам?! Откъде-накъде? Идете на друго място, намерете страницата на някой артист, на някой комик и се забавлявайте там колкото си искате? Разговорите с философите са по-различни, смисълът е друг, но явно не успявате да зацепите, да го постигнете. Но, пардон, от Вас разбирам, че според Вас аз не съм философ, вероятно Вие сте оторизиран да раздавате и дипломите по философия, да удостоверявате кой е философ и кой не е, леле, как можах да попадна на толкова велик човек, който от сичко разбира?! Накрая разбирам, че по Вашата меродавна преценка аз фактически съм комунист, но с антикомунистически убеждения, което е забележително откритие, за което заслужавате голяма награда. Кажете каква награда искате, ще Ви я подаря. 🙂

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров да проявите оптимизъм

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Не се разбира изречението, но да го отдадем на величавостта Ви...

Анонимен каза...

Отдайте го на повърхностноста си

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Как пък не сетих за тез тъй умни Ваши думи?! 🙂 Умното си е умно... Мисля, че се поизложихте добре. Още ли искате да се доизложите?

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров уви не, не мислите

Имитирате мисъл и еродиция, но постащината прозира.
Наистина, колко време му е нужно на един философ да разбере, че се е въвлякъл в безмислен разговор ?

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Това, което за Вас е безсмислено, за философа може да е много смислено. Аз изучавам жалката Ви грандоманска личност. Да не искате да признаете, че Вашата личност е безсмислена?

Що е "еродизия". От великия Харалан Александров ли чухте таз тъй учена дума?

Анонимен каза...

Как философът ще обясни обидите които сипе?

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Какво да правя?! Полагам титанични усилия да облекчите мъката си по повод на моята тъй скромна личност. Поолекна ли Ви поне малко?

Emil Yordanov Радвам се, че Ви помогнах все пак да Ви поолекне мъката спрямо моята личност... 🙂 Всичко добро! Недейте така да се мъчите като срещнете свободна личност, която, естествено, е много дразнеща...

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров Ще ви се някому да помогнете, да сте полезен, да сте титаничен, само вие да долавяте, да сте философ, но уви истината е, че сте псевдофилософ, който се чувства свободен човек когато изразява глупостта си; малък давещ се в озлобление сприхав човечец с огромни претенции и нулева полезност за себе си (за другите сте пример какво да не правят).

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Гледам, че имате още остатъчна мъка, надявам се, че Ви олекна още малко.ко имате още мъка по повод на моята скромна личност, моля, облекчете се още, нема проблеми. 🙂 Апропо, Вие ли удостоверявате кой е философ и кой не е, та да кандидатствам при Вас да ми издадете съответното удостоверение? 🙂 Прочее, рисковано е да определяте казаното или написаното от философ като глупост, защото нали знаете на какво основание е така? Умните, разумните приказки на философите изглеждат глупости в очите тъкмо на глупаците, които, без да им мигне окото, се самоизобличават именно като глупаци като дръзват да определят приказките на философите като глупости. 🙂 Зацепихте ли какво всъщност направихте и постигнахте или още да Ви го разяснявам? 😉

Анонимен каза...

Emil Yordanov
Ангел Грънчаров И аз, гледам, че гледате, и виждам, че нищо не виждате. Явно ви трябва някой не-философ да ви осветлява и през деня, че в дълбок мрак живеете философе. Между другото, цялата ви драматизация за удостоверяване, квалификацията на някого или на философщинката ви е много съмнителна. Вие сте философ по силата на един ценз издаден ви от система която отричате. Вие нещо да "зацепвате" ? Например, че вашата мисъл в безплодните спорове в които се въвличате е с гъвкавостта и оригиналността цепеница. Т.е. адекватно попадате в дефиницията на дървен философ. Само че такъв при който философът си е тръгнал и е останало само дървото. За това и сухотата на философствуванието ви. (за автодидакти и самосъздали се личности изобщо и дума не може да става във вашия случай. А сте точно това - случай).
Рисковано не бих казал. Вие сте безобиден случай. Разбирам мисловната ви схема, въпреки че е безумна, според която всеки назвал се философ говори "умно и разумно". Те за това някои случаи много силно се идентифицират със званието философ, философе. Това и обяснява защо нищо умно и разумно не чух от вас. Вие не говорите за идеи, ограничавате се само до квалификации на личността.
И в тоя ред на мисли ще споделя, че в общуването ми с учители, педагози, и най-общо възпитатели съм си изградил една представа за тази група хора, хора с мисия, към която някак все не успявам да ви причисля. (да лично мнение, но опряно на факти, вероятно ще подхванете темата....)
В резюме: резултатът е 0:0 за вас в битката със самия себе си.

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Мале-мале, тя, мъката Ви, била грамадна, и при това била с фундаментално субстанциално-екзистенциално (битийно!) естество, а аз си мислех, че имате само леки неприятни емоции по повод на моето моментно изражение на лицето на онази снимка (вероятно вече сте забравил за какво се заядохте с мен!); както и да е де, хубаво е, че все пак мъката Ви по повод на моята личност доби тъй величаво естество. Предполагам Вие освен психиатър сте и доста напреднал във областта на философията философ, нали така излиза, щом като с такава лекота раздавате квалификации и удостоверения за това кой е философ, кой не е, кой е дървен "философ", а кой, като мен - ах, аз, нещастния! - е останал само, моля Ви се, едно нищо и никакво дърво! 🙂 Надявам се обаче като казахте тия свои тъй изстрадани и толкова дълго спотайвани мисли по повод на моята философска особа, все пак Ви е поолекнало на душата, нали ми е правилно допускането? Или пак греша? А относно това как се става философ сте напълно прав, че не е достатъчно човек да има диплома, не е лошо да имаш диплома по философия, но не е достатъчно, истинското е нещо друго. И там явно Ви е болката: щото философът, истинският, се познава по това, че ЖИВЕЕ по съответния, подобаващия за това високо предназначение, начин; второ, платил е съответната цена, а тя е немалка (че разни последствени хора те плюят е най-малкото, то е подобно на дъжда, т.е. няма никакво значение!), трето, че с ДЕЛАТА си е показал, че Е философ, че философията, така да се каже, е негова съдба. Тъй че Вашите "съображения" по-горе по мой адрес (които сте се понапънал да звучат колкото се може по-умно и учено!) изобщо не ме засягат, те просто изобличават отново Вас самия. Явно сте ми се обидил здравата по повод на това, че си позволихте да определите изказванията ми като "глупости", разясних Ви какво всъщност значи това, и се опитАхте да ми отмъстите, ала немате нужния за това мисловен ресурс; и пак се изложихте. Но е насърчително, че благодарение на тъй глупавата си емоция спрямо мен, Вие, без да искате, се зафанахте да дърдорите някакви нелепици по адрес на философията и на философите, ето, съветвам Ви, обърнете се към някоя от моите книги в тази област, първом се опитайте да разберете щое това философия, пък после се напъвайте да кажете нещичко, което да има известен смисъл. Приятно четене Ви желая! Като понаучите що е философия, тогава пак ми се обадете. За да Ви поизпитам и да определим дали представите Ви не са пак погрешни.

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров Драги философе, пределно е ясно (дори на вас, но няма как да го докажа ако не си признаете сам), че много сте се разгорещил без да има нужда. Причина вие със сигурност си имате предвид хората (визирам онази простодушна част от вашите т.нар. врагове). Вероятно някъде в т.нар. ни дискусия сте го разбрали, но не ви стиска да смените дискурса. Ваша работа.
Прекалено много драматизирате и твърде малко философствате в действителност.
В моята библиотека има само една ваша книга купена от улична сергия за 1 лев. Купих я защото ви познавам по репутация и ми бе любопитно. А именно Животът на душата: психология. Не съм я чел, но я прегледах и да речем има и по-добри. Книгата ви има стойност повече от коричната цена, но уви това по чисто статистически причини много малко, да не кажа никой няма да разбере.
Ако сериозно искате да ми помогнете, например в изследването на вашия случай, защото само с това можете да ми помогнете е като ми изпратите, с автограф разбира се вашето произведение "Изкуството на мисълта" Защо ще ми помогне това ли ? Искам да сравня дали вашите представи за логика изложени в книга, надявам се не под афект, съответстват на начина ви на аргументиране който демонстрирате. Защотоо.... наблюдавам сериозни когнитивни изкривявания, които ако не са плод на моментен афект най-вероятно говорят за сериозни житейски провали.
Когато някой благоволи да си отдели от времето да ви чете, или пък още повече да влезе в дискусия с вас, еле пък да получи вашата оценка по този или онзи въпрос, би било добре да подходите с малко повече снизхождение. Самоиронията също ще е добре да я поразвиете преди да почнете да изпитвате на ляво и на дясно. Между другото и вие сте на изпит, непрекъснато, но не съзнавате резултата, за това нещата около вас са подредени така както са. Но това си е ваша работа.
Преди време един, доста по известен и признат, професор, който се вземаше много на сериозно, почти колкото и вие, се срина публично след като му бе посочена някаква безобидна грешка в неговите трудове. Изпадна в доста емоционално нестабилно състояние, И защо ? Ами защото се взима на сериозно когато не трябва, и не се взима на сериозно когато трябва. Точно като вас.
Хубаво е, че след като няколко пъти се опитах да ви обясня, че не храня никакви негативни емоции към вас, и че завръзката на разговора бе просто шега (между другото прочетете Шегата на Милан Кундера, ще ми е интересно да чуя вашия коментар върху сюжета), която вашия психически метаболизъм не успя да храносмели и ви изби на Дървена Философия - Уточнявам : не ползвам формулировката като клише готово за употреба, а като термин с който визирам начина ви на философстване конкретно в този случай с мен - самият вие се реферирате към началната тема. Реакцията ви е силно нарцистична. И като типичен нарцистичен тип се хвърляте в безогледна "контра атака" на някакви мними нападки срещу вашата всичко друго но не и скромна личност. До степен че вие философът да се превърнете в дървото от клишето "дървен философ". Вие изобщо някаква саморефлексия имате ли, дистанс или нещо от този род ? Или всеки сюло в интернет може да ви настъпи по мазола и да ви натиска бутоните на комплексите ???
Мисля че всичко си казахме.
Чакам с нетърпение някой ваш по-сериозен порив на експресия в интернет, с надежда да имам поне някаква полза от вашия житейски опит.
Аде сполай ви !

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...


Emil Yordanov 🙂 Оказа се, че освен мъката по моята тъй скромна личност Вие имате и една друга мъка, която прозира най-вече в последното Ви излияние: моите книги; да не говорим за това, че все още се опитвате да ми демонстрирате собствената си непризната ученост, правите го до степен да ахна и да Ви призная за такъв авторитет, че да Ви помоля за снизхождение и милост. Но понеже запасите Ви от натрупани и неизразходвани по подобаващия начин емоции спрямо моята тъй скромна личност са прекалено много, то ако желаете, бих могъл да Ви приема за по-нататъшно облекчаване на мъката Ви, но за това вече ще Ви се наложи да си платите, безплатната ми консултация завърши дотук. От години практикувам философско консултиране, да не говорим за философско обучение, но за тия неща се плаща. Такъв е животът. А иначе можете да продължите да си страдате по адрес на моята личност, на книгите ми, на изявите ми на общественото поле и пр. и то напълно безплатно, това поне, както се убедихме, е нещо, което явно го правите не от вчера. Язък обаче че сравнително млад човек като Вас се е отдал на такива тъпи емоции като завистта и злобата. Наистина язък!

ПОСТСКРИПТУМ: Простете, учеността Ви е така голяма, че пак срещнах непознат за мен термин, термина "сюло", бихте ли разяснил на публиката що значи пък това?

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров сульо -употребява се самостоятелно или в комбинация със пульо т.е сульо и пульо. Но вашета възвишеност толкоз се възвишила, че губи връзка с реалността и неразбира.

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Не знаех, че сульо по френски се произнася и пише като "сюло", все пак аз нема как да съм учен и ентелегентен колкото Вас, тъй че требва да ми простите невежеството; апропо, за да завършим съвсем "безсмисления", но поучителен (за нравите на некои елитни представители на нашта "демократична", но иначе крайно снобарска, общност!) разговор, да Ви запитам поне това: нима не разбирате колко е глупаво да мразите така силно някоя личност само защото тя има дързостта в нашите родни условия да се държи като личност?

Анонимен каза...

Оказа се, че мъката е ваша, но поне правилно сте забелязали, че е в посока вашата личност (нескромна). И правилно има и друга ваша мъка около признанието ви. Иначе защо това ще е тъй централен въпрос за вас? Относно авторитетите също нещата са ясни. В случаи като вашия основна характеристика е непризнаване на всякакви авторитети, живи такива пък съвсем.
Доста светлина хвърлихте и върху емоционалната си, как да кажа, не неграмотност ами липса на съзнатост. Прекалено много сте се разгорещили, превъзбудили сте философа в себе си, а това не е добре за философското сърце. По този повод, моля ви, надейте да консултирате когото и да било! После отнема много време да се помогне на консултираните да заживеят пълноценен живот. (да не давам конкретни примери).
Ще се радвам да се похвалите какво още освен консултиране, обучение, писане, възпитаване и тн. правите - с подробности ! Похвалете се пък някой ще се възхити, особено като се декларирате скромен.
И все пак, най-интересното в случая ви е как, при все че говорите и верни неща веднъж пък не се възползвахте от съдържанието им. Както няколко пъти ви го казах вие се явявате приносител на информация, т.е. такъв който не може да се възползва от нея. А мъченическия облик който си създавате е поредната нарцистична маска. И още по повод на "мъката" за която толкова говорите: Верно е мъченик сте, но не спрямо средата и обществото, а спямо собствения ви мазохизъм. Зорлем (да давам ли значение и етимология на думата?) се бутате да сте мразен и ненавидян, а когато това не ви се получава започвате да си го просите. И изобщо, седнете и препрочетете изписаното до тук, от вас и от мен и сменете имената опитайте се безпристрастно вие да си дадете оценка.
Ех философе, философеее.....

Emil Yordanov

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров първо дори диалектът ви е несполучлив. За правопис не смея да повдигам темата. Но това не е към вас. Знаме че под афект, във вашия случая или поради бързина, скромно (според вашата дефиниция за скромност) в моя се допускат грешки, в допълнение и автокоректора има своя принос. Второ разбирам, може да звучи претенциозно, но разбирам по-добре от вас. Но не става ясно кой мрази в случая и коя е тази пък личност дето се държи като личност, и то в родни условия.
Честно, не разбирам, кой е мразещия и кой е мразения ? И защо ?

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Да Ви мразя ли? Ето, че живеете с напълно превратна, неадекватна на реалността представа за моята скромна личност: аз не мразя никого, такова чувство ми и непознато; понеже съм великодушен, това е нещо, което няма как да знаете що е, щото Ви е напълно чуждо.

А иначе Вие наистина, не крия това, сте чудесен обект за изследване на тъй разпространената, за жалост, психология на нашенския снобарски многоучен "демократ", който, естествено, смята себе си за измерител и носител на всичко, който разбира от всичко, който не признава никой друг освен светата си особа, който, като някой му каже нещо, което не му харесва, се нахвърля да проектира собствените си дефекти, комплекси, мъки, емоции и пр. връз опонента си, оплюва го както намери, с оглед да подчертае своята тъй самотна и непризната от никого възвишеност, ученост, ентелегентност и так далее.

Да, интересен сте, но, за жалост, аз отдавна познавам много такива като Вас, щото цял живот ми се е налагало да се боря с тази псевдоучена пишман-демократична напаст, която се позвизава в катедри, институти, медии и прочие; интересен сте, но не за мен, а за публиката, по тази именно причина и Ви обърнах толкова голямо внимание, целта ми е тъкмо възпитателна: да се разкриете колкото се може по-чистосърдечно, което Вие и да направитхе (за което Ви благодаря, макар че заслугата е моя: аз Ви предизвеках, признайте, да си "разголите" толкова много душевността, нали така, поне това прпизнавате ли?).

Тъй че аз постигнах целта си, Вие, усещайки се колко много се изложихте, продължавате да ми пишете огромни фермани с излияния, които, признавам, за мен изобщо не са интересни, но поддържам диалога с оглед да Ви помогна да облекчите донякъде, поне доколкото това е възможно, мъката си, драги мой Салиери! 🙂 (Да, Вие сам ми се натрапихте да бъдете мой Сариери, апропо, като плюете така усърдно върху книгите ми, които не сте и разгръщал, не се ли усетихте, въпреки начетеността и интелигентността Ви, че сам си избрахте тази роля? Вие нещичко написал ли сте все пак, позволете да запитам, какво сте направил - освен да оплюете този-онзи, който Ви дразни с нещо?)

А за продължаване на консултацията се налага да ми плащате, на аванта консултирането ми завърши...

Анонимен каза...

Моля да дадете пример за :
нахвърля да проектира собствените си дефекти
плюете така усърдно върху книгите ми
и за другите празни ваши твърдения - не ми се търси да цитирам.
Искате да и аз да ви се похваля нещо да не сте самотен във вашите хвалби ли не разбрах ?
Иначе вие дори вече не сте интересен, оригинален още по-малко. Изобщо не говорите по същество, заядлив сте от самото начало, нахвърлите се както всеки обвинител обвинява, перефразирате думите ми и ги представяте за ваши мисли и тези. Много е жалко. Но сте чудесен пример какви да не бъдем. Обвинявате във всезнайство (моля да посочите довод за това), а не спирате да се самоизтъквате.
Аз имам достатъчно сериозна работа която върша и между другото ви отговарям, да видя кога ще се усетите философе, че кънти на дърво вашето философско звание.
Айде ще ви се похваля и аз - пиша с около 250 думи в минута (от там и правописните грешки, ако има) за това мога да ви отговарям с лекота и със скоростта на мисълта си, а вие ми говорите глупости защото сте задавен със собственото си озлобление срещу вие си знаете какво. Какъв личен пример дава "учительо" вашата скромна личност?

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Хайде, по милост, аз съм човеколюбив човек, Ви давам един безплатен съвет: за да се излекувате от мъката по това, че аз съм написал толкова много книги, вземете седнете и опитайте да напишете и Вие некаква книга, зер, ето, сте толкова учен и интелигентен, нима душата Ви не може да роди ни една идея?! Не се подценявайте толкова де, направете нещо реално и добро, и ще мирясате. Всяка душа може нещо да роди, но едно е сигурното: завистта ражда само мъка, тя е напълно безплодна. Затова Ви съветвам, пишете, лекувайте се с писане - и ще Ви мине най-сетне мъката по мой адрес! Желая Ви успехи! Дерзайте!

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров Някой пишел коментар ! Кой ли ? Дали мисли преди да пише ? 🙂
Може да бъде изображение с текстово съобщение

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Иначе благодаря за новия изповедален ферман. Ама немаше нужда, разбрахме Ви, ясен сте. Апропо, като пишете толкоз бързо в минута какво досега сте написдал, дайте заглавието поне на една Ваша книга, да се зачетем: станА ми интересно как душата Ви успява да ражда толкова много мисли и думи в минута?! 😉

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров уви не говорите езиците на които пиша
Гложди ви все пак нали? Доста време ви отне да се поинтересувате с кого говорите. Но е разбираемо, да не навлизам в детайли, да не би да обидя някого. Аз за разлика от вас избягвам да обиждам, и ако ми се случи е по невнимание и превъзбудимост от отсрещната страна.

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Нищо че не говоря тези тъй тайнствени "езици", на които пишете, аз ще си намеря преводач за да ми преведе тъй гениалните мисли, дето ги произвеждате с такава завидна скорост. 🙂 Дайте все пак да видим поне една Ваша книга, корицата поне покажете де: иначе народа ще си помисли, че сте въздух под налягане, че лъжете и прочие неверни неща за тъй святата Ви личност...

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров С риск все пак да ви засегна, но не го целя, просто споделям лично, субективно впечатление ще ви споделя, че идиолексиката ви е неприятно сходна с тази на Учиндолския ви обект на изследване. Разбира се имате многократно по-културен изказ, и сравнение изобщо не може да се прави, но говоренето ви ми напомня него.

Ангел Грънчаров По време на една безплатна онлайн философска консултация разбрах, че на народа това му е работата, да си мисли разни неща за светлите личности, та да не му обръщам много внимание на народа, койтоооо едва ли би стигнал до 52-я коментар в точно този пост. Според мен народа не е глупав и не си губи временто. Тази дъбина тук вие я копаете.

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Мерси за комплимента, ама немаше нужда! Прочее, не съм толкова глупав за да се лаская от сравнението Ви с тъй великия титан на родната ни демокрация, аз, повтарям, съм най-скромен философ и учител по философия и гражданско образование и в свободното си време се занимавам с философско консултиране. (Консултирам куп такива като Вас, да не говорим за най-видните ни политици, на които от години им помагам, те, разбира се, поради глупост и най-различни мании (парвенюшко-снобарски и пр.), не се ползват от тях, поради което все повече и повече затъват в излагациите си...)

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Простете, на монголски ли пишете, та така Ви е неудобно да покажете корицата на поне една своя книга? (Написана със скорост 250 думи в минута!) Прочее, хубаво е това, че Ви е срам да си кажете името, явно имате известни наченки на съвест...

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров Да разбирам ли, че консултациите ви са под формата на фейсбук изявления ?
Шегувам се разбира се, но вие се засегнете ако имате нужда.
Проблемът господин Грънчаров е, че формата в който се поднася дадена информация има значение, както има значение и самата личност която говори, но не според собственото си разбиране за значимост, а според обществената оценка.
Така например един клошар в буквалния смисъл на думата (примерно, ходи със синьо мазно шушляково яке лете и зиме, мирише на урина, с една пръчка ходи домашните кучета на хората в парка, ходи на диагонал и си говори сам) се е добрал до шеф катедра в една академична институция и е написал една изключителна енциклопедична книга по вашата специалност. Нарочно избягвам конкретиката, да не вземе да се разпознае, въпреки че едва ли ще стигне до този коментар. А кой знае, може и той като вас да се разгорещи умствено и да следва дискурса.....

Ангел Грънчаров Не сте г-н Гранчаров, несте, нито учител, нито философ, а най-малко пък сте скромен.
Това че някой може да се научи нещо от вас не ви прави Учител.
П.П.
Добре де, философ сте, но не такъв какъвто се опитвате да се представите.

Ангел Грънчаров (сега по вашата схема ще се захванете да обяснявате какъв сам аз, че да давам оценки 🙂 )

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Не, никакво оценки не Ви давам, Вие сам прекрасно се самохарактеризирате, а хората четат и си правят изводите. Ако изобщо на някого може да сте интересен, но ето, аз Ви придадох известна значимост (щото съм състрадателен човек!) и Вие взехте, та до такава степен се омаяхте от славата (!!!), че се оцапахте здравата, поне това съзнавате ли?! Иначе изказвате понякога доста провокативни мисли, примерно тази, че " ... има значение и самата личност която говори, но не според собственото си разбиране за значимост, а според обществената оценка", да запитам в тази връзка: ако някой, който не Ви харесва като личност, по някакви си Ваши субективни причини, каже някаква истина, Вие как ще реагирате, дали ще намразите и неговата мисъл, дали връз мисълта му ще пренесете своята неприязън? И още: да разбирам ли, че се кланяте на всяка "обществено призната личност", според тази Ваша мислЪ излиза, че най-уважаваните от Вас личности са... сам се сетете кои - и колко струва Вашият аргумент?! (У нас не сте ли забелязал, че обществено признати са тъкмо някакви мерзавци, които не струват като личности, а истински стойностните личности изобщо не ги признаваме, нещо повече, не мирясваме да ги плюем докато не ги смачкаме и дори убием?

Анонимен каза...

За разлика от Вас, както многократно показахте, аз се интересувам преди всичко от съдържанието и после от социалните признаци на личността. И без да се засягате, с вас също не бих разговарял поради някаква първосигнална симпатия. Най-малкото поради даскалския ви подход ( в лошия смисъл на даскал), да чакате да си чуете предварително зададения отговор.
А вие сериозно ли мислите, че като се причислите към мразените, оплютите и смачканите това ще ви извиси интелектуално и духовно? Ми не, не сте ме разбрал правилно, и изобщо тази реторика с кланянето ?!? Поставяте дименсия в която аз имам нулева стойност. Може да уважавам някого или не по достойнство (етимологията е от "стойност"), а не по заслуги (етимологията оставям на читателя).
И моля ви, много е еФтино това със значимостта, която придавате. Ама вие някакъв придавач на значимост и слава ли сте г-н Трифо.... пардон Грънчаров 🙂 🙂
Както се казва "чупи гипса" и не се вземайте чак толкова на сериозно.
И малко повече състрадателност към себе си няма да ви навреди.
Но стига с тези поучавания, нападки, епитети..... До къде я докарахме да ви поучавам, аз (аз знам кой съм) вас и вие мен (когото не познавате почти) - сульо и пуло се срещнали във фейсбук и си казали кой какъв е 🙂 К"ъв е смисъла ?
Направете си вашите изводи от къде тръгна всичко и какви са алтернативните развития на разговора от първия коментар под поста ви. Аз си правя своите и всеки си има глава на раменете. Всеки сам си прецЕня, нали 🙂
Къде по интересно би било да говорим за идеи както бе озаглавено едно издание.....

Emil Yordanov

Ангел Грънчаров каза...

Emil Yordanov Спор нема, че Вие превъзхождате не само моята, но и всяка друга личност на този свят. :-) Дето се казва - сте ненадминат.

В наште село не казват "прецЕня", ние ние не "прецЕняме", ние преценяваме. Оставям Ви на безмълвната мъка, а иначе съм толкова трогнат от Вашата грижа за моята тъй скромна личност, въпреки че, дето се казва, просто немаше нужда... Когато Ви се приплаче, пак заповядайте да си поревете пред мен, само дето тогава ще Ви се наложи да си платите.

И тъй, последно: от Вашето тъй скоростно раждащо се творчество така и не разбрахме заглавието на некой Ваш фундаментално-революционен труд; да разбираме ли, че просто нема такъв, но Вие иначе се самооценявате като потенциално най-талантлив човек на земята? Или сте пък прекалено скромен за да се самопофалите?