Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 8 октомври 2024 г.

Духовно деградирал ли е съвременният човек?


От човека, който постави (с имейли до мен) няколко важни въпроса за осмисляне и за дискусия виж: Покана за дискусия: Утопия ли е демокрацията?, гледай отговора на въпроса в нашия Философски дискусионен клубЗащо демокрацията не е утопия: как реално и практически се демократизират общества като нашето? и още един важен въпрос: Плутокрация или демокрация съществува днес на земята?) получих нов имейл, в който поставя нова важна тема за обсъждане, която формулирах като въпрос в заглавието на този постинг; ето и въпросното писмо, на което обещах да отговоря скоро, но във видео-формат, т.е. под формата на нещо като беседа или коментар:

Благодаря Ви за Вашия отговор! 

Видях, че сте публикувал писмото ми в блога си. 

Това е моето мнение. Вие може да имате друго. Важното е, че и двамата поставяме човека в центъра на всичко и изхождаме от хуманизма. Сиреч може да вървим по различни пътища, но имаме обща цел, а именно доброто на човека. Не може човек да е прав винаги и за всичко, дори и да е добродетелен и почтен. Толерантността винаги ще съпътства нашите дебати, г-н Грънчаров. 

Може да съм си правил шеги по оста София-Пловдив, шопи-майни, но мисля, че е в рамките на забавното, а не агресивна простащина. Както в по предишни писма писах, че нямате трамваи или цитатите от Библията за "грънчарската ръка". Хахах! 

Желая ви всичко добро и искам да Ви направя един комплимент. Вие сте неуморим. Блог, ютюб канал, тик-ток, телевизии, книги, списание, освен това и преподавателска дейност. Може нещо да се е получило успешно, друго не чак толкова, но смятам, че вие давате максимума от себе си, според силите си - за това светът да бъде по-добър. В това отношение аз и моето поколение мисля, че сме много, много далече. По-млад съм от Вас и мисля, че моето поколение е голям длъжник. Вие, поколението на родителите, ми опитвахте. Строяхте комунизъм, после го разваляхте, строяхте Демокрация, борехте се за свобода. 

Моето поколение се превърна в едни жалки консуматори и материалисти. Това не може да се отрече. Въпреки улеснението, което ни дават технологиите, въпреки по-голямата свобода, ние направихме много по-малко в сферата на духовното. Затова въпреки всички удобства човекът е морално деградирал днес. Една голяма част от хората, които познавам, работят, изкарват добри пари и след това отиват на секс-туризъм в Тайланд или Филипините - където чукат деца (за мен и 18 годишните са си деца). Без скрупули, без каквито и да угризения, че не бива, че не е редно. Че ние по-богатите трябва да помагаме на бедните, а не да ги е...ем с извинение. Че освен това прелюбодейството е грях, че човек трябва да строи семейство, а не да се отдава на страстите си. Че поне след като е сбъркал е по-добре да се разкае, а не да се гордее с греха си. Това го има в Западният свят, г-н Грънчаров. Има го в Берлин, има го в Амстердам и е във форми, доста по-уродливи от българските, а на секс-туризъм в Тайланд ходят всякакви - руснаци, американци, европейци. 

Естествено не всички хора са такива, слава Богу, но в по-голямата си част е така. 

Та продължавайте в същия дух. Аз оценявам това, което правите. И други го оценяват. То има смисъл. 

Дори и никой да не го оцени, Бог ще го оцени. Това може да Ви спаси душата. 

Бих искал да мога да съм като Вас защото аз не давам максимума от себе си. 

В Библията пише "грях на който знае да прави добро, а не прави". Аз знам какво трябва да се направи, но не го направих. В този ред на мисли ми се ще да се видим някой път очи в очи за да Ви попитам делово по един въпрос. Мисля, че имам нужда от Вашето наставничество, мнение, препоръка. Готов съм да дойда до Пловдив ако е необходимо и да Ви заплатя за консултацията, но тъй като темата е деликатна, не желая да пиша тук. 

Благодаря Ви за вниманието! Всичко най-хубаво Ви желая! 

Поздрави: Георги К.


ПОДКРЕПА: Become a Patron!

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...






Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

2 коментара:

Анонимен каза...

ДА!

https://lupa.bg/news/dashteryata-na-putinovata-podloga-peskov-da-na-ednopolovite-brakove-moyat-dom-e-parizh_317302news.html

Анонимен каза...

Здравейте г-н Грънчаров!
Благодаря ви,че сте отделил толкова много време на писмата ми.
Аз оставям на своята позиция по всички въпроси. Не ме разколебахте ,напротив ,аз затвърдих убежденията си.Много от нещата,които казахте са истина, но те са нещо по различно от това, което имах предвид.
Само за банките бих искал да ви помоля да ме извините, че не съм се изразил правилно .
Лихвата 80 процента е за целият срок на договора.
Ако вземете жилище на изплащане, което трябва да изплатите примерно за 10 години, то годишната лихва ще ви е 8 процента,а за целият договор 80 процента.Но това при апартамент, който струва 200-300 000 евро е огромна сума.Плащате жилището почти двойно.
Благодаря ви ,че ме наричате приятел.Наистина съм с приятелски чувства и намерения.
Бъдете жив и здрав. С удоволствие ще прочета някоя от книгите ви.

georgi