Представена публикация

Човеци ли сме?

  Да помогнем на Любо ОЩЕ:   Ще помогнем ли за лечението на г-н Любен Воденичаров? Освен това смятам, че нашият "Картаген" - мас...

вторник, 7 декември 2010 г.

Комуноидната гледна точка спрямо ученическата стачка

По повод на моята публикация Предложение за документ, съдържащ исканията на протестиращите ученици един известен и често посещаващ блога ми комуноид, наричащ се "Ловецът на врабчета" е написал твърде симптоматично за "ценностите" на комуноидната душа становище по повод на ученическата стачка; ето го:

Скъпи ми г-н Грънчаров,

Работата на учениците е да учат, не да поставят искания. Мястото им е в училището, а не на улицата. Ако за вас излизането на 100-ина пикльовци и пикли на улицата, поставянето на помпозни искания (като е съмнително каква част от протестиращите въобще разбират какво точно искат) и демонстрациите в стил "Улична демокрация -`90-та" са висша форма на осъзнатост на младото поколение и съответно в това виждате плодовете на своя труд, то аз наистина се замислям върху смисъла както на изхарчените за вашето образование пари, така и в смисъла вие да преподавате, тоест, да учите деца.

Кое точно искане подкрепяте?

Искаме свобода и действена демокрация в училищата - защо, кое му е недемократичното на българското училище в момента? След като учениците са на улицата, а не в класните стаи, и това е ненаказуемо, какво повече искат?

Искаме училището да не потиска, а да насърчава и развива нашите умения за учене - как точно в момента се потискат ученическите знания и умения и как да стане това насърчаване? Въобще, забелязвате ли кое е странното - само искания, без нито едно предложение. Това не ви ли напомня отново 1990-та, когато всяка една политическа партия започваше своята агитация с: "Ние сме за..."?

Искаме учителите да ни възприемат за личности, да не потискат нашето човешко достойнство; - тоест, какво излиза, че българските учители (и ти ли, Бруте?) са едни най-обикновени тирани и сатрапи?

Искаме да признаят нашето право да бъдем пълноценни, физически и духовно развити личности, подготвени за съвременния живот с неговите вдъхновяващи предизвикателства и перспективи; - признаваме ви правото, а сега извадете по един двоен лист и да ви видим как сте ползвали правото си да си научите уроците.

Искаме да започне интензивно развитие на училищната демокрация, на истинско и ефективно самоуправление на училищата; - това май повтаря първото искане.

Искаме българското образование да развива у нас ония жизнено-необходими личностни и нравствени качества, които са ни нужни с оглед пълноценната ни реализация в бъдещия живот; - само да ви обясня, с оглед на бъдещата реализация, обикновено учениците от бившите техникуми нямат нужда от преподаване на философия.

Цялата тая работа е една най-обикновена ураджийска масовка. И по стар комунистически навик, цялата пара е в свирката.

ЗАБЕЛЕЖКА: Вижда се, че другарят Ловуващ врабчета комуноид е прекалено доволен от съществуващото положение в българското образование, което само по себе си е безапелационно потвърждение на крещящата необходимост от коренна промяна в тази сфера на живота. А да се случи тази промяна, неин двигател трябва да са младите - те са носителите на новото. Ето защо младите трябва да продължават да стачкуват докато не приучат обществото - и най-вече комуноидните тикви - да почнат ги уважават и да се вслушват в техния глас.

Това исках само да кажа. Нямам какво друго да добавя. Просто е излишно. Всичко е от ясно по-ясно. Но не за човекоподните комуноидни тикви, а за що-годе нормално разсъждаващите и честни човешки същества.

9 коментара:

nana каза...

Съгласих се с врабчетата -спирам.Ще си гледам ученето и толкова.

Анонимен каза...

По принцип и аз съм за възможност за разнообразяване и индивидуализиране на учебната програма на учениците, но съм на мнение, че е изключително огромна грешка това право да се остави в техните ръце. Нацията и без друго вече е чалгарска, защо да насърчаваме учениците да избират незнанието пред познанието. Наистина ли вярвате, че ако се приемат тези искания за ефективно самоуправление в образованието, то ще се подобри? С ученици, които протестират за 3 дни коледна ваканция и обясняват как те дори могат и без да учат, ама никой не ги пита? С такива, които и без друго си носят по „цял кочан извинителни бележки в жоба“? Като преподавател, дейността ви е била до 1992 година според вашата биография, елате в университетите сега, да видите как студенти в 4 курс пишат „илитна фирма“, „исциало“, „нождаем се“…

Иван

Томи Томев каза...

Анонимен, ами нали точно за това става въпрос. Реформа, промяна на това състояние.

Рамон Меркадер каза...

Ааааааааааа, Грънчаров, съвсем я оплескахте... Вместо да се радвате, че ви посещавам блога и ви коментирам; вместо да си водите бележки и да се поправите ...
Ах, Грънчаров, Грънчаров, как си четете Евангелието - и дяволът да ви завиди!
Аз съм по-млад от вас, а съдейки от апотеозът, с който подкрепяте исканията на пикльовците за реформи - младото поколение де - би трябвало и моя глас да чуете.
Но не!
Аз съм комуноид!
Ах, Грънчаров, Грънчаров, та нима е имало смисъл да маате гащи из Ленинград, та нима е трябвало да троши тодорживковска България пари за вас и вашето образование, когато речникът ви е толкова ограничен, а мирогледът ви е страда от кокоша слепота?
Скъпи ми Грънчаров, когато поставяте исканията на протестиращите - да, това го виждам на няколко места в блога ви - а предложения кога ще видим?
И с какви очи вие учите младото поколение, след като речникът ви и начинът ви на мислене е толкова ограничен и еднопосочен?
Вижте си само клишетата и стереотипите - младите са носители на новото - да, така е, ама точно тия и точно днес не са. Иначе премиер министрите на всички държави щяха да са на по 20 години. А тези, стачкуващите, носителите на бунтарския новаторски дух само след 6 месеца ще получат среден успех от матурите 3.80 по простата причина, че вместо да си учат уроците, те се занимават с абстрактни искания и малоумни демонстрации; а в същото време оценяващите матурите пишат слаб (4) само и само да ги пуснат.
А за да разберете, че аз съм правият в случая, потърпете още един месец след това - когато почнат да излизат резултатите от приемните изпити в университетите и когато двойките по литература и история ви покажат жестоката реалност.
И ми е интересно, ако аз съм комуноидна тиква, а вие сте нормален човек, защо в блога ви има 5 статии, посветени на ученическият протест, в което венцеславите исканията на подрастващите, а няма нито едно конкретно предложение?
И не ви ли притеснява, че всичко започна всъщност от протест на иначе ученолюбивата българска младеж с искане за по-дълга ваканция под предлог на студената зима?

Ангел Грънчаров каза...

Не се обиждай, другарю: тиквата е благороден, вкусен плод или растение. Щом ми се обиждате че съм Ви нарекъл "комунистическа тиква", представям си как щяхте да скочите ако Ви бях нарекъл "комуноиден чукундур" :-) А иначе комуноидите се познавате по това, че никога не можете да "вденете" за какво всъщност става дума и си повтаряте едно и също точно като развалена социалистическа грамофонна плоча...

Анонимен каза...

Вижте колко струва тоя гранчаров и колко му е акъла: http://aig-humanus.blogspot.com/2010/08/blog-post_9929.html

Рамон Меркадер каза...

На, другарю, чети и се радвай - виж къде са тия, чиито искания подкрепяш и насърчаваш. Виж къде са твоите носители на новото.

Постиженията на българските ученици, измервани с методиката PISA (Програма за международно сравнение на ученици), се оказват значително по-слаби от тези в останалите страни.
Резултатите от изследването, което се провежда на всеки три години, бяха оповестени днес, предаде Дарик радио. Проучването обобщава резултатите по четене, математика и физика на младежи на възраст 15 години от 34 държави в Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) и 41 партньорски страни.

България заема 55-та позиция от 75 страни, като зад нас са предимно държави като Тунис, Киргизстан, Йордания, Панама, Азербайджан, Перу, Тайланд, Тринидад и Тобаго, както и Румъния и Албания. Бием Мексико и Бразилия, но Сърбия и Русия ни изпреварват, а Турция е пет позиции пред нас.

При четенето средният резултат е 493 пункта. Българският е 429 пункта. По математика от средно 496 пункта, нашите ученици получават 428 пункта. По физика съотношението е 501 и 439 пункта. И по трите категории, резултатите на българските ученици са статистически много по-слаби от средните за т.нар. „клуб на богатите страни“.

Очаквано широк отзвук в света ще намери фактът, че най-образованите ученици от страните в ОИСР се подготвят в Корея и Финландия, но китайските ученици, живеещи в Шанхай, ги изпреварват значително. Останалите страни с резултат над 500 пункта по четене показват нагледно накъде ще се концентрира икономическата сила в бъдещето: Хонконг,Сингапур, Канада, Нова Зеландия, Япония, Австралия. Чак тогава се нареждат Холандия, Белгия, Норвегия, Естония, Швейцария, Полша, Исландия, САЩ.

Присъствието на Полша и Естония в списъка на най-образованите говори, че причините за българското изоставане не се крият само и единствено в прехода. Стряскаща е следната статистика: 52% от момчетата и 29% от момичетата в България са под 2-ро ниво на умения по четене.
Второ ниво в изследването е базово, за да може да се каже, че те могат действително да четат. На това ниво от учениците се очаква да демонстрират умения, които им дават възможност да вземат ефективно и продуктивно участие в реалния живот.

Почти една четвърт от българските ученици - или 21 на сто, заявяват, че за "тях четенето е празна загуба на време". Това съобщи по-късно на пресконфенция Светла Петрова от Центъра за контрол и оценка на качеството на образованието към МОМН, представяйки резултатите от изследването, цитирана от БТА.

Тя коментира, че учениците, които четат разнообразни четива - художествена и научна литература, вестници, списания и комикси, са постигнали в изследването много по-високи резултати в областта на четенето. По думите на Петрова, ако българското училище насочи усилията си към формиране на вкус у учениците към действително разнообразни четива и им внуши, че те могат да бъдат четени за удоволствие, вероятно резултатите им ще бъдат по-добри.

Ангел Грънчаров каза...

Важното е, че младите не са комуноиди, а всичко останало ще се оправи, то не е фатално; но да си комунист-комуноид е посмъртно непоправим дефект...

Анонимен каза...

Ловецът на врабчета изглежда типична самодоволна свиня, която смята, че децата трябва да стоят в ъгъла и да мълчат. Повръща ми се от такива хора.